- 385 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
“İşte Böyle Buyurdu Zerdüşt“
Düşünceler, zihinlerimizin dağlarını tırmanan yoldağların izlerini takip eder; Nietzsche’nin Zerdüşt’ü, bu zorlu patikada aydınlığa doğru yürüyen cesur bir yolcunun hikayesidir.
Zerdüşt’ün felsefi dünyası, düşünce okyanusunun derin sularında soluklanan mistik bir serüvene dönüşür. Nietzsche’nin dilinin her kelimesi, bir orkestranın en ince nüanslarına dairdir; düşünceleri, zihinsel peyzajlara ressamsal bir dokunuşla işler. Bu büyülü eser, okuru bir kaleydoskopun içine çeker, her dönüşte farklı bir anlam katmanını açığa çıkarır.
Nietzsche’nin kelimeleri, varoluşun labirentlerinde kaybolmuş bir gezginin haritasını çizer. Her cümle, bir dağın zirvesine tırmanmanın cesaretini taşır, zorlu yolları ustalıkla aşarak bir düşünce dağının doruklarına ulaşır. Ahlaki gelenekleri alt üst eden bu eser, bir tohumun topraktan çıkarak güneşe doğru uzanma hikayesi gibi, bireyin içsel dönüşümünü resmeder.
Nietzsche’nin yazıları, bir denizaltının engin sularında batmış bir şehir gibi, derin düşüncelerin kalıntılarına dalış yapar. Her bir kelime, bilinçaltımızın okyanusunda gizlenen anlamların kapılarını aralar, içsel bir keşif gezisi başlatır. Zerdüşt’ün sözleri, bir kartalın gökyüzündeki dansını anımsatarak, düşüncelerimizin sınırlarını aşmamız için bize kanatlar sunar.
Bu kitap, zihinlerimizi bir pusula gibi yönlendirir, düşünsel manzaraların en derin vadilerine rehberlik eder. Nietzsche’nin Zerdüşt’ü, bir depremin ardından ortaya çıkan yeni bir coğrafyanın izlerini bırakır, yerleşik düşüncelerimizi sallayarak, bireyin kendi değerlerini yaratma cesaretini ateşler.
Ve böylece, Zerdüşt’ün izinde, düşüncelerimiz kendi yıldızlarını takip ederek evrenin sonsuz gizemine doğru yol alır: Bilinç, kendi aydınlığına kavuştuğunda, gerçek bir üstinsanın doğuşu gerçekleşir.
YORUMLAR
Üst insandan söz edildiğine göre insan eksiklidir anlamı çıkıyor.Yani yaşamı içerisinde kendini tamamlamalı ve tanımlamalı.Kitaptaki Zerdüşt yazarının çizdiği bir kahraman.Başlangıçta içinde bulunduğu ortamdan uzaklaşmak için kendini yalnızlığa veriyor.Bir zaman hoşuna gidiyor bu yalnızlık ..Yıllar sonra geri döndüğünde hiç bir şeyi bıraktığı gibi bulamıyor.Değişim ve kendini tamamlama çabası da burda başlıyor zaten.Yaşama-zamana ayak uydurmak.Tecrübelerin genişlemesi..İlginç bir kitap.Yayımlandığı ilk zamanlar tepkilere yol açsa da felsefik açıdan zihni yeniliklere yönlendiriyor.Gayet güzel işlemişsiniz.Başarılı olduğu kadar da muhteşem bir yazım tarzınız var.Kalemi bırakmasın mahir elleriniz.Sağlıcakla.Saygıyla.
CaNMaYBuL
Değerli yorumunuz beni derin bir düşünceye sevk etti. Sözleriniz, Zerdüşt'ün kahramanlık serüvenine benzer bir yolculuğa çıkardı. Metaforlarla işlenmiş duygularınız, kelime dokunuşlarınızın zenginliğiyle birleştiğinde, bir felsefi şölenin parçası oluyor. Sizin gibi düşünce ustalarının yorumları, kelimelerin dansını muazzam bir harmoniyle sunuyor. Sizinle aynı frekansta çalan kaleminizin, felsefi diyaloğa ışık tutmaya devam etmesi dileğiyle.
Selamlar…
Kula kul olup, yolda yol olmaya gerek yok.
Yol Hak'tansa yolda yol al, değilse yok ol.
Kulu pir sanıp, BİR sormaya gerek yok
Çektiğin yağ kulaysa, çekilen yayda ok ol.
CaNMaYBuL
Wayyy be ! sözün özü; kula kula kulak olup, yolda kör olmanın modası mı geçmiş acaba? Hak'ta yolda yürümenin adı "trend" mi, yoksa yok olmanın lüksü mü var? Pir sanıp bir araya gelmişken, BİR daha sormak ayıp mı? Kulaysa çektiğin yağ, yaydaki ok olmanın yağmuru mudur yani?
Tavsiyem şudur ki, anlayana:
Yol, kul olmaktansa kendi yolunu çizmektir; çünkü hak, sorgusuz sualsiz kul olmaktan çok, kendi aydınlığını bulmaktır. Pir sanma, sorgulama; çünkü gerçek hazine, içsel keşfinde gizlidir. Yağın kulaysa, okun yayda; güç, hakikati kendi okunu çekmekte gizlidir.
Felsefe ve bahsettiğiniz kişiler hakkında bilgi sahibi değilim, o yüzden ne yorum yapabileceğimi bilemiyorum. Sadece başarı dileklerimi sunabilirim.
CaNMaYBuL
Bilgi damlalarıyla dolu bu denizde yüzmeye başladığımızda, düşüncelerimizin kanatları felsefenin rüzgarlarında hafifleyecek ve anlamın zirvesine doğru yükseleceğiz hep beraber.Başarılarımız bilgi kıtalarını keşfederek seyrimizi aydınlatsın.
Sevgiler abla…