- 213 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇETİN OLAN KIŞ DEĞİL, HAYAT
ÇETİN OLAN KIŞ DEĞİL, HAYAT
İnsan bazen yazmayı beceremez. Kalem ağır aksak işler, düşünceler kopuk kopuk gelir. Böyle anlar insanın ne istediğini bilmediği anlardır. Yazmaktan tutun da her şey zor gelir insana. Altından kalkmak öyle kolay değildir. Emek ister, tecrübe ister ve en önemlisi bedel ister. En zoru da bedel ödemektir hayata.
Her şey daha iyi, daha güzel bir hayat sürmek için yapılır bu hayatta. Zorunlu göçler, uzak mesafeler, bitmek bilmeyen koşturmalar ve yaşamak uğruna harcanan ömürler. Nice gençlikler bırakılmıştır bu meydanlarda, nice aileler yok olmuştur bu meydanlarda. Ama kimse vazgeçmemiştir yaşamak savaşımından. Çünkü vazgeçerse insan bir kere yok olur, bir daha toparlayamaz kendini. Onun içindir ki, bedeli ne olursa olsun savaşmak gerekir bu hayatta. Biz böyle gördük, böyle devam edeceğiz.
Biliyoruz, her şey daha zor şimdilerde. Üstelik çetin kış şartları da eklendi garibanın sırtına. Her gün sıcacık ocağın başında uyutmak için çocuklarını, dumanı üstünde çorbanın sofralarda yer edinmesi için bedel ödenmesi gerekecek yine birilerinin. Bedenler üşümesin, ayaklar üşümesin. Lapa lapa kar yağarken, bardaktan boşanırcasına bereket yağarken kimseler üşümesin diye bedel ödemeye gidecek yine birileri.
Evet, karşılığında güzel şeyler alacak belki bedel ödeyen ama vereceği şeyler en az alacakları kadar değerli. Kim bilir belki onlardan daha değerlidir. Bunun içine ne konulmaz ki; sağlık, zaman, emek, gözyaşı, umut, hayal ve en önemlisi koca bir ömür. Şimdi anladınız mı hayatın ne kadar çetin olduğunu? Sanmayın zor ve çetin olan sadece kış şartları. Hayır, hayır… Zor olan çetin olan her şeyden önce hayat, hayat şartları ve yaşamak savaşımıdır. Onurlu bir yaşam için bu mücadele kaçınılmazdır. Derdimiz bu mücadelenin bizden hayatımızı almak istemesi değil de hak ettiğimiz değeri alamamaktır. Çünkü ne hayat ne de insanlar hiç adil değil biliyoruz. Biz bunu yenebilir miyiz işte onu bilmiyoruz. İnsanca, insan onuruna yakışanca bir hayat dileğiyle…
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.