- 508 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
Bir Şey Yaparken İyice Düşünmek Lazım!
Hacı Bayram Veli’yi bilirsiniz.
Ankara Ulus’ta camisi var. Türbesi de caminin kıble tarafında. Fazla gösterişli değil.
Tarihle barışık. Sol tarafta August Tapınağı kalıntıları duruyor. Roma döneminden kalmış. İsteselerdi o dönemde tamamını yok edebilirlerdi.
Cuma günleri yer bulamayacağınız, tıklım tıklım dolan bir avlusu var.
Heykel tarafından veya hal tarafından geldiğinizde hafif eğimli bir yolla cami meydanına ulaşırdınız. Yolun sağında genellikle dini kitaplar satan sahaflar, hac malzemeleri satan esnaflar vardı.
Bir Cuma günü sevgili dostum İyi Ozan Nihat Yurt’la orada buluşalım dedik. Adam Kanada’dan gelmiş. Misafir.
İYİ OZAN Kanada
Selam olsun sana da.
Uzun zamandır oralara gitmemiştim.
Anafartalar Caddesi üzerinde bir park yeri buldum.
Biraz yürüdüm. Camiye ulaşan o rampanın olduğu , alanın bir kısmına çarşımsı bir şeyler yapılmış. Aman Allah’ım rampalar, merdivenler. Uyduruk uyduruk şeyler.
İsmet Paşa tarafı daha meyilli olduğu için oraya önceden yeraltı otoparkı yapılmıştı. Birkaç defa arabamı park etmişliğim var. O bölgede gerçekten çok büyük otopark gereksinimi var. Otopark çözümleri üretilmeli.
Kabul.
Ama beri tarafa yapılan ucube neyin nesi anlamış değilim.
Gelir mi?
Kira mı?
Olmayıversin efendim. Her yer bitti de ora mı kaldı?
Öyle bir yerde tarihi dokuya zarar vermeden alan açılmaya çalışılacakken aksine sen mevcut alanı katlederek cami tarafından bakınca tek kat gibi duran, öbür taraftan 3-4 katı bulan ucube bir şeyler yap. Etrafını da merdivenlerle, rampalarla doldur.
Olacak iş mi?
Şimdiki başkanın yerinde ben olsam o ucubeleri yıktırır derhal bölgeyi eski haline getirtirim.
Hamamönü’nde falan -abartılarak da olsa- yapılan restorasyonlar sivil mimariyi yaşatmak açısından doğru ve gerekli. Bütün şehirlerin eski yerleşimlerinde bulunan özellikli sivil ve resmi mimarilerin korunması taraftarıyım. Bunun en güzel örneklerini Safranbolu ve Beypazarı’nda görmek mümkün.
Ama yeni yapılacaklara dikkat.
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Aynen katılıyorum hele hele o otopark denilen ucube yerin içinde ki otopark numaralandırmalarını tam bir facia adeta bıraktığınız araba bir daha bulunmasın diye yapılmış gibi...
Keşke oraya arabayı bıraksaydınız ne demek istediğimi anlardınız. Bir görsen tam bir bilmece park numarasını bildiğiniz halde uyduruk bir asansör var onu kullansanız bambaşka bir yere gidiyorsunuz çünkü asma katlar ve ara katlar var sonra tekrar başka bir asansör daha kullanmanız gerekir ki arabayı bıraktığınız yere gidebilesiniz.
Hadi şaş kaza arabanın olduğu katı bulsanız bile bu seferde ara ki arabayı bulasınız, bir de o normal merdivenleri kullanırsanız daha başka başka sorun bu otoparkı yapan ve yaptıranlar veya kontrol edenler arasında tek bir akıllı insan yok muydu acaba diyesi geliyor insanın.
Neyse eldeki malzeme bu paylaşım için teşekkür ediyor esenlikler diliyorum.
Suat Zobu
Yaşayan bilir. Siz yaşamışsınız. Allah'tan bana denk gelmemiş. Resmen kalpten giderdim.
Nato yolunda bir İkea var bilirsiniz. Hanım nerden öğrenmişse güzel ürünler varmış, gidip dolaşalım dedi. Gez gez bitmiyor labirent gibi. Dediğiniz gibi tam bulmaca. Görevliye "en kısa yoldan beni dışarı çıkar ölüyorum" dedim. Adam bir telaşlandı. 1-2 dakikada beni dışarı çıkardı. Hanım da az sonra geldi.
Bizim hocalarımız "Mimar çizeceği binayı önce kafasında yapar. Aksayan yerlerini görür. Sonra kağıda döker derlerdi.
Gerçekten o dediğiniz otoparkı çizen mimar nasıl mimarmış?
Ben yeni bir şeyler yapma, özgün tasarımlar yapma taraftarıyım. Denenmiş formları uzatıp kısaltarak mimarlık olmaz. Kocatepe camisi Sultan Ahmet'in kopyası. Vedat Dalokay'ın projesi 1. oluyor ama uygulanmıyor. Projeyi Pakistan kapıyor. Faysal Camii. Ödül kazanmış proje.
Bir de yakın zamanda İstanbul'da yapılan Çamlıca Camisi var. Gene Sultan Ahmet'in çok kötü bir kopyası. Minare ve kubbeler yukarıya doğru sündürülmüş o kadar. İki tane bayan mimarın yarışmayla kazandıkları proje. Esas sorun o projeyi 1. seçen jüride. Orada Mimar Sinan'ın yetiştirdiği Mimar Mehmet Ağanın yakaladığı muhteşem oranların içine edilmiş.
Sizden ricam her iki caminin fotoğraflarına kıyaslamalı olarak bakın lütfen.
Eğer aynı formu kullanacaksan al birebir uygula arkadaş.