- 299 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
DOST
Bir arkadaşın sürekli sana sürekli ve zamanlı, zamansız iltifatlar yağdırıyorsa. Aslansın sen, Kaplansın sen, Sen benin en hakiki arkadaşımsın, hatta arkadaş ne ki kardeşimsin, kardeşim! Bil ki seni eşeği belledi sırtına semerini bağlayıp sana binecek, hem ne kadar dayanırsan o kadar biner. Kolay kolay inmez. Eşeğe kim binmez, yükünü kim taşıtmak istemez. Onun için” İLTİFAT” yağmurlarına dikkat! Her an doluya veya taş yağmuruna dönebilir. Kafanı gözünü yara bilir. Aman dikkat et İLTİFATA! Geliyor! Gel-di!
DOST
iyi kitaplar, iyi dostturlar,
iyisi iyidir, kötüsü kötüdür,
sana asla yalan söylemezler,
kitap dosttur, dost kitaptır,
söylediğini asla inkâr etmez,
hep yanındadır, hiç ayrılmaz,
gel dersin gelir, git dersin gider,
dost kitaptır, kitap dosttur,
istersen sana hastalıkların anasını anlatır,
istersen sana hastalıkların babasını anlatır,
istersen sana yanlışları, doğruları anlatır,
kitap dosttur, dost kitaptır,
istersen sana sağlıklı yaşamanın güzelliğini anlatır,
istersen sana sporun faydalarını anlatır,
istersen sana düşmanlarını anlatır,
dost kitaptır, kitap dosttur,
kitap okumak, kendini ve hayatı okumaktır,
kitap okumak ailene sevgi ve saygını artırır,
kitap okumak dinine, vatanına en büyük hizmettir,
kitap dosttur, dost kitaptır.
Bizler Kitaplarında dost veya düşman olanları olduğuna inanıyoruz. Çünkü kitapları yazanlarda insan! Dostça yazanları da vardır. Düşmanca veya sadece maddi kazanç elde etmek için yazanları da. O zaman bizler ne yapacağız. Bizlerde Müslümanlar olarak Kitap okumaya, tüm insanlara gönderilen, Bizlere bu dünyada nasıl yaşarsak, hem Ahiretimizi, hem bu dünyamızı kurtarır, her iki Âlem de de huzur ve Mutluluk bulmamız için, hem de Bizleri Yaratan Yüce Yaratıcının rızasını kazanmak için. Yine Yüce Yaratıcının Bizlere Gönderdiği Yüce Kitabımız Kuran-ı Kerimle başlamalı. Sonra Peygamber Efendimiz (a.s.v) in sünnetlerini okuyup öğrendikten sonra diğer, Kitapları okursanız. Bilinçli bir Müslüman olur, güzel kitaplar seçer, okur, öğrenir ve öğrendiklerinizi günlük yaşantınızda uygulayarak, Müslüman kardeşlerinize ve diğer insanlara örnek olur, sürekli sevaplar kazanırsınız.
YORUMLAR
Şair, iltifatların arkasında yatan niyetleri sorgulayarak dikkat çekici bir uyarıda bulunuyor. "Bir arkadaşın sürekli sana sürekli ve zamanlı, zamansız iltifatlar yağdırıyorsa" mısrası, bu iltifatların samimiyetini sorguluyor. "Aslansın sen, Kaplansın sen" gibi aşırı övgülerin arkasında gizli niyetlere işaret ediyor. "İLTİFAT"ın başlangıçta tatlı olabileceğini, ancak zamanla değişebileceğini ve bir tehlikeye dönüşebileceğini vurguluyor. Şair, bu durumu "Eşeğe kim binmez, yükünü kim taşıtmak istemez" şeklinde ifade ederek, başkalarının niyetlerine dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor. Bu yorumla, şairin içten bir uyarıda bulunduğunu ve insanların ilişkilerinde dikkatli olmaları gerektiğini ifade ediyor.