- 153 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SERHAT.
SERHAT ŞEHİRLERİ,
Serhat şehri, Türkiye’nin kuzeydoğusunda yer alan ve İran, Ermenistan, Azerbaycan ve Gürcistan ile sınır komşusu olan bir bölgedir. Serhat şehri, Türkçe ’de “sınır şehri” anlamına gelir. Serhat şehri, tarihi, kültürel ve doğal güzellikleriyle önemli bir turizm potansiyeline sahiptir. Serhat şehri, aynı zamanda Türkiye’nin en yüksek dağı olan Ağrı Dağı’nı da içerir.
Serhat şehri, Türkiye’nin 11 ilini kapsar. Bu iller şunlardır:
• Ağrı: Serhat şehrinin en büyük ili olan Ağrı, Ağrı Dağı’nın eteklerinde kurulmuştur. Ağrı, tarihi İshak Paşa Sarayı, Doğubayazıt Kalesi, Nuh’un Gemisi Milli Parkı gibi önemli turistik yerlere ev sahipliği yapar.
• Ardahan: Serhat şehrinin en kuzeydeki ili olan Ardahan, Çıldır Gölü, Aktaş Gölü, Ardahan Kalesi gibi doğal ve tarihi güzelliklere sahiptir. Ardahan, aynı zamanda Türkiye’nin en soğuk ili olarak bilinir.
• Artvin: Serhat şehrinin Karadeniz’e kıyısı olan tek ili olan Artvin, yeşil doğası, yaylaları, dereleri ve ormanlarıyla dikkat çeker. Artvin, Kaçkar Dağları Milli Parkı, Borçka Karagöl Tabiat Parkı, Artvin Kalesi gibi görülmeye değer yerlere sahiptir.
• Bayburt: Serhat şehrinin küçük ama tarihi bir ili olan Bayburt, Bayburt Kalesi, Aydıntepe Yeraltı Şehri, Baksı Müzesi gibi kültürel miraslarıyla tanınır. Bayburt, aynı zamanda Türk edebiyatının önemli isimlerinden Şair Zihni’nin memleketidir.
• Erzincan: Serhat şehrinin ortasında yer alan Erzincan, Fırat Nehri’nin kollarından biri olan Karasu Nehri’nin kenarında kurulmuştur. Erzincan, Kemaliye Taş Yolu, Girlevik Şelalesi, Altıntepe Ören Yeri gibi doğal ve tarihi güzelliklere sahiptir.
• Erzurum: Serhat şehrinin en kalabalık ili olan Erzurum, Palandöken Dağı’nın eteklerinde kurulmuştur. Erzurum, kış sporları merkezi olmasının yanında Çifte Minareli Medrese, Yakutiye Medresesi, Ulu Camii gibi tarihi eserleriyle de ünlüdür.
• Iğdır: Serhat şehrinin en doğusunda yer alan Iğdır, Ağrı Dağı’nın eteklerinde kurulmuştur. Iğdır, Türkiye’nin en büyük meteor çukuru olan Iğdır Meteor Çukuruna ev sahipliği yapar. Ayrıca Iğdır’da Harman döven Kervansarayı ve Karakoyunlu Türbesi gibi tarihi yapılar da bulunur.
• Kars: Serhat şehrinin kuzeydoğusunda yer alan Kars, Ani Harabeleri ’ne ev sahipliği yapan bir ildir. Ani Harabeleri, 10. yüzyılın sonlarında kurulan ve birçok medeniyete başkentlik yapmış olan Ani kentinin kalıntılarıdır. Kars’ta ayrıca Kars Kalesi, Kümbet Camii ve Sarıkamış Kayak Merkezi gibi önemli yerler de vardır.
• Rize: Serhat şehrinin Karadeniz’e kıyısı olan diğer ili olan Rize, çay üretimiyle tanınır. Rize, yeşil doğası, yaylaları, dereleri ve ormanlarıyla dikkat çeker. Rize’de Ayder Yaylası, Fırtına Deresi, Zil Kale gibi doğal güzellikler bulunur.
• Tunceli: Serhat şehrinin güneyinde yer alan Tunceli, Munzur Dağları’nın eteklerinde kurulmuştur. Tunceli, Munzur Vadisi Milli Parkı, Pertek Kalesi, Pülümür Vadisi gibi doğal ve tarihi güzelliklere sahiptir.
• Van: Serhat şehrinin en güneydeki ili olan Van, Van Gölü’nün kıyısında kurulmuştur. Van, Van Gölü’nün yanı sıra Akdamar Adası, Van Kalesi, Hoşap Kalesi gibi tarihi ve kültürel zenginliklere sahiptir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.