- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Engel olma farkında ol
ENGEL OLMA FARKINDA OL!
ENGELLERİN KALIRILMASINI İSTEMEK, BİR LÜKS DEĞİL, İNSANİ BİR HAKTIR!
3 Aralık Dünya engelliler günü’ne dair.
Ne yazık ki her yıl, sadece bir gün hatırlanan dezavantajlı grupların ve engellilerin sorunlarını dile getirmek, alıştığımız bir durum haline geldi.
Yıllardır ben, alışagelmiş bir yanlışı düzeltmek adına, çeşitli yazılar yazdım. Fakat kronikleşmiş zihniyetler’deki çarpıklığı düzeltmeye yetmedi bu!..
Diyorum ki; "3 Aralık Dünya engelliler günü ve kadınlar günü kutlanan bir gün değil, farkındalık günüdür," diye...
En azından yılda bir kez farkındalık adına ve erişebilirlik adına neler yapabiliriz diye empati yapılması geçtiği kanısındayım...
Fakat dernekler ve belediyeler, ısrarla bunu bir tür kutlamaya çevirerek, yaşanılan bütün sorun ve sıkıntıları eğlence adı altında giderevildiklerini sanıyorlar...
Daha da vahim olanı şu ki; engelli bireylerin de bu yönde talepkâr oldukları gerçeği yüzümüze çarpıyor...
Engelli bireylerin sadaka kültürünü edinmek gibi bir yaşam felsefeleri var. Oysa ikinci sınıf vatandaşlık muamelesi yapılmadan yaşam sürdürüyor olmak, her bireyin hakkıdır.
Nerede bir yemekli davet, nerede bir bedava dağıtılan birşey olsa, engelli bireyler orada olurlar. Yani demem şu ki, toplumumuz sadaka kültürünü yaşatmak adına elinden gelen herşeyi yapıyor...
Ancak engellilere yönelik erişebilirlik, sanatsal bir çalışma veya farkındalık etkinlik olduğunda, engelli bireyler katılmakta imtina gösteriyorlar!
Yılda bir kez hatırlanan dezavantajlı grupların, çıkıp alanlarda yaşadıkları sıkıntıları dile getirmelerini beklerken, aksine hallerinden gayet memnunlar-mış gibi sessiz kalmalarını anlamak pek mümkün değil...
İllaki ekmek arası köfte mi dağıtmak gerekiyor, alanlarda olmanız için? Kendi yaşadığınız sıkıntıları dile getirmek için bile çaba sarf etmeyen, embesil gibi oturup başkalarının kendilerine acımasını bekleyen zavallı bireyler haline gelmenize çok üzülüyorum doğrusu!
Sadaka kültürü değil, insanca yaşam hakkı istiyoruz! Sağlığı elverişli olana iş, sağlığı elverişli olmayana maaş verilmelidir. Kimse el etek öpmek zorunda değildir.
Engellilerin sorunlarını çözüme kavuşturmak adına, verilen vaatler, sözler ne yazık ki yerine getirilmemektedir.
Her yıl aynı vaatlerde bulunan siyasiler, verdikleri sözleri yerine getirmedikleri hâlde yine vatandaştan oy istiyor!
#dipnot: Siz önce hizmet edin...
Tarih: 03.12.2023
Derya Avşar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.