- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DUA İLE
Zaten gençler azdır camilerde, Çoğunluğu okullarda, Ders hanelerde, ders çalışmaktan Namaza camiye pek gelmezler. Gelenlerde sanki istenmezler camilerde. Hele birde imamlık, müezzinlik yapsın çok kızarlar, bazıları hakaret sayar. Çocuk bize namaz mı kıldıracak? Onun arkasında mı saf tutacağız yani. Olur mu? Hiç bunca yaşlı varken. Biliyorsan sen kıldır. Yok! Ben bilmem, bilmezsin madem neden itiraz edersin. Cahilliğini belli edersin, Çocuk değin genci camiden, cemaatten soğutursun. Büyük veballere girersin bilmezsin. Bari bilmediğini bilesin ki, Susmasını bilesin. Becere biliyorsan gençleri, çocukları camiye teşvik edesin, dua edesin aferin gençler, bizler geç kaldık ama maşallah sizler şimdiden başlamışsınız. Allah tamamına erdirsin. Hayırlı günler göresiniz, hayırlı kısmetler bulasınız, hayırlı ömürler yaşayasınız. Deseniz. Sevap işlersiniz. Böylesi daha hayırlı olmaz mı? Bu dünyada hayır ekenler, Ahirete sevaplarını biçerler. Allah Ahreti düşünmeyenlere, düşünme isteği, ibadete erken yaşlarda başlamayı nasip etsin. Cümle Müslümanlara A min. Müslümanız diyoruz ya, sanki bizi Yaratanın Rızasını kazandık, cennetimiz garanti. Müslümanız Elhamdülillah. Demek yetmiyor ki, Namaz var, Oruç var, gücün varsa sadaka var, zekât var, Hac var, Her halinle, giyinişinle, yemek yiyişinle, oturuşunla, kalkışınla, Yollarda edeple yürüyüşünle, sevginle, saygınla, hoş görülü kişiliğinle, örnek insan olmak gibi sorunluluğumuz var. Biri sana baktı mı? Müslüman olduğunu anlamalı. Sana rahatlıkla selam vere bilmeli. Selamına karşılık almalı ki, Müslümanlar arasındaki kardeşlik bağları daha da kuvvetlensin. Bizde yaşıyoruz, bu toplumda kime selam vereceğimizi şaşırıyoruz çoğu zaman. Sen Yüce yaratıcının selâmını veriyorsun. Karşındaki gün aydın diyor. Bende biliyorum gün aydınlık olur, gecede karanlık. Kimileri de iyi günler. Kimileri de duymamış gibi yapar, başını başka tarafa çevirir. Olabiliyor şehir hayatı böyle bir şeyler. Kimi Müslüman, kimi Ermeni, kimi Hıristiyan, kimi Yahudi, kimi yezidi, kimileri kararsız, kimileri var zararsız, kimileri var zararlı, kısaca her türlü insan yaşıyor şehir denilen kalabalık yerlerde. O yüzden Müslüman giyimiyle, edebiyle belli etmeli kendini. Saygı göstermeli dinine, din kardeşine ve diğer insanlara yaratandan ötürü. Yoksa Asıl ve Asli sınavımıza nasıl hazırlanacağız.
Özgürlüğümüz Dinimizin izin verdiği sınırlar içerisinde geçerli. Bu sınırları aştığında günahlar hanene yazılmaya başlar. Sen tekrar sınırlarına dönene kadar. Özgürlük sınırsız değildir. Özgürlük bağlı bulunduğun sınırların içerisinde kalabiliyorsan özgürlüktür. Aksi başkalarının sınırlarına, özgürlüğüne müdahaledir. Buda özgürlük değil bencilliktir. Zaten bu çağda özgürlük isteyende pek kalmadı. Her kesler köle olmak için yarışıyor san ki, Eskidendi özgürlüğe düşkünlük.” ESKİ ÇAĞIN KÖLELERİ “ Özgürlük için canlarını bile feda ederlermiş. ” TERSİNE DÜNYA” İşte, O günlerde özgürlük için mücadele edilirmiş. Günümüzde ise köle olmak için mücadele veriliyor.
DUA İLE
eşin, evin, araban dostun dua ile!
arkadaşların, yakınların para ile!
akrabaların, yakınların dua ile!
duadır sana, sana duadır,
dua ile yatar, dua ile kalkarsın,
duasız yaşam, zarardır, diyorsan,
duam yoksa! bende yokun diyorsan,
sana duadır, duadır sana,
paranı harcadınsa helalre,
vermedinse, haraamları,
harcadınsa, ailene, dostlarına,
duadır sana, sana duadır,
helalinden kazandınsa paranı,
döktünse alınterini,
sevdirdinse, mazlumları,
sana duadır, duadır sana,
dua para gibi değildir,
her iki dünyada da korur seni,
sen varsanda vardır, sen yorsanda vardır,
duadır sana, sana duadır,
dualar her derde dermandır,
hastalara şifa, dertlilere devadır,
kazalara, belalara kalkandır,
sana duadır, duadır sana,
dua ile gelenler,
dua ile giderler,
hayır-dua ile anılırlar,
duadır sana, sana duadır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.