- 197 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yeni yıl
Yılın son günlerini yaşıyoruz… Eskiyen yılın bitmesine sayılı günler kaldı… Eski yıla güle güle, yeni yıla hoş geldin demeye hazırlanıyorum ben de…
Şimdi düşünüyorum da daha kaç yılı karşılayabileceğim… Kaç bahara, kaç yaza merhaba diyebileceğim…10 mu 15 mi bilmiyorum… Ama bildiğim bir şey var ki insan belli bir yaşa gelince zaman daha hızlı akıyor… Bundandır bu yılı en coşkulu güzel bir şekilde karşılamak istiyorum…
Dışarısı son bahar mevsimi ve ben üşüyorum; duygularım kışa çalmakta... Derinlerimde ise ilkbahar saklı; biliyorum... İnsanın içi, ışıl ışıl oluyor derken... Sonra; sanki birden göz kırpıyor sonbahara hava… Kışı andıran görüntüler var dışarıda... Birden; hazan mevsimine dönüyor gökyüzü... Bir tek yapraklar dökülmemekte... Dışarısı soğuk üşüyorum... Oysa içimde bahar mevsimi yaşanmakta... Kaç daha bahar mevsimi, kaç daha kış mevsimi yaşayabileceğim kim bilir işte…
Kendimle, yüreğimle hesaplaşma saatindeyim... Frambuazlı mum ışığı, kadehimde kırmızı şarabım... Masada biraz kiraz, bir parça peynir... Kıvırcık Ali-Oy Gülüm türküsü-...masanın bir tarafında ben, karşımda yüreğim... Bu gece bütün duygular özgür... Ne varsa birikmiş, söylenmemiş... Hepsi masada... Yüreğim çıkarıp masaya bırakıyor her bir duyguyu... Bense alıyorum avuçlarıma, okşayıp seviyorum önce... Vedalaşma ayinimi yapıp bırakıyorum arkama... Farad farjad çalıyor… Kemanı ağlatıyor işte…
Yılsonları yazıları hep buruk başlıyor, içimde çokça hüzün var… Bu hüzün bulutunda sıyrılıp yeni yıla kapı aralamalıyım… Yeni yıl demek yeni umutlar demektir… Umudumuzu kaybetmeyelim diyorum… Tüm bu yaşananlara inat hayata tutunmalıyım diyorum işte…
Ne zaman bir yerlere kaçıp gitmek istesem, hep bir parçamı geride bırakıyorum... Eksilmek belki de bu olsa gerek... Ya da zenginleşmek böyle bir şey olmalı... Tecrübe de deniyor sanırım... Ve hep içimin acıdığını görüyorum...’aşk bir seferdir... Bu sefere çıkan her yolcu istese de istemese de tepeden tırnağa değişiyor... Bu yollara dalıp da değişmeyen var mıdır ki hayatta...
Kader insanın yolunun tamamı değilmiş işte... Sadece yol ayrımlarıymış kader... Gideceğin yol belli ama güzergâhlar ve sapaklar aitmiş yolcuya... Ve kim bilebilir ki alt üst olan hayatın, altının üstünden daha güzellikler taşımayacağını bizlere... Kim bilebilir ki altların yeni sapakları içinde taşımadığını... İşte sevdim bu sözcükleri... Kim bilebilir ki altların üstlerden daha fazla mutluluk taşımayacağını...
İçim mevsimin tüm tonlarını barındırıyor bu günlerde... Ve ben elime alıyorum kalemi... Mutlu bir anı yazmak isterken birden öfkelere boğuluyor sözcükler... Öfkelerimi yazmak isterken bir güneş doğuyor sözcüklerin üzerinden... Mevsim kışken dönüyor bahara... Bu yıl da gecikecek yazın gelmesi... Zor bir yıl bizi mi bekliyor ne…
‘’Çiçeklere bakıp ilkbahar, denize dönüp kış, meyveleri tadıp yaz, uzun ve kasvetli yağmurlarda ıslanıp güz sanırdık, öylesine iç içe geçerdi arada sırada mevsimler’’.
İçimizdeki mevsimlerse zaten böyleydi... Böylemeydi; bilmiyorum… Bildiğim bir şey varsa yaşımın 60 a dayandığıdır… İçimde karlar yağıyor; üşüyorum... Yüreğim külrengi bulutlara döndü... Yağmurlar, diplerde dolu tanelerine dönüyor... Ve ben üşüyorum ayazlarda...
Düşünün bir denize açılmış onlarca deniz araçları var… Yatlar, daha büyük yatlar, kayıklar daha büyük kayıklar, botlar daha büyük botlar… Hepsi bir yaşam zenginliğini tasvir ediyor… Ama üzerinde gidebilecek bir tek deniz var… Bir tek deniz işte… Yaşam tamda bu değil mi sizce… İnsanoğlunun çeşit çeşit bir yaşamı var… Ama eninde sonunda varacağımız yer belli değil mi sizce… En sonunda bizi bekleyen kıta toprak değil mi… Şimdi sorumu daha gür bir sesle sormak istiyorum… Daha kaç kış, daha kaç bahar ve yaz görebileceğiz sizce…
Bu günlerde ne çok maviye çalıyor düşlerim ve de ne çok külrengi duygularım... Laciverdi olmuş bakışlarım sanki... Ve ben aşkı yazmak istiyorum... Yazılır mı ki aşk... Yazılırsa aşk olur mu ki... Duygularımda mevsimler gibi... Güneş bir açıyor bir solmakta... Ama içimdeki çiçekler inadına tohuma durmuş meyve vermekte, kök salmakta... Dolu yağmasın istiyorum içime... Umutlarımız hiç solmasın işte… Herkese gönlünce gelecek güzel yıllar diliyorum ben de… Mutlu yıllar herkese…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.