- 177 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Peygamber Efendimizin (a.s.m.) İsra Mucizesi
Gece yürüyüşü, yolculuğu anlamına gelen İsra ve mirac mucizesi hicrete bir buçuk yıl kala gerçekleşmiştir.
Bir gece Resul-i Ekrem Aleyhisselâtü Vesselâm Mescid-i Haram’da Hatim denilen kısmında istirahat ederken, yanına Cebrail (a.s.) geldi. Allah’ın mirac emrini kendisine bildirdi. Ve sonra Resul-i Ekrem Aleyhisselâtü Vesselâm Cenab-ı Hak’kın gönderdiği Burak adlı beyaz bir bineğe bindirildi.
Peygamber Efendimiz Aleyhisselâtü Vesselâm ile Cebrail (a.s.) yaya yürüyüşüyle bir aylık mesafedeki Mes cid-i Haram’dan Küdüs’te bulunan Mescid-i Aksa’ya, yolculuklarını kısa bir anda gerçekleştirdiler.
Cenab-ı Hak İsra adı verilen bu hadiseyi Kur’an-ı Kerim’de şöyle buyurarak ifade etmiştir:
“Ayetlerimizden bir kısmını ona göstermek için kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan alıp, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksa’ya seyahat ettiren Allah, her türlü noksandan münezzehtir. Şüphesiz ki O her şeyi hakkıyla işiten, her şeyi hakkıyla görendir.” (İsra Süresi,1.)
Oraya varıldığında Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm peygamberlerin hazır bulunduğunu gördü. Allah’ın Resulü Aleyhissalâtü Vesselâm başlarına geçerek onlara imamlık yaptı. İki rekât namaz kıldılar.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.