- 186 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KENDİMİZİ NASIL GELİŞTİRELİM?
KENDİMİZİ
NASIL GELİŞTİREBİLİRİZ?
Zaman zaman uğradığım okullarda gençlerin Bana en çok sorduğu soru:
Kendimizi geliştirmek istiyoruz. Ancak ne yapacağımızı bilmiyoruz kendimizi nasıl geliştirebiliriz?
Bu gençlere verdiğim cevapları bir yazı halinde dilim döndüğünce toparlamak istiyorum.
1-ÖNCELİKLE KENDİNİZİ TANIYIN:
Çünkü kendini tanımayan insan etrafını da tanıyamaz dünyayı da tanıyamaz ve geleceğini de tayin edemez.
Peki kendimizi nasıl tanıyacağız?
Bunun birkaç yolu var birincisi
İnsan, ancak olaylar karşısında kendini tanıyabilir her olayda kendini bir nebze daha iyi ölçer reflekslerini, zaaflarını ve meziyetlerini daha iyi sorgular ve kendisi hakkında daha net bir tablo ortaya koyar.
İkincisi gözlem yapmak ve okumak. İnsan gözlem yaparak ve okuyarak kendini tanıyabilir. Bir boksör nasıl dövüştüğünü biriyle dövüşmeden anlayamaz. Çünkü kendinizi başkalarıyla mukayese edeceksiniz başkalarının yapamadıklarını yaptığınızda ya da başkalarının yaptığını yapamadığınızda sınır noktalarınızı keşfedeceksiniz.
Üçüncüsü kendinizi hocalarınıza ve arkadaşlarınıza sormak. İnsan kendini görmekte eksik kalabilir Ancak insanın kişiliği dışarıdan objektif bir gözle daha net tespit edilebilir.
Kendinizi tanırsanız hangi kulvarda nasıl ilerleyeceğini daha kolayca tespit etmiş olursunuz.
2-HAYAL KURUN
DÜŞÜNCE DÜNYANIZI ZENGİNLEŞTİRİN.
Hayal kurmak insanın zihnini ve düşünce dünyasını zenginleştirir. İnsanı ruhen ve bedenen zinde kılar ve insanı diri tutar. Yapacaklarını bir sıralamaya koyar ve insanı motive eder.
Hayal dünyası yoksul bir insan yaşayan bir ölü gibidir. Büyük davanın büyük insanları her daim Yola hayallerle başlamışlardır..
3 YAKIN VE UZAK TARİH OKUYUN
Tarih okumayan insan olaylara ve insanlara sığ bakar. Daha derinlikli bakmanın yolu tarih okumaktır. Tarih okumak insanın ufkunu ve basiretini açar. Daha iyi bir belagat daha iyi bir konuşma yeteneği kazandırır..
Tarih bilen insan daha az hata yapar daha az tuzağa düşer daha hızlı yol alır. Çünkü insanoğlunun binlerce kez denediği ancak sonuç alamadığı işlerde zaman kaybetmez..
4-OKUMAK:
KİTAP OKUMAYA TEMEL KAYNAKLARDAN BAŞLAYIN
Doğruluğu teyit edilmemiş ve geniş bir insan kitlesinin onayını almamış kitaplardan ziyade kadim kitaplar dan başlayıp bilgi hazinemizi bunlarla doldurmak gerekir.
Okumak başka zihinlere başka zamanlara ve başka coğrafyalara seyahat etmek demektir.
Ne kadar çok düşünce dünyasıyla tanışırsanız zihin derinliğiniz o kadar genişler ve zengin bir ufka sahip olursunuz.
Filozoflar der ki en pahalı tecrübe insanın kendi yaşadığı ve öğrendiği tecrübelerdir ve en akıllı tecrübe başkalarının tecrübelerinden istifade etmektir..
5-GÜNGÖRMÜŞ İNSANLARLA SOHBET EDİN
Her insan bir tarih ve bir hazinedir. Her insanın bir hinterlandı vardır
Ancak büyük davaların içinde olmuş büyük kavgalar yaşamış çok olaylar görmüş derin acılar yaşamış büyük zorluklarla boğuşmuş insanları dinlemek bizlere çok şey kazandırır. Büyük insanların zorluklar karşısındaki davranışları zorluklarla baş edebilme yetenekleri ve acılara karşı gösterdikleri metanetler bizim için bir model oluşturabilir..
Hayatı kısa öz ve kestirmeden yaşamak lazım. En değerli hazinemiz zamandır bunu çok dikkatli ve yerinde kullanmak lazım.
Ben bana faydası olan 10 kitabı bulmak için 100 Kitap okudum. Oysa ki benim bir üstadım olsaydı o 100 kitabı okumadan 10 kitabı benim elime verseydi Ben 10 kitabı 10 kez okuyup daha çok istifade edebilirdim..
6-BOŞ İNSANLARI HAYATINIZDAN ÇIKARIN
Boş insanlara harcadığınız zaman da çok değerli işler yapabilirsiniz ve boş insanlar sizin enerjinizi adeta yutarlar sizin geleceğinizi çalar, motivasyonunu ve şevkinizi kırarlar.
7-GÖZLEM VE ANALİZ YAPARAK BUNLARI BİR YERE NOT ETMEK (YANİ YAZMAK)
Yaşadığınız olayları sakin ve dingin bir kafayla bir yere not edin yazın.
Bu bir günlük de olabilir anı defteri de olabilir. Bunu zaman zaman elinize alın ve Duygu düşüncelerinizi ölçün ilerlediğiniz mesafeyi buradan fark edebilirsiniz.
Mnk
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.