- 249 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
BİR BABANIN EVLENECEK KIZINA TAVSİYELERİ
Birlikte çıktığınız bu yolda çok mutlu olun kızım. Bilin ki mutluluk huzurla mümkündür.
Birbirinizin huzurunu kaçırmayın. İçinizdeki huzuru yedekleyin. Etrafınızdaki huzur azaldığında içinizdeki yedeği çevrenize serpin.
Sevgili kızım mutluluğun en güçlü kaynağı sevgidir. Sevgi tek taraflı olursa eksiktir. Bu yüzden sevgiyi hep karşıdan bekleme sen de sevgini göstermekten çekinme. Sevgi göstermek gözetmektir bazen, bazen korumaktır. Merhamet göstermektir.Hataları görmezden gelmektir, affetmeyi bilmektir.
Yaptığının karşılığını beklemeden yapmaktır sevgi...
Birliktelik bir ortaklık değildir.
Bir bütün gibi sevgiyle sarılmaktır yuvaya..
Matematiksel davranma
İbrenin bazen sende bazen ondan yana dönmesine izin ver.
Kendini ezdirme. Başkasını da ezmeye kalkma.
Kendine saygıyı kişiliğinle uyandır.
Her insan bazen fevri davranır , böyle zamanlarda düşünmek için kendine zaman tanı.
Problem yaratan değil problem çözücü ol.
Bunun en etkili yolu: sabırlı olmak, akılcı olmak ve empati kurabilmektir.
Gerçekçi ol; beklentilerini yüksek tutma. Çünkü her insanın verebileceklerinin bir sınırı vardır. Bu seni hayal kırıklığına uğratmaz.
Beraberliğini sudan sebeplerle tehlikeli dehlizlere sokma.unutma ki bazı dehlizlere girilirse çıkılmaz. Çünkü insanoğlunun anlamsız gurur kaynaklı egoları vardır ,bu ego balçıktandır.
Unutmaki beraberlik ne kadar uzarsa alışkanlık oluşur. Alışkanlıklar en az sevgi kadar bağlayıcıdır.
Sevgili kızım
Biz öğüt vermeyi severiz. Belki de senin bu öğütlere ihtiyacın yoktur. Ama unutma ki tecrübe yaşanarak elde edilir. Benim sana anlattıklarımın çoğunu biz gerçekleştiremedik belki ama doğruluğunu test ettik
Annenle 32 yılı geride bıraktık. En azından birbirimizin alışkanlığı olduk.
Umarım sen bizim deneyimlerimizi standardın haline getirirsin
Umarım umduğumuzdan daha çok mutlu olursun
Biz yaşadığımız sürece arkandayız
Seni hayatının yaşama sebebi sayan baban...
Bedri Karaarslan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.