- 122 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Cinlerin İmana Kavuşması ve Görülmesi Mucizeleri
Örneklerini aktarmaya çalışacağımız ruhani varlıklar sınıfından olan, cin taifesi de Peygamber Efendimiz Aley-hissalâtü Vesselâmla görüşmüş bir kısmı itaat edip İslamiyet ile şereflenmiştir.
Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın bir mucizesi olarak, insanlar bu ruhanileri bazen görmüşler bazen de konuşmuşlardır. İşte bu tür mucizelerden bazı örnekler.
1- İbni Mes’ud yaşadığı hadiseyi şöyle bildirmiştir:
“Batn-ı Nahl’de, cinlerin imana kavuştukları gece cinleri gördüm ve Sudan kabilesinden Zut denilen uzun boylu taifeye benziyordular.”
Cinlerin bir kısmının yukarıda ifade edildiği gibi iman etmeleri hadisesi şöyle meydana gelmiştir:
Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm Taif’ten, Mekke’ye dönerlerken, Mekke’ye yakın yerde olan Nahl’de istirahat ediyorlardı.
Gece namaz kıldığı sırada Nusaybin cinlerinden yedisi oradan geçiyorlardı. Peygamber Efendimiz Aleyhissa- lâtü Vesselâmın namaz esnasında okuduğu Kur’an-ı Kerim’i duyunca durup, dinlediler. Çok ilgilerini çekmişti. Okunan Kur’an’dan etkilenmişlerdi. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm namazı bitirdiğinde iman edip, Müslüman oldular. Kavimlerine döndüklerinde onları da imana davet ettiler.
Cenab-ı Hak bu hadiseyi Kur’an-ı Kerim’de bizlere şöyle buyurarak ifade etmiştir:
“Hani, Kuran-ı dinlemeleri için cinlerden bir topluluğu sana göndermiştik. Huzuruna geldiklerinde, birbirlerine “susun” dediler. Kur’an okunduktan sonra da, inkâr ve isyandan sakındırmak üzere kavimlerine döndüler.
“Ey kavmimiz!” dediler. Biz Musa’dan sonra indirilen, kendisinden önceki kitapları doğrulayan, hakka ve dosdoğru bir yola ileten bir kitap dinledik.
“Ey Kavmimiz!” Sizi Allah’a çağıran peygambere uyun ve ona iman edin ki, Allah’ta sizin günahlarınızı bağışlasın ve acı bir azaptan sizi korusun.”(Ahkaf Süresi,29-31)
Böylece ruhani varlıklardan olan cinlerden bir kısmı Müslüman olup, İslamiyet ile şereflendiler.
2- Mekke’nin fethinden sonra Kâbe’de bulunan putlar temizleniyordu. Uzzâ denilen putu tahrip ettikleri vakit, siyah bir kadın şeklinde, o putun içinden bir cinniye çıktı. Hazret-i Hâlid bir kılıçla o cinniyeyi iki parça etti.
3- Hazret-i Ömer’in bildirdiğine göre:
Biz Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın yanında iken, ihtiyar şeklinde, elinde bir asâ, “Hâme” isminde bir cinnî geldi, iman etti. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm, ona kısa sûrelerden birkaç sûreyi ders verdi. Dersini aldı, gitti.
Gelecek olan bölümde Peygamber Efendimiz Aleyhis- salâtü Vesselâma uygulanmaya çalışılan öldürme planlarının nasıl boşa çıktığı ile ilgili mucizeleri vermeye çalışacağız.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.