- 188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yarattı ve bilindi...
Yarattı ve bilindi...
Sudur parçalanma şart değil yaratmak da bilinmeyi sağlıyor...Allahın parçasıyım deme ve"oğul"isa da deme.doğurmak da gerekmez bilinmek için...
Yaratılan öğretmendir "Yaratan var"der.Faniler "Baki var"der.Hastalıklar şafi var der..Zulümler Rahman var der.esması bilindi.
Evet...Var olan her şey öğretmen çünkü esması bilinsin istemişti Allah
İşte... Yaratılan eylemler haller düşünceler duygular da öğretmendir...Allah ve esmasını öğretir...Tarih sünnetullahı yani Allahın hallerini düşüncelerini duygularının öğretmenidir ve Kıssalar bu sebeble çok yer aldı Kur’an da...Eskilerin masalı dediler müşrikler Kur’ana...Allahın iradesini öğren tarihten...Külli iradenin amacı esmasının bilinmesidir...
Var olan her şey öğretmen çünkü esması bilinsin istemişti Allah Miracı inkar eden bilinsin miraç da bir öğretmen.Hz Hızır hz Musaya öğretmen oldu...vahiy yani Allah öğretmen...Yaratır halıklığı bilinir esmasından pay verir her yarattığına...Hayvan topraktan şuurlu ama insan melekten de şuurlu...şuura erişene ermişe kamil insana imama melekten üstünlük bile verildi.İlme bilgiye fikre koş...bak kimya ilmi Nükler gibi bir güce eriştirdi insanı.tecrübeye koş.Faydasız ilimdir Kimya ile nüklere erişmeyenin ilmi...Yüzme bilmeyen denizde boğulur.Her bilgi faydalı ama günümde en elzem bilgi Nükler bilgisidir...ne Allahın adaletine kulluk edebilirsin ne ilmine kölesin Nüklerin yoksa çünkü...
Var olan her şey öğretmen çünkü esması bilinsin istemişti Allah"Hüvel Baki"yazısıdır mezarlıklar savaşlar kavgalar."Allahın bilinmesi içindir."Hüvel Baki"... yartılan hiç...emanetçi ayna der
Var olan her şey öğretmen çünkü esması bilinsin istemişti Allah.Öğretmenlik görevi var var olan her şeyde...ve şifa da var...ve şefkatt de var...yani esmanın suduru var...
Evet...Rüya da öğretmendir...Rüya kader okumadır..Kader varsa Allah vardır...yani bağımlısın ...yani ilah değilsin...Sorgulanacaksın yani.Hiçsin esmaya secdeli ol yani
Akıl öğretmendir Hızır musaya akıl da bize öğretmen...ama aklı dinden kovanlar var oysa...Akıl mı öncelikli vahiy mi.ikisi de bozuluyor.ikisi de eleştirilmelidir.akıl da vahye ışık olmalı.vahiy de akla.deney şart
Felsefe de öğretmendir ama eksiklerin öğrettiği felsefe de eksiktir...eksiğin tebliği de eksikliktir asinin tebliği bile şeytanlıktır...Felsefede de yer bulan "SUDUR"teorisi yaratana ait bir haldir.Allahın ne zatı ne de esması sudur etmez."Hak Ali" diyen hak sudur etmez...ene-Subhan" diyen subhan sudur etmez."ene -Rahman"diyen esması da zatı da sudur etmez.yaratılan hiçtir aynadır aynada ki her şey kaynağa aittir."Lahavle vela kuvvete illa billah"de.ve Mal sahibi mülk sahibi hani bunun ilk sahibi"de...ve Süleymen kuş dilin bilir dediler süleyman var süleymandan içeru""çekil aradan kalsın yaradan"...hiçim de ve yaradılan hiç de...yaratılana aittir sudur da doğmak da...Allaha ait değil doğmak da.sudur da.yani parçalanmak da.Allah Baki yaratılan fani...cem olamazlar.Matematik mantığına göre artı eksiyi götürür.Fani bakiyle cem olmaz birbiriyle toplanmazlar...bir birini yok ederler...şirket mantığı artı-eksi ile toplanır der.Varla hiç toplanmaz hiç çünkü artı değer katmaz.Namazımız Allaha artı değer katmaz...ama bize artı değer katar çünkü adildir kullarına namz kılanla kılmayan bir olmayacak bilenle bilmeyen de bir olmayacak...
Yarattı ve bilindi...
Dünyada da ahirette de yaratılanlar bilmeleri kadar değer görecektir...parça olsaydı yaratılan muhtaç olmazdı çünkü Allah muhtaç değil..."Ol dese" oluyor Allahın insana da buna yakın güç emanet eder Allah ihlasımızla hakkederiz bunu ama...
Yarattı ve bilindi...
Yaratılan her eylem hal düşünce duygu ve nesne bilinmesine kul olmuş işte...sudur ve doğurma Allahın ne zatı ne de esması için söz edilmemeli...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.