- 407 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
Değişim
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Değişim!
Dile çok kolay geliyor. Aslında söylendiği kadar kolay değil değişmek.
Alışık olduklarımızın yerine başka şeyler koyuyoruz ya da hiç bilmediklerimizi hayatımızda uyguluyoruz. Heran, her nefes alışverişimizde değişiyoruz farkında olmadan. Kimi zaman bir gülümseme bizi değiştirirken, kimi zaman da hayatın zorlu dersleri bizleri dönüştürüyor. Farklılaşıyoruz her geçen yıl.
Hem de hiç farkına varmadan. Uzun zamandır içimde bir şeylerin değişmesi gerektiğini hissediyordum. Hayatımın çeşitli alanlarında mutsuzdum ve sürekli bir acı hissediyordum. Tarifi vardı, ama ben tanımlayamıyordum. Geçmişte bazı hınçlarımı bastırmıştım ve bu yüreğimde bir yara olarak kalmıştı! İntikam değil kastettiğim.
İyiliklerim birileri tarafından suistimal edilirken ben sadece seyirci kalmıştım. Hakkımı savunmam gerektiği halde susmuştum. Göz göre göre yapılan haksızlıklar içimde öfke
patlamalarına dönüştü. Hal böyleyken, değişmem gerektiğini düşünüyor, öte yandan korkuyordum da. Değişmek, alıştığımız rutinlerimizden çıkmak kolay değildir. Ancak değişmezsek, sadece kendimiz zarar görüyoruz. Canımızı yakanlar farkına dahi varmazken biz değişmezsek, iş sömürüye dönüyor.
Bu şekilde düşünsem de değişeceğim de olmuyordu.
Gerçekten bunu istemeliydim.
Her şeyin kilit noktası bendim.
İstedim ve kararlı adımlar attım yenilenme adına. Görünüş ve şekil umurumda değildi. Sadece fikirlerimi ve bakış açımı eskilerle kıyas ederek yürümeye başladım.
“Ben ne istiyorum?” diye düşünüp, daha akıllıca kararlar alıyordum
kendim için. Kolay olmadı inanın. Acılar biriktikçe cesaretimi toplayıp değişmeye karar verdim. Başlangıçta, eski alışkanlıklarıma veda etmeyi, kendim için yenilikler yapmayı ben bile yadırgadım. Öyle büyük kararlar alıyordum ki, kendimi ben bile tanıyamaz olmuştum. Yıllardır taşıdığım ağır yüklerden kurtulmuştum. Eski yükler atılsa da yerine yeni külfetler alıyordum hayatıma. Ama başta kendime ve değerimi bilenler için yaptıklarım yük gibi gelmiyordu artık.
Öteden beri birilerine hamallık yapmak benim kimliğimdi ve onlardan ayrılmak zordu. Sadece şekil değiştirmişti iyilik anlayışım.
Alışmıştım ömrüm boyu birilerini mutlu etmek adına bir sürü sorumluluğun altında ezilmeye.
Zamanla, değişimin bana getirdiği güzellikleri fark ettim. İyiye çabucak alışıyor insan. Artık başkalarından önce kendim için iyi şeyler yapmanın tadına varmıştım. Daha özgürdüm, daha mutluydum ve kendimi daha çok seviyordum. Yeni bir ben olmuştum ve bu benim için çok önemliydi. Değişim, sadece kişisel hayatımı etkilemedi.
Aynı zamanda, iş hayatımı, yakınlarımı, arkadaşlarımı ve yaşama bakış açımı bile değiştirmişti.
Ezilmeden ve kendi arzumla mutlu edip mutlu oluyordum şimdi. Kendimi daha fazla geliştirmek için fırsatlar kovaladım. İçimde kalan ne varsa yaptım. Ben mutlu olmayı öğrendim ve bu değişimim sayesinde hayatımdaki her şeye mutluluk bulaştı.
Hayat, bizim istediğimiz gibi gitmiyor. Biz hayatın getirdiği değişimlere uyum sağlamak zorunda kalıyoruz.
İyi yönde değişmek kendi elimizde. Güzel alışkanlıklara direnmemek lazımmış. Geçte olsa fark ettim.
Başta zor ve acı verici olabilir ama sonunda bize katkı sağlıyor. Kendimizi yenilemek, kendimize yeni bir şans vermek, hayatı yeniden keşfetmek bizi daha da güçlü biri haline dönüştürüyor. Değişim benim için acıyı sona erdiren bir süreç oldu.
Kendi potansiyelimi yeniden tazeledim.
Hayat uzun ve meşakkatli bir yoldur.
Büyük acılarla imtihan edilirsiniz, ağır darbeler alırsınız ve bir gün yorulup düşersiniz. Hiç bitmeyecek sanırsınız. Kurtulamayacak ve asla mutlu olmayacak gibi hissedersiniz. Ancak öyle bir an gelir yaşarsınız ki, küllerinizden yeniden doğarsınız. Böylece size yakışan asıl hayatiniz başlamış olur. Sonlar, kimsenin bilmediği hikâyenin asıl başlangıcıdır aslında.
Ne güzel demiş Konfüçyüs “Hayat mutsuz olmak için çok kısa“ kitabında?
“En güçlü savaşçı kendini fethedebilendir”
Bana çıkan engebeli yolları kapattım, köprüleri yıktım, artık kendimdeyim.
Kendimim.
Hayatın bana getirdiği değişimleri kabullenmeye, geçmişin acı değil tecrübe olduğuna, kendimi fethetmeye ve değişmeye hazırım!
Olumlu değişim güzeldir, değişin.
Deneme
Yorgun Diriliş/ Esma Bolat
YORUMLAR
Güzel bir yazıydı öncelikle yazınız için tebrikler. Ve güne geldiği için de kutlarım.
Değişim. Evrenin hiç bitmeyecek kuralı. Kendinizde bunu gerçekleştirmenize çok mutlu oldum. kendinizi bulmanıza. Profilimde bir yazı vardır benim. Çok uzun yıllardan beri hayat felsefemdir. ''Rahat etmek istiyorsan, hayatında 3 söz olsun. Banane, Sanane, Boşver. Ne kadar mutlu olacağını göreceksin. İnan.'' Elaleme göre yaşamayı bırakabilmek için bu 3 sözü hayatına koyman yeterli.
Banane = Seni hiç ilgilendirmeyen dedikodu ve olaylara bulaşmıyorsun
Sanane = Başkalarının senin hayatına ve kararlarına müdahale etmesini önlüyorsun
Boşver = Hiç değmeyecek kişiler ve olaylar için kafa yormamayı üzülmemeyi öğreniyorsun
Bazen duyarsız diyecekler bazen bencil bazen de patavatsız . Takılmamak gerekiyor.
Susup tepki vermedikçe senin hayatın hakkında karar vermeyi ve abuk sabuk konuşmayı kendilerinde hak gören bir yığın dengesizle uğraşıyorsun.
Ben 35 yaşıma kadar sülalenin delisi idim 35 yaşından sonra sülalenin bilgesi oldum.
''Eşeğe eşek olduğunu hatırlatmazsan kendini küheylan sanır.''
35 inden önce bunu yapınca saygısız ve deli oluyorsun. 35 inden sonra bunu yapınca bilge oluyorsun. Ben 20 yaşından itibaren bilgeydim de toplum bunu geç anladı.
Dediğin, yazdığın olumlu değişimleri gerçekleştirebildiysen senin adına gerçekten mutlu olurum. Aldığın ve alacağın tepkileri, duyduğun ve duyacağın lafları o kadar çok yaşadım ki.
Doğru bildiğin yolda yürü. İlk zamanlarda yalnız kalacaksın. Sakın umutsuzluğa kapılma.
Kutlarım yürekten. Herkesin bir gün gerçek kendini bulması en büyük dileğim.
Selam sevgi ve mutlulukla kal hep
Ay Parçası tarafından 10.12.2023 14:12:49 zamanında düzenlenmiştir.
Esma Bolat
Saygılarımı sunarım, sevgiyle kalın.
Evet değişim sosyal bir kültürdür , değişimi yaşayamayan toplumlar gelişemiyor , ilerleyemiyor , eğitimli toplumlarda değişimin zorlukları yok denecek kadar azdır eğitimsiz toplumlar değişimi yaşayamaz , bu güzel çalışmayı kutluyorum
Esma Bolat
Esma Bolat
Teşekkür ederim Dosteli varolun.
Esma Bolat
Saygılarımla 🖋