- 459 Okunma
- 8 Yorum
- 4 Beğeni
Sigarayı Bıraktım !
Bıraktım !
Kendisini lise 2’de ya da lise 3’te tanıdım.
Arkadaşların “Hele bi tane yak” demesiyle başladım.
Evliliğim dâhil hayatımdaki hiçbir şeyin bu kadar uzun geçmişi yok.
32-33 yıl kanka olduk.
Sağlığımı, paramı yıllarca sömürdü. Ama...
Bıraktım!
Daha önce birkaç defa denedim ama başaramadım.
En uzun ayrılığım 1 ayı geçmedi. Çok zararını gördüm.
Günden güne de zararını iyice hissetmeye başlamıştım.
“Önce beyinde bırakacaksın” derler ya!
Ah yapabilsen…
Ramazan’da sabredersin, akşama kadar oruç tutarsın. İftarı zor edersin. Akşam iftardan sonra beynin “Hadi vakit saat geldi, yak bakalım bir tane!” der, hemen yakarsın zıkkımı.
Sanki akşama kadar tuttuğun orucun tek ödülü “O” imiş gibi tüttürürsün.
Aslında vücudun da uyarır, baş dönmesi falan yapar. Sen anlamazsın, anlamak istemezsin. Vücudundan gelen isyanları dinlemezsin.
Nefesin daralır, merdiven çıkamazsın, hırlamaya-öksürmeye başlarsın, koşamazsın.
İçmeye devam edersin, ne varsa!
Bıraktım, vallahi bıraktım!
İki oğlum da akılları ermeye başlayınca sigarayı bırakmam konusunda masumane istekte bulundular.
Dinlemedim. Bir yerlerden “Sigaranın 4.000 çeşit zararlı madde içerdiğine dair” broşürler bulup getirdiler. Sigarayı bırakmazsam “Beni sevmeyeceklerini” bile söylediler.
“Kendine acımıyorsan bize acı bari” dediler bırakmadım, bırakamadım.
Zaman zaman azalttım.
Günde 4-5 çubuğa düşürdüm.
Bilgisayarda zaman çizelgeleri hazırlayıp, o çizelge üzerinde içme saatlerini işaretledim.
Sonra bu içme aralıklarını uzatmaya çalıştım.
Sonuç değişmedi. İçmeye devam.
..
Geçen yıl bir arkadaşım, Mikdat Abi, hanımıyla hacca gitti-geldi, gene sigaraya devam.
“Hacı şunu bırakmak lazım” dedim.
“Vallahi Arkadaş, hacda iken ‘Ey Allah’ım beni şu sigara belasından kurtar’ diye dua edemedim!” dedi. Sonra o da bıraktı.
..
İnançlı biriyim ama bağnaz değilim.
2011 yılının sonlarına doğru bende müthiş öksürük başladı.
Ben “Ey Allah’ım beni sigara içmekten kurtar” diye dua ettim.
25 Aralık 2011 günü sigara içmedim. Ertesi gün “Allah duamı kabul etti, şimdi ona ihanet etmeyim” diye düşündüm gene içmedim.
Sonraki günlerde de "kendime ve duama ihanet etmeyim" psikolojisi ile içmedim.
Akşam ya da gündüz özellikle yemeklerden sonra canım müthiş sigara istemesine rağmen içmedim.
Bu istek yoğunluğunu azaltarak bir müddet sürdü.
Şimdi; şimdi sigara içme olayı epeydir gündemimde yok...
Sağlığımda düzelmeler oldu.
Kendi kendime geliştirdiğim yukarıdaki yöntemi bir şekilde deneyin lütfen.
Ne kaybınız olacak. Biraz irade lütfen...
OHH BEE 4357 GÜNDÜR SİGARA İÇMİYORUM.
Keşke "Ben hayatımda hiç sigara içmedim" diyebilseydim.
Daha da içmem inşallah...
Suat ZOBU
.
NOT: Bu yazımı 28 Kasım 2012 Çarşamba günü yayınlamıştım.
www.edebiyatdefteri.com/107959-sigarayi-biraktim/?fbclid=IwAR3y3fHEYLp42S24nhC38oznXloJo5tKaX9xqLz6LceiIMaWZZQmobbeZeA
Lütfen oradaki yorumları okuyun.
Konu hiçbir zaman güncelliğini yitirmediği için tekrar yayınlamak istedim.
Saygılarımla...
YORUMLAR
Dün akşam Philadelphia'dan dönen uçaktayım. Önümdeki arkadaş buram buram marihuana kokuyor. Belli ki binmeden bir yerde tüttürmüş. 'Sigara içse bu kadar kokmazdı' diye geçiyorum içimdenç Koku o kadar ağır ki, sanki o çekerken arada bir bana da paslamış, ben de birkaç nefes çekmiş gibiyim. Neyse ki uçuş çok uzun değildi; dahası sonlara doğru koku ya kayboldu, ya da ben çok alıştım.
Sigara ve onun gibi yakılan hiç bir şey tüttürmedim. İçsem ne farkederdi? Tanıdığım dünyaya en kazık çakmış aile Saxo-Coburg and Gotha (Bizonları 1917den sonraki isimleriyle, Windsor'lar olarak biliyoruz) üyeleri gayet uzun yaşıyorlar: 2. Elizabeth 96, annesi 101, kocası (Her ne kadar kan bağı olmasa da) Philip 99 yaşına kadar yaşadı. Ailede sigara tiryakisi olan 6. George 56, prenses Margaret de 71 yaşında bu dünyadan ayrıldılar. İstatikçi biri çıkarımım için yeterli kanıt olmadığına işaret edebilir ama ben aradaki en az 30 yıl farkı sigara tüketimine bağlıyorum. Galiba içsem böyle bir fark olurdu. Saygılarımla.
Ustam, sigara kadar veya sigara ile birlikte beslenme alışkanlığının göz önünde bulundurulmaması halinde, yani beslenme anlayışının göz ardı edilmesi durumunda ortaya çıkmış sağlık sorunlarına bilinçle yaklaşılamayacağına inanıyorum...
Ünlü bir arabesk şarkıcısının son halinin hemen herkes farkındadır...O bana sadece sigarayı düşündürmez; rakıyı da, şarabı da, birayı da ve daha yazmamıza gerek olmayan diğer içkileri de
hatırlatır... Bununla birlikte ait olduğu kültürün şeker ve tatlı konusundaki tutumunu da hatırlatır; kimbilir, bizim 200 yıl yaşasak da yiyemeyeceğimiz kadar baklava, künefe, tulumba, lokma, kerhane tatlısı[:)))] vb. yemiştir... Hergün (belki de) bol şekerli içilen şu kadar çay, kahve cabası...
Şu zamanda kamuoyu ile paylaşılan onca sağlık bilgisine göre düşünürsek "can boğazdan gidiyor" yargısına varmamak için bir sebep yok...
"Sigaraya gelinceye kadar" itirazının her zaman geçerli olduğu düşüncesindeyim...
Elbette sigarayı hiç içmemek tartışılmayacak bir gerçektir...
Ekonomimize zararı da tartışılmaz...
Şöyle kabaca bir hesap yaptığınızda, mesela 20 yılın sonunda milyonu aşan bir kayıpla karşı karşıya kalıyorsunuz...
Kutlarım ustam...
Ne mutlu size...
Selam ve saygılarımla.
Not: Not: En iyisinden bir tepsi baklavaya bir karton sigarayı tercih ederim...:)))
70'lik rakıya da öyle...
Bu millet şekeri bu kadar tüketmeyi bıraksın, hastanelerin yükü % 90 azalır, inanın...
Yekta Attila tarafından 30.11.2023 11:58:01 zamanında düzenlenmiştir.
Kutlarım sizi.
O illetten kurtulmayı başarmışsınız
Ve bu güzel davranış alkışı hak ediyor
👏👏👏👏
Sigara içmek için bahane bulsalar da "bir tek o yanıyor benim için" diyerek aslında o yanışın
nasıl bir yakışa ,
yok edişe götürdüğünü
her sigara paketi üzerindeki
o dehşet görüntülerden anlamak zor değil olsa gerek
Sigaranın nasıl bir illet olduğunu ilk kez 1997 yılında bir yakınımın gırtlak kanseri ameliyatı sonrası o içler acısı durumunu görünce anladım.
Sırf bu yüzden ailemde kimsenin sigara içmemesine o kadar şükrediyorum ki
Dilerim her tiryaki ,
sigara dahil tüm kötü alışkanlıkların pençesinden kurtulur.
4357 gün içmediyseniz daha da içmezsiniz .
Gözünüz aydın
Darısı diğerlerinin başına
Hürmetle
Neden sigarayı bırakamıyorsun diye sormuşlar şaire ? Şair ise ! benim için bir tek o yanıyor da ondan demiş , hal böyle olunca bırakmak zor akıldan ileri içgüdüler var yinede akıl her zaman doğru kararlar verir kutlarım hocam etkili bir çalışma
Suat Zobu
Güzelmiş valla.
Benim için yanan bir tek o var!
Güzel yorumun çok hoşuma gitti. Sağ ol sevgili dost.
Selam ve saygılar.