- 191 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIYASLAMA
FAKİR – GARİBAN AMA ASİL İNSANLARLA FIRSATÇILAR – VURGUNCULAR – SOYGUNCULAR ARASINDA BİR KIYASLAMA
Dr. Sadık ÖZEN
BUNLAR ASLA AYNI TERAZİNİN KEFELERİNE KONARAK TARTILAMAZLAR. ASLINDA KIYASLANMALARI BİLE MÜMKÜN DEĞİLDİR.
BİRİNCİLER :
1- Birinciler; haram lokma yemezler, gözleri toktur, karınlarını kuru ekmekle doyursalar bile her zaman Allah’a şükrederler. Azla yetinirler, sahip olduklarının kıymetini bilirler, küçük şeylerle mutlu olurlar.
2- Başkalarının malına ve ırzına göz dikmezler.
3- İnançlıdırlar, Allah’tan korkar kuldan utanırlar.
4- Sevabı günahı bilirler…
İKİNCİLER :
1- Dinleri – imanları maddi çıkarları ve paradır.
2- İnsafsız, acımasız ve merhametsizlerdir.
3- Çıkarlarından başka hiçbir şeyi düşünmezler.
4- En büyük nitelikleri; fırsatçılık, vurgunculuk, soygunculuktur.
5- Stokçuluk, karaborsacılık en büyük becerileri arasındadır.
6- Süpermarketleri ve Pazaryerlerini kontrolleri altına almışlardır.
7- Devletçe yapılan denetimlerde aldıkları cezaları anında etiketlere yansıtarak halkın üstüne yüklerler.
8- Sürekli yatırım yaparak büyürler, devleşirler, elde ettikleri karları vergilerine mahsup ederek yeni iş alanları yaratırlar.
9- Turizm ve sağlık sektörünü ellerine geçirmişlerdir. Otel ücretleri tavan yapmıştır. Hastane, muayene, tedavi, tetkik ücretleri büyük rakamlara çıkmış, sağlık hizmetleri tamamen ticari boyutlar kazanmıştır.
YÜCE ALLAH HALKIMIZI BU İNSAFSIZLARIN TUZAĞINA DÜŞÜRMESİN…
BU YAPIDA OLANLARIN KARINLARI DOYSA BİLE GÖZLERİ ASLA DOYMAZ.
DEPREMLERLE, YANGINLARLA, SEL BAKINI GİBİ AFETLERLE, SİYASİ VE EKONOMİK ÇIKAR SAVAŞLARIYLA ÇALKALANAN DÜNYA EĞER BAŞIMIZA YIKILMIYORSA; BUNU YEDİKLERİ KURU EKMEĞE BİLE ŞÜKREDEN GARİBANLARIN YAPTIKLARI DUALARA BORÇLU OLDUĞUMUZU DÜŞÜNÜYORUM.
22 AARALIK 2023 / ANTALYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.