- 270 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
muhalif olmanın anlamı
1
varlık dergisi yazarları muhalifliği konu almış 2023 aralık sayısında.nil sakman toplumsal cinsiyet eksenınde muhalif olmak yazısında feminist bakış açısı getirsede günümüz koşullarına eleştirel bir bakışla ele alıyor konuları.insan kendini hukuksal çevrede görmek ister kendi güvenliği için.teoriden pratiğe yadsınamaz bir gerçrektir kültür farklı bakış açılarıyla bir eleştiriyi hakeden taraf olmasıyla.ali çakmak yüzyıllık tarihimize modernin oyun kuruculuğunda devrimlere uzanan yol için düşünmüş kemalizmi.muhalif olmak ne zaman anlam kazanmış cumhuriyet tarihinde.genelde sistem dışı tutulmuş ideolojiler dar bir bakış açısıyla bakınca fikirlere.yerli düşünce bundan nasibini almış kendini tehlikede görmenin davetiye çıkardığı ihtilallerle.muhalefetin beklenmedik yolları yazısında cunta rejimlerine bir bakış getiriyor selçuk orhan kendini tehlike görmenin yaklaşımında.osmanlıda süren kavgalar cumhuriyetle nasıl bir şekle bürünmüş sorusunda var şarklı olmanın kimlik üzerindeki etkilerine bakınca.nasıl bir infial yaratmış inkılaplar sorusu için bu düşünceyi temsil edenlerde görülmeli haklılık payı.bir çok alimin asıldığı biliniyor bu tarihlerde.istiklal mahkemeleri bize özgü bir vatandaş tanımı getirmiş cumhuriyet devrimleri adına.birlikte ama yalnız:seçim öncesi muhalefet koalisyonları yazısında 2023 seçimlerini inceliyor uğur özdemir.bu durumda toplumsal beklenti kavramını düşünmeli haklı bir gerekçe arıyorsak ittifaklara.chpnin kazanmak için girmediği ittifak olmayışına rağmen seçimi kaybetmesi bize özgü sorunları akla getiriyor.
2
sözcü yazarları cumhuriyetten ne anlıyor sorumsuz bir hayatıun dışında.sevan nişanyan atatürkü hitler ve sitalinle aynı sınıfsallıkla tarihi bir kişiliğe indirgiyor sohbet programında kurucu kadro içinde etkinliğini hesaba katmayarak.kerameti kendinden menkul bu zevat kimi kime şikeyet ediyor siyaset alanı içinde.sol adına irticayla savaş için cemaatleri tehdit görmek kadar basittir bulundukları alanda diş bilemeleri irticaya.bu yazarlar sıradan insanların düşüncelerini seslendirir toplumda karşılığı olmayan.sözcü tv ismail saymzla ersan şenin tartışmasını izlettiriyor halka habercilik adına.en temel konular reyting kaygısıyla masnipülele edilirken anlatma iştahı var bu yazarların kemalizmi.
3
akpnin ülkeyi yönetme kabiliyeti yoktur ali sirmene göre.ancak türkiye için bir şans görülmesi islamcıların ana akım medyada bu görüşler bir değerlendirme şansına sahip değil.cumhuriyetin resmi gazete olnasındaki ayrıcalık 15 temmuzla sona ermiş durumda.artık kültürle temas kurmanın olanakları aranmalı rağbet görmek gibi bir amaçla çıkıyorsa gazete.kitap faaliyetleri iyi gidiyor yazılardan takip ettiğim kadar.özellikle tiyatro bir boşluğu dolduruyor kültür adına.zeynep ablanın tesir uyandırmakta usta olduğu biliniyor.dikmen gürün bu günkü yazısında bu konuları işlemiş tiyatronun bir şenlik havasında geçtiğini ispata zorlamazken kendini.sol düşüncede bir eksijkliktir halkçılık deforme olmasıyla geleneğin.sığ bir literatürle kavramak güçleşiyor sorunları onun için.
4
türkiyedeki muhaliflere ne kadar inanıyor dünya ülkeleri.natoya bağlı bir ülkenin abye kabul edilmemesi ülke olarak bize layık görülen muamele.orhan pamuk dünyadaki ününü halka borçludur demek için vazgeçmekmi gerekiyor entellektüel olma gerçeğinden.edebiyatla bir ülke olmanın olanaklarını aramak.bunlar imkansız bir hayal aydınların gözünde.elif şafakta benzer kaygıları yaşıyor kitaplarını türkçe olarak yazmak dışında.türkiyede hapse giren aslı erdoğan benzer özellikte bir yazar olmasıyla biliniyor.cezalandırmanın konusu olunca hukuk.bir ilkeyle muhalefete bakmanın uzağında ülke.bu sebeple örgütlü toplumun legal dışılığında görülmesi müesses nizamın.medrese özentisi içindeyse cemaatler.her ailenin bunlara destek vermesi bir kültür sorunudur artık.insanların şahitliğinde bilgi kazanmanın din dışı görülmesi.anlaşılması gereken ilmi şeriatın yorumunda görmek gibi bir amaç taşıması dini ihya etmenin.gazali gibi islam filozofları bir numune oluşuyla biliniyor alimlerin nezdinde.ancak uygulamada bu beklentiyi karşılamamış tek tip şeriat yönetimi.geçmişteki cihat kavramıyla tebliğ götürme hevesi bir anlam kaybına uğramışsa.islamın kurandaki tarifine uygun bir terimdir her şeyden önce şeriat.
5
dua müminin silahıdır hadisi var.zaten böyle bir şuurla kasveti dağıtmak mümkün.kudreti her şeye yeten bir allaha inanmış mümün.sana vekil olarak allah yeter ayeti işte bu bahisle ilgili.kanaat tükenmez bir hazinedir hadisinde var kendi haline şükretmek.bu şükürle her hazineye malik olur insan.çünkü sırların sırrına ermektir hakka intisab.duayla varılır en yüksek makama hakkın dostluğunu kazanmakla ancak.bu insanın şiaarı olmalı kainatın hakkına tecavüz etmemek için.ibadetle sınanır insan ihanet noktasında insan onun için.ibadetki doğru yolun tek umdesidir insan olma makamında.
6
bir vaazla filozofun farkı gibidir insana bakışımızdaki anlam.tarihte ruhban sınıfını temsil etmiş mürşitler.böyle iddiada bulunan filozoflar var.peygamberin ümmi oluşu çok az şey bildiği anlamına gelmez.ümmilik kendi felsefesini kurmak anlamında.zekanın ve aklın dünyada neyi tahayyül etmesiyle felah bulur insan.insan özünde arar hakikatı onun için.dindarlar içinde eğitimli insanların oluşuda başka bir araştırma konusu.bir çok insan inancı yeterli görüyor islam adına çünkü.
7
dr.dozinin kitabını türkçeye çevirmiş kendi iddiasına göre tenkit edilmesi için.peyami safanın ricası üzerine cenaze namazı kılınmıştır bazı rivayetlere göre.60’a yakın eseri var içinde bilimsel kitapların olduğu.doğu batı çelişkisini farketmiş erken zamanda.atatürk onun maddeci felsefesinden etkilenmiş necip fazıla göre.ittihat ve terakkinin kurucu isimleri arasında olmasıyla bilinsede daha çok felsefesiyle ilgilenmiş batının.allahı inkar etmesi açıklanamaz aslında onca telif eserine rağmen.inşallah hakkında söylenenler bir zandan ibarettir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.