- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BEP SINAVI
2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Türkçe Dersi Bep`li Öğrenci Yazılı Sınavı
... Tıp öğrencisi Bursa’daki Bilge Kitabevi’nin raflarını karıştırırken aradığı kitabı bulduğuna sevindi. Kitabın arkasını çevirdiğinde gördüğü fiyat gülümsemesini dondurdu. Belli etmeden sayfaları hızla geçti. Aradığı bölümü buldu. Kitabevi’nin sahiplerine gizlice baktı. İkisi dünyadan dünyadan habersiz müşterilerle görüşüyordu. Kitabı okuyup işaret bıraktı ve kitapçıdan çıktı.Ertesi gün yine gelip kitabı işaretli yerden...
Yukardaki metne yeni bir başlık bulunuz?
Yukardaki metmin devamını birkaç cümleyle yazınız?
1.Toplumda veya tabiatta meydana gelen olaylarla ilgili bilgi ve duyurulara,iletişim organlarıylaverilen bilgilere"haber"denirHaberlerin halka duyurulmasıyla ilgili hazırlanan yazılara "haber yazısı"adı verlir.
yukarıdaki paragrafın anafikri aşağıdakilerin hangisidir?
A]Haber ve haber yazısı tanımı B]Haber yazısı özelliği C]Gazete haberleri D]Sosyal medya haberi
2.
"Ana başa taç imiş
Her derde ilaç imiş.
Bir evlat pir de olsa
Anaya muhtaç imiş."
Yukarıdaki dörtlüğün konusu nedir?
A]Annelerin önemi B]Anneye muhtaç olma C] Anne özlemi D]Çocukların anneye bağlılığı
3.AŞağıdakilerden hangisinde hem somut isim hem topluluk ismi isim vardır
A]Kitaplık-sınıf B] ağaç-yaprak C] araba-yol D]insan-elbise
4.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde benzetme vardır?
A] Yollar buz tuttu B]Eve erken geldik C] Sokakta köpekler vardı. D]Bulutlar pamuk gibi bembeyazdı
5.Aşağıdakilerden hangisi atasözüdür
A]Arkadaşımın dili tutuldu B]sevinçten havalara uçtu C]Ağaç yaş iken eğilir.D]Onunla göz göze geldik.
6.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerle ilgili bir yazım yanlışı vardır?
A]namık kemal in tarihi romanının adı "cezmi"dir. B]Köpeğimizin adı Karabaş idi.
C]Mahallemiz Kızılcoba Mahallesi idi. D]Doktor Ahmet Bey geldi.
7.Aşağıdaki" ikilemelerden" hangisi zıt anlamlıdır?
A] Yalan yanlış söz B]leri geri konuşuyor C]mutlu mutlu gitti. D]yavaş yavaş konuş
8.Aşağıdakilerin hangisine soru işareti konmalıdır?
A]Bir daha söylemem B]O kadar komik değil C]Kardeşi çok ağlamış D].Amcanın yaptığını duydun mu
*Aşağıdaki sözcüjleri yapısı yönüyle (basit-türemiş-birleşik) sınıflandırınız?
Simit-çi... Oda-mız... Yayınevi...
9.Aşağıdaki sözcüklerden hangileri eş anlamlıdır?
A] Okul-mektep B]acı-tatlı C] s0ru-cevap D]dost-düşman
10.Aşağıdaki cümlelerin hangisinde "mecaz"anlamlı kelime vardır?
A]Arkadaşı soğuk davrandı. B]Ona teşekkür ettim. C] iİlim,kendini bilmektir. D]Yazısını düzeltmiş.
12."Ay gümüş bir tepsi gibiydi" cümlesinde hangi edebi sanat vardır?( )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.