- 176 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Gülümseyen Dünya
Hafta sonu kardeşim Enes’i ortalıkta göremeyişim beni meraklandırdı. Göz ucuyla aralık olan oda kapısından içeriye baktım. Enes, elinde kalem kağıt çalışma masasına oturmuş bir şeyler yazıyordu. Onun bu hali beni tebessüm ettirdi. Anlaşılan kardeşimde benim gibi yazar olmak istiyordu. Yavaş bir sesle, Enes ne yapıyorsun?’’ diyerek sordum. İstifini bozmadan bana,
-Gelir misin abla, sana bir şey göstereceğim.
Enes’in yazdıklarını okumak çok istiyordum. Yanına yaklaştığımda ise şaşırdım.
-Resim mi yapıyordun?
-Evet, nasıl olmuş?
Yaptığı resmi elime alıp inceledim. Sayfanın üst bölümüne bir dünya çizmişti. Gülümseyen dünya; sayfanın alt kısmında el ele tutuşmuş olan mutlu çocuklara bakıyordu.
-Abla, keşke dünyamızda savaşlar olmasa. Barış içinde tüm insanlar mutlu mesut yaşasa. O zaman dünyamızda gülümser, içindeki tüm canlılarda mutlu olur değil mi?
Anlaşılan yaşanan savaşlar beni etkilediği gibi kardeşimi de etkilemişti. Onun üzüntüsünü anlayabiliyordum.
-Enes hepimizin hayali bu dünyada barış içinde yaşamak. Bizler ilim tahsil edip, çok çalışıp, iyiliğe, barışa, huzura doğru güzel adımlar atacağız. Buna tüm kalbimle inanıyorum. Hadi gel resmini annemle babama da gösterelim.
Babam resme uzun uzun baktı. Gözleri dolmuştu. Günümüzde hala savaşlar olmakta ve binlerce sivil, özellikle çocuklar ve yaşlılar bundan çok etkilenmekteydi. Babam,
-Peygamberimiz (S.A.V) bir hadisi şerifinde şöyle buyurmuştur. ‘’ Kim bir kötülük görürse, onu değiştirsin. Şayet eliyle değiştirmeye gücü yetmezse, diliyle değiştirsin. Diliyle değiştirmeye de gücü yetmezse kalbiyle düzeltme cihetine gitsin ki bu imanın en zayıf derecesidir.’’ Bu güzel Hadis-i Şerifi burada sizlere de hatırlatmak istedim. Savaşların bitmesi, dünyada ki tüm canlıların huzurlu, mutlu olması tüm temennimiz. Bu arada resmin çok güzel olmuş Enes. Bizler kötülükleri değiştirmek için elimizden, dilimizden, kalbimizden ne geliyorsa yapacağız. Barış, huzur, umut dolu, içinde ki canlılarla gülümseyen bir dünya için.
Emine Yılmaz Dereci (Çocuk Öyküleri)