Siz kimsiniz?
Okuldayken hocamız sen kimsin diye tanım yapmamızı istemişti işte o tanımlardan bazılarını sizinle paylaşmak istedim. Sizce siz kimsiniz?
Tanım1 Ben bir insanım. Bu tanım bana insan olduğumu bir robot yada bir canavar olmadığımı ve insanı özelliklerini hatırlatıyor. Mesela sevmeyi yardım etmeyi saygı göstermeyi bunun gibi bir çok güzel şeylerin göstergesi gibi.
Tanım2 Zamanın boşluğunda kaybolmuş biyolojik varlığım. Evet zamanın içinde kaybolduğumuzu düşünüyorum. Zamanın neresinde yaşadığımızı bile bilmeyen biz biyolojik varlıklar sadece şimdiyi yaşamaya odaklanmışız bu yüzdende zamanın q algılayamıyoruz. Algılamak mümkün mü onu da bilmiyoruz. Ama insan demek zaman demektir. Tüm zamanların bizim için önemli olduğunu anladığımızda ise zamanın sonu gelecektir. Zaman boşlukta büyük bir yeri kapsar ama bu zamanın senin için sonu olmadığına işaret değildir. Zamanın sonunun olduğunu, bana en iyi anlatan biyolojik varlık olmamızdır.
Tanım3 Ben davranışlarım. Bizi biz yapan davranışlarımızdır. Ben davranışlarımla varım. İnsanların arasında kimliğimizin oluşmasında ve onların beni nasıl gördüğü konusunda yada kendini nasıl gördüğün konusunda davranışlar önemli birer sembol olarak karsımıza çıkar diyorum.
Tanım4 Ben aslında tam olarak benim. Ben kimim sorusuna verilen en iyi yanıtlardan birisi de budur. Şöyle ki aslında ben benim derken tüm özelliklerim tüm aksaklıklarım tüm yanlışlarım doğrularım la ben aslında tam olduğum kişiyim. Hayatımızın her yerinde bunu aklımızdan çıkarmamalıyız yoksa kendi kendinizi kabul edemezsiniz. Kısaca mutsuz olursunuz. Her kişi hatalarıyla doğrularıyla yaptıklarıyla düşündükleriyle vardır.
Tanım5 Ben bu dünyaya gönderilen, düşünüp yorumlayabilen ve bir çok maddi manevi unsuru yerine getirebilen organik bir makineyim. Düşünüyorum yorum yapıyorum ama tamamen kendi yaptığım faaliyetler değil bunlar sanki kendimi yönlendiriliyor gibi hissediyorum o açıdan makinaya benzetiyorum kendimi.
Tanım6 Ben kim olduğumu bilmeyen ve yaşamak için yaşayan sıradan bir insanım. Bu tanım biraz korkutuyor beni açıkçası. Kim olduğunu bilmemek ne için yaşadığını kavrayamamak gerçekten korkutucu şeyler. Ama sadece ben değil genel olarak bilmiyoruz kendimizi bunun nedenini kime bağlamak gerektiğinden emin değilim ama tek bildiğim bir amacımızın olduğu bu tanımda bu amaca hizmet ediyor.
Tanım7 Ben aslında çevremdeki insanların hepsiyim. Çevre insanlar için çok önemlidir. Onların görüşleri onların bize olan bakışları kadarız. Dünyada kimse olmazsa sadece sen olursan sen kim olduğunun da bir önemi kalmaz. Bu açıdan insanlar varım diyebilmek için birbirine muhtaçtır.
Tanım8 Bir madde ile bütün olabilen inaktif maddeyiz. Yani ben ruh ve bedenden ibaretim. Ruhumuzun bir bedene ihtiyacı var parazit gibi bende bu ikisinin birleşiminden oluşuyorum.
Tanım9 Ben bir düşünceyim. Aslında şöyle beynimin içindekiler kadar varım. Düşüncenin davranışa dönüşmesi açısından bu tanımda önemlidir. Duygularda aynı şekilde bizi yansıtan bizim biz olduğumuza en iyi kanıtlardan birisidir.
Tanım10 Ben duygu ve düşüncelerim. Hissettiklerim ve düşüncelerim kadar varım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.