- 239 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÖNÜLLÜLÜK GÜNÜ.EĞİTİMLER
GÖNÜLLÜK GÜNÜ KUTLU OLSUN
1999 Yer Avcılar.
Depremi Atlattık.
Büyük deprem Hasar ve yıkım çok memlekette yaşıyorduk fakat tek katlı evlerde kolaydı çok yıkımlar görmemiştik deprem hakkında bilgim ve bu konuda eğitimim yoktu.Okuduklarımdan biliyordum birazcık.
O okuduklarım ile deprem sırasında tüm komşuları boş bir alana toplamıştım.
Deprem sırasında çok yardımcı oldum.
O zamanlar eğitim almamıştım .Elimden geldiğince ihtiyaç olduğu yerde yardım ettim.O zaman duydum Nasuh hocanın ismini, yabancı devletten STK’larda gelmişti arama kurtarma için birlikte olabildiğince hareket etmeye calışarak.
Yemek battaniye dağıtımında bir çok alanda yardımlaşarak hareket etmek.
Herkes eve giremiyorken eve korkudan giremeyen komşulara yemek su ve çay evimde yapıp götürüyordum giyecek ilaç vs.Avcılar’da yıkımda çoktu ve halkeğitim’e kuaförlük kursuna gidiyordum o zamanlarda.
Büyük deprem sonrası.Genç yaşına rağmen, genç yaşında dünyayı yüreğine sığdırmış, koca yürekli bir genç vardı adı...Nasuh Mahruki dağcı idi ama yıkıntılar arasında canhıraş aramalara tüm ekiplere birlikte katıldığını birebir gördüm. Nasuh hoca deprem sonrası eğitime gelmiş o zaman ben kuaförlük kursuna gidiyordum halk eğitime .Avcılar’da halk eğitiminde, eğitim veriyordu bir haftalık eğitim idi, ve ben misafir öğrenci olarak o eğitime bir hafta katılım yaptım.
Her zaman içimde var olan düşküne el uzatmak duygusu içten içe yanarken iyice alevlenmisti.
Sevdiklerinizden deprem altında yokmu sesimi duyan diye.Bir ses yada bir çocuğun elini tutmak nasıl bir duygu bilirmisiniz.İşte ben bunları eğitmen olmadanda yaşadım.
Yüreğimde yardım duygusu varsa ,elimde sertifikalar ve sırtımda o elbise olmadanda günlerce yardım ettim.
NOT.(Tabiki eğitim çok çok önemli,bilinçli adım atıyorsun)...
Bir taşı bile kaldırmak o kadar önemliki,bir çocuğun sesine ses olmak ağlayanı sakinleştırmek...
Çünkü yıkıntı içinde olan bir insana ses vermek ,seni kurtaracağız diyebilmek umut olmak...
O kadar etkilenmiştimki. anlattıklarından..İnsanlara yardım etmek helede çocuklara yardım bir felakette olsun küçük yada büyük olsun farketmiyor ,siyasi görüşü dini,dili,milliyeti,cinsiyeti büyük küçük doğduğu coğrafya çok önemli değildi.İnsanlıktı tüm amaç yardım idi.
O zaman görüyordum ve görüyorsunuz...Yardım etmek kadar doyurucu güzel bir duygu yok.Bir el uzanmış bir el uzatmışsan hayatındaki en anlamlı bir duyguyu tatmışsındır.
Ve yıllar sonra aslinda mahallemde olan yeni eğitimlerini duyduğum mag imiş... Bir tesadüfle arama kurtarma Mag ile tanıştik bir piknikte .
Biz arkadaşlarımızla toplanip enstrümanlarımizla biz bize ve piknik müzik yapalım dedik,kendi kendimize eğlenmek için gitmiştik.Mag bizi müzik yapalım diye davet etti. Sonrasında ,biz ara sıra smilatör ve tanıtımlara gittik,tanıtıma katkımız olsun diye ,Sonra kendimi o dernekte arama kurtarmanın içinde buldum .Kıramadığim ve kıyamadığım güzel yürekler vardı.İyikide bulmuşum .MEB’e bağlı
Resmi bir kurumda resmi bağlama dersi veriyordum tüm zamanlı.Aslında çalışmam ve iş tempom çok yoğun idi o zamanlar, zaman bulabilirmiyim diye ,Ama zamanı yarattım...
Önce yıllarca mag eğitimlerine gittim Eğitmenliğini aldım daha sonra,dernek olarak katılım yaptığımız AFAD Ankara eğitimi sonrası sınav ve AFAD ilk gönüllü eğitmenleri den biri oldum.Okullarda derneklerde eğitim vermeğe başladım ...Yıllarca verdiğim eğitimleri konuştuk ayaküstü.Sonra dün yine Nasuh hoca ile yıllar sonra gönüllük güzelliğinden bahsettik .
Zaman zaman karşılasıyorduk gönüllükte yine ilk yıllara gittik yıllar sonra tekrar.Hocam siz Avcılar’a seminere geldikten sonra ben ıslah olmadım, yüreğimdeki var olan, yardım duygusu içten içe yanarken dahada alevlendi sonrasında kendimi bu olgunun içinde buldum dedim...Ve çok güzel bir söz söyledi,İyiki iyikide bulmuşsun az zaman harcamadın,az mı insanlara faydan oldu, severekte yapıyorsun evet dedim ,Doğdum doğalı tek içimde öldüremediğim duygu yardım etme duygusu,hiç ölmesin. Rabbim almasın o duyguyu benden...
Sonra İlkyardım Amatör yat kaptanlığı ve Amator telsiz sertifikalarımıda, aldım eğitimimi pekiştirdim Bu yolda bana tüm emeği geçenlere ,tüm yüreğimle tekrar,tekrar teşekkür ediyorum.Bazı insanların angarya dediği ve çıkarı için katıldığı benim,Yüreğimle gittiğim bir duygu.Tüm yüreği ile gönüllülük yolunda yürüyenlerede bin selam olsun..
Gönüllük günü kutlu olsun.
Nasuh hocayı dinleyince ,Gönlüm dağlarda türküsü dolandı dilime.
Bir seminere geçtim salona
Sonramı inanın biz bir salon dolusu insan tesadüfle Gönlüm dağlarda türküsünü söyledik .Şair yazar dernekleri ile yüreğinize sağlık,yüreğimdeki ile birlikte nasıl güzel anlar yaşadık tanışmasakta.
Sevgi ve saygılarımla
(Fotoğraflar .Nasuh hocanın eşi Mine hanım teşekkürler,sevgilerimle )
Yazan.Gönül Parıltı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.