- 556 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
Bilinç dışı toplum
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
BİLİNÇ DIŞI TOPLAM / Derya Avşar
Toplum neyi yaşamak istiyorsa o noktada bir yol izlenimine girer... Ahlâkî olsun ya da olmasın, çoğunluk toplumun mihenk taşını oluşturur...
Aslında en büyük kayıp, insanlar arasında ki dürüstlük bağının olmaması ve matruşka suratlı olmalarıdır.
İnsanlar birbirlerinin yaşam alanlarına tecavüz ederek, güzel bakan, güzel düşünenlerin fikirlerini sabote ederek, gereksiz bir zaman kaybına düşüyorlar...
Yaşamlarını kural dayatmaları, toplumun baskısı, toplumun realite ve değer yargılarına göre şekillendiren kişiler; hiç bir zaman kendilerini bulamazlar..!
İlim, bilim, felsefe ile aydınlanma yolunda olan insanlar, sıradanlık olgusundan kendilerini kurtarırlar fakat bu yetmez, toplumu da bilinçlendirmek için çaba sarf ederler...
Ve ne yazıktır ki, bu aydın kişiler, cahil kesimlerin linç girişimlerine maruz kalırlar...
Işık karanlığın gözünü kamaştırdığı için aydınlığa daima karşıdır.
Ahlak boyutu ise kişiye göre değişir; herkes kendi zihniyetine göre şekillendirir veya şekillenir. Kim sana neyi dayatıyor ise o, onun kendi firkri ve zikridir ama sana mal eder.
Sapık, zihniyeti olan birisi sana yaşam hakkı tanımaz çünkü kendi alanına iyi niyetli kimse girsin istemez. Kendisini deşifre edecek olanlardan ödleri kopar. Bu ne yazık ki sistematik bir durumdur. Din ve cehalet bizi biz olmaktan kopartıyor. Sapkınlıklar korunuyor, yaşamını insanca idame ettirenler ise yaşamdan soyutlanıyor maalesef!...
Birde uyguladığı şiddettin görsellerini sosyal medya da paylaşarak, övünen ruh hastaları var; kendisin şizofreni olduğunu kendi ispatlıyor dünyaya...
Şiddet hayvanı bir dürtü, duygudur! Şiddet eğilimli kimselerin ya piskolojik bir takım sağlık sorunları vardır, ya da aciz, zavallı ve yetersizdir..!
Zaten kronik, dar zihniyette olan bu toplumun, güzel olan herşeyi red ediyor; üzerini din ve gericilikle örtüyor ve baskılıyor.
Şiir yazan adamları küstüren, ahlak dışı, şiddet eğilimli insanlar ürüyor, üremeye de devam edecek.
Birde kıskançlık hastalığı boyutu var ki, ver kaç...
Sevgi, gözünden sakınmak, fedekârklıktır. Kıskançlık sevgiyi ve ilişkiyi çıkmaza sokan bir eylemdir. Dozu çok kötü sonuçlar doğurabilir.
Zihni orospu olan bir toplum, kirlilik yayar ve asla yapıcı, olumlu yaklaşmaz olaylara..!
İstismara karşı tutumları, yorumları da cinsiyetçi olur.
Mesela; "kadın kuyruk sallamasaydı, göğüslerini acmasaydı, minik etek giyinmeseydi, kahkaha atasaydı vb... Yaklaşımlar suçluyu meşru kalıyor...
Mağduriyet öyle pis birşeydir ki, kendini savunmak zorunda kaliyorsun...!
Ve maalesef adaletin olmadığı bir toplumda, suçlu olmak en basit iştir...
Bazen,
Haklı olmakla beraber, bu toplumun çürümüşlüğü üzerine bazı sivri kalemler az bile yazıyor... Herkes herkesi basamak ediyor, kendi çıkarları doğrultusunda kullanıyor...
Herkes birer firavun, yani herkes küçük bir tanrı olma çabasında.
Sanatsal oluşumlar da yarışta olmak, feyiz almak ve öğretici olmak, bunlar güzel etkileşimler. Fakat, "Ben" egosu hiç kimse için iyileştirici olamaz. Sadece üstünlük taslamak kimsede iyi bir etki bırakmaz.
Kalite ve samimiyet her zaman kazanımdır. İnsanların yön haritası, klavuzudur. Yanlışın içinde doğrunun ışığı karanlığı aydınlatır...
Yazacak çok şey varda neyse...
Belki başka âlemler de başka bir zaman diliminde ve başka bir dilde sevgiyi konuşuruz aynı renkte...
Tarih: 12.12.2023
YORUMLAR
Sevgiyi , mutlak sevgiyi layıkıyla konuşabilseydik zaten bu mevzuları konuşmaya ihtiyacımız kalmayacaktı.sevgi deyince cinselligi beynine ışınlayan bir toplum üzgünüm bu boyutuda aşıp sapkınlıga doğru ilerlemekte.bencil, çıkarcı ,egosu pig yapmış başkalarının acizliginden , başarısızlığından mutlu olan bireylerin her yeri örümcek ağı gibi sarmalaması çok can yakıcı.
Oysa bizim sevgiden yana anlatacak çok güzel hikayelerimiz ve ôrneklemelerimiz vardı.cogu kaybolmaya yüz tutmuş olsa bile hayvanların ve çocukların gözlerinin içi hala tertemiz ve bize bakıyor.
Ben kutluyorum ,sevgimle.
Hülya demirbaş tarafından 16.12.2023 15:11:01 zamanında düzenlenmiştir.
Çıplaklık ruhta kalpte düşüncelerde en yalın en temiz ve en adaletli şekliyle olur deymi !
Bedensel çıplaklığa her zaman gülerim çünkü bana çıplak kral hikayesini hatırlatır :))
Çıplak düşüncelere insanlar nasıl saygıyı ve empatiyi giydiriyorsa insanlarda iletişimde öyle olmalı :)
Aklıyla etkilemeyi başaramayanlar yedekte bedenlerini deşifre ederek ancak iletişime zarar verir diye düşünüyorum ama bu dediklerimin asla kişisel olmadığı gibi herkese özgüdür.
Çünkü bazen insan iç güdülerine yenilir buda artık normalleştiği gibi hatayı kaçınılmaz yapar.
SAYGILARIMLA YUSUF SAYGILI
Derya hanım öncelikle anlatılarınızın bazılarına katılmadığım gibi düzeyli anlatımlı akıcı bir yazı.
Kutlarım.
toplumdaki olumsuzlukların kaynaklarından dini de sorumlu tutuyorsunuz. Sorun dini kurallarda değil dini çıkarları için kullananlarda olduğu bir gerçektir.
Şiirlerinizi okudum. şiirlerinizle başarılısınız.
Saygı ve dostlukla kalınız.
Derya Avşar
Selamlar..
Evet hocam mesele insan olma meselesidir bunun birinci özelliği aile ikinci özelliği ise eğitim derinliğidir . Evrensel değerlerin kabulu ile ahlak bile kimine göre değil evrensel değerleri kapsarsa ahlaktır . Yani insanı , sevgi , saygı ve , adam gibi adam olmak kutlarım çalışmanızı
“ Toplum neyi yaşamak istiyorsa o noktada bir yol izlenimine girer... Ahlâkî olsun ya da olmasın, çoğunluk toplumun mihenk taşını oluşturur...”
Böyle bir giriş cümlesi olamaz. Ahlaksız bir toplum olmaz. Olsa bile, o zaman toplum olamaz. …
Her neyse.
Günümüz toplumu, bir dizi çeşitlilik ve çatışma içeriyor. Her bireyin farklı ahlaki değerlere, zihniyetlere ve dünya görüşlerine sahip olduğu bir ortamda, anlayış ve empati önemli hale geliyor….
Yazıdaki belirli ifadeleri bir kenara bırakıp, toplumsal dinamikleri daha geniş bir perspektifle ele alabiliriz. Toplumdaki çeşitlilik, bireylerin farklı deneyimlere sahip olmalarına neden olur. Bu çeşitlilik, toplumun zenginleşmesine ve yeni bakış açılarının ortaya çıkmasına katkı sağlayabilir ki, bu çok önemli….
Buna ek olarak, yazıda vurgulanan olumsuzlukları ele alırken, pozitif örnekleri ve başarı hikayelerini de göz önünde bulundurmak önemlidir. Toplumun birçok farklı yönü olduğu gibi, iyilik ve olumlu değişim de mümkündür….
Kıskançlık ve şiddetin nedenleri daha derinlemesine incelenerek, bu olguların altında yatan psikolojik dinamiklere odaklanmak, daha etkili bir çözüm sürecine katkı sağlayabilir…
toplumumuzun karmaşıklığını anlamak için geniş bir bakış açısı benimsemek ve farklı perspektifleri değerlendirmek, daha kapsamlı bir toplumsal analiz sunabilir.
Selamlar.
Derya Avşar
Tiktok gibi bir oluşum da ahlâk dışı yayınlar neden yoğun ilgi görüyor, bunu oluşturan bir toplum değil midir?
Selamlar...
CaNMaYBuL
“ Size basit bir örnek vereyim, hiç kabul etmediğimiz bu sistemi oluşturan toplum değil mi?”
Derken?
Derya hanım dikkatimi yazdığınız yazı hakkında asıl çeken , yazınızın sonuna eklediğiniz kelimeler :)
Lost dizisindeki desmond karakterinin sevgilisi olan penny nin yanından ayrılırken söylediği sözlere benziyor,
Hani deasmondun lost dizisinde boyutlar arası gezme özelliği olduğundan , sevgilisi olan penny nin daha önceki yıllarda ne yapıyordu acaba diye merakla onun yanına gidip onla konuşup, ondan ayrılırkende , başka bir zamanda başka bir boyutta tekrardan görüşürüz diyoduyaaa , penny de eski zamanlarda onun aslında kim olduğunu bilmediği için , acaba bu kişi ne demek istedi diye bi şaşkın ifadeye bürünüyordu, işte aynen öyle :) SAYGILARIMLA YUSUF SAYGILI
Yazacak çok şey varda neyse...
Belki başka âlemler de başka bir zaman diliminde ve başka bir dilde sevgiyi konuşuruz aynı renkte...
_THE VEJETARYEN 1978 tarafından 15.12.2023 17:13:45 zamanında düzenlenmiştir.
Derya Avşar
Selamlar...