- 350 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
tevratı anlatan kitaplar
1
islam şeriatı yahudiliğe nasıl bakıyor sorusu için yahudiliğe verilen nimetlerden sözeder kuran.beni israilin seçkin oluşu inanç kaidesine bağlanır.kendi içinde ayrılığa düşmeleri vatansızlığın nedeni sayılır.nankör oluşları hakka sağır olmaları demektir kurana göre.mehmet sakioğlunun tevratı kimler yazdı kitabı.bu soruya yanıt aranıyor yahudi kimliğini sorgularken.yahudi tarihi sürgün ve dramlarla biliniyor mahmut mananın yahudi tarihi kitabında incilendiği şekliyle.israiloğullarını seçkin kılan nedir.bu konu çarpıtılmıştır tarihte.fuat aydın yahudilik kitabında bu inancı inceliyor.babil sürgünü büyük acılar yaşatmış bu halka.tek tanrılı dinin çıkışında peygamberlerin atası ibrahim var.semavi dinlerin ortak değeridir putperestliği yasaklayan ayetler.ibrahimin hanif olduğu vurgulanır kuranda.ibrahim şeriatından sözetmek mümkünmü bütün dinlere sirayet eden.erhan afyoncu sahte mesih kitabında yahudiliğin birlik oluşturma teşebbüsünü ele alıyor.aaron kohen ortaköy ve museviler kitabında yahudilere kendi içinden bir bakış getiriyor.yahudi toplumu bu bütünleşmeye öncülük ediyor türkiyede yaşamak için nasıl bir yapıda olduğunu merakla insanların faarklı gözlerle baktığı bu cemaatin.yahudilikte ahiret inancı neyin karşılığında bunu inceliyor ismail taşpınar.ölüm sonrası hayat için yeniden dirilişte görmek hayatın sonsuzluğunu.aron kohen bir başka kitabı olan hazan kitabında yaşamın olanaklarını sorguluyor.özellikle yahudi edebiyatı için kudüse bir bakış getiriyor bu özlem koşturmcası.michael laitman kabalanın sesi ve kabalaya uyanış kitaplarında bu öğretinin esaslarını ele almış.yahudiler ve modern kapitalizm werner sombartın yahudiliği incelediği kitap.dünya hakimiyetine giden yolda ekonomik gücün yahudi ahlakında belirleyici olması.israilin kuruluşunda bu düşünce etkili olmuş yazara göre.şalom gaztesi yazarı olan tülay gürlerin derlemesi olan anlatmazsam olmazdı kitabı gün ışığına çıkarıyor hayatları.inançla çıkılan yolda bize yasaklanmış tutkular.bir ömür seyirlik halindeki acılar.bunlarla başetmenin zorluğu için yalnızlığın içinden geçen kalabalığa karışmanın zorluğu.mistik kabala dion fortunenin merak uyandırıcı kitabı.bu tür inançlara tutunmakla bir öğretiye dönüşmüş tevrat ve incil.kuranında böyle mistik öğelerle edebiyata yatkınlığı biliniyor.hüzünlü özgürlük.laurent mignon bu kitabında yahudi edebiyatını sorguluyor dünyanın farklı ülkelerinde yeni bir kimlik kazanan.yahudilerin uyum sorunu yaşaması umut dağınıklığı içinde.bunlar bir çıkış aramış uluslaşma için.ideolojik duyarlılık yozlaşmanın karşıtlığıdır bu yazarlara göre.harcanmış emeğin siyona dönüşmesi tarihin çağrısı olarak bilinmiş.yahudilikte kavram ve değerler.gözlem gazeteciliğin bir yayını bu,bu halkı tanıma gayreti için yazılmış.kafka ve marks gibi yazarlar farklı şeyler söylemiş kendi yazgısı için.ateizmin siyonizmle bilinmesi etkilemiş halkçılığı tüm tünyada.kabala felswefesinin aydınlattığı bir zihinle düşünmüşler dünyayı.diğer dinlerin yahudiliğe bakışı sorunludur inançları hoş görüyü öğütlesede kutsal kitaplarında.son noktada iktidar mücadelesi belirleyici olmuş tarihte.robert h. villiams siyonistlerin nihai düzeni kitabında bu konuyu inceliyor.yahudiler için siyonizmin anlamı dünyaya hakim olacak bir düzen inşa etmek.onun için kapitalist ahlakın çıkarcılığına dayanır düşünceleri.bir konomik güç olmalarında bu düzen etkili olmuş yazara göre.insanların köleliğini bağlıdır bu düzeni ayakta tutan ideolojiler.yahudi ruhbaniliği ve mistisizmi.michael levine bu kitapta yahudiğin hayata bakışını inceliyor.tevratın vazettiği hükümlere sadakatın musanın on emir dışında kurtuluşuda içerir aynı zamanda.reuven firestone yahudiliği anlamak kitabında yahudileri insanların gözünde şeytanlatırmanın nedenlerini anlamak ister.lanetle anılmaları itikatlarına sapkınlık gözüyle bakılmasında etkili olmuş.günümüz dünyası için bir aydınlanma yaşamış israil oğulları.artık dinin gizemini arayanların olduğu bir çağda yaşam nedenleri için bir merak uyandırıyor bu millet.kıyamete kehanet gözüyle bakılır yahudilikte.yahudiliğe duyulan derin inançtan söz ediyor netanyahu savaşın bir kehanet olduğu iddiasıyla.gerçekten inanca bağlılık bir acıyı sırtlanmakmıdır kaderde.her devrin mazlumu olmanın simgesidir ağlama duvarı.böyle bir kabullenme ibadetin bir parçası olmuş yahudilikte.güçlü olmanın akustiğidir bir kehanet beklemek.
2
islamla yahudilik erken dönemde karşılaşmış.yahudilerin o dönemde yaşadığı bir sürgüne tanıklık etmiş islam tarihi.yahudiler fesat çıkarmakla suçlanmış müslümanlar tarafından.hz.peygambere yakınlık göstersede inançlarını korumakta ölümü dahi göze almışlar.hayberin fethiyle medineden çıkarılmış yahudiler için nereye gittiğine dair bir kanıt yok.zübeyir yetik yahudi kitabında günümüz islam coğrafyası için bir imtihan olmasına değinir yahudilerin.çünkü kıyamet yaklaştığında gücün yahudilere geçeceği hadislerde var.baki adamın yahudi kaynaklarına göre tevrat kitabı.tevratın hahamlar tarafından değiştirilmiş olması.bunu yahudi bilginlerride biliyor yazara göre.yahudilerde tevrattan farklı olarak kabala inancı var eski mısır döneminde yazılmış.burda sembollerle esaretten kurtuluş anlatılır.siyonizmin ve yahudiliğin gizli tarihi kitabında sahnenin dışındaki güçlerin nasıl çalıştıklarını inceliyor ismail çorbacı.soykırım ve vahşetlerle bir yazgıya dönüşen zulümler için savaşmış milletler.bunları yönlendiren yahudiler olmuştur yazara göre.siyonizmin teolojik temelleri.semiha karahan bu kitabında siyonizmin oluşmasında yahudi aklına değinmiş.yahudiler seçkin oluşunu tevratla anlamış yazara göre.gerçekleşmesi için siyonizmin oluşmasını tarihin bir çağrısı görmüş yalnızca.
3
neşideler neşidesinde sevişme sahneleri var.bu durum ne kadar etkilemiş yahudi toplumunu.günümüzde toranın sıkı takipçileri için yahudi bayramları önem kazanıyor.yahudilerin seçilmiş olması.yahudi edebiyatında azınlık olmanın şartları tartışılır.halen bir tehdittir antişsemitişzm.yahudi sorunu için edebiyatçıların bakışıyla değerlendirilir holokost.tüm dünyanın içini acıtan bu soykırım için şiirin çaresiz kalacağı düşüncesi bu ırkçı bakışı değiştirmemiş.henüz bunlar derli toplu haline gememiş edebiyat dışı tutulmasıyla yahudi kimliğinin.irvin yalom din ve psikiyatri kitabında inanç ve hastalığın farkı üzerinde durur freuddan farklı olarak.bu bakışa ne yanıt vermiş bilim dünyası.jungun görüşlerine yakınlığı için bir bedel ödemişse yahudi şairler.
4
araştırmacı yazar ahmet yılmazın yahudilik üzerine bir çok kitabı var.akademik kültürede kaynaklık ediyor bu kitaplar.türk yahudileri halen inançlarını gizleme gereği duyar önyargılarla karşılaşacağı düşüncesiyle.sabatay sevi tarihsel bir kimlik olduğu kadar bir kurtarıcı mesih iddiasıyla yahudi birliğini amaçlamış.yakın tarihle ilgili kitaplarda bir yahudi gücünden sözeder tüm dünyada örgütlü çalışmalarıyla bilinen.adnan oktarın bu konudaki kitapları aynı konuları işler gizli güçlerin egemenliğini kanıtlamak isterken.sembollerin yahudi kültürüyle ilişkisinde var dünya hakimiyetinin.hayat felsefesi kökünü yahudi kültüründen alır.ancak yahudilerin moderne bağlı kalmalarını gerektirmiş hayata tutunma zorlukları.tarihin esrarengiz bir sahifesi dönmeler ve dönmelerin hakikatı kabul gören bir çalışma.özellikle türk yahudiler için aydınlatıcı bir kaynak konumunda.tevratın türk evlatlarında önyargılarla bir hesaplaşma içinde yazar.ihanetle dönmeliği bir araya getirenler için bir aforizma.yahudilik tarihi kenanla başlatır yahudilik tarihini babil sürgünü için aydınlatıcı bilgilere sahip bu kitaplar.selanikten ne çıkar kitabında türk yurdundaki yahudiler için bir sayfa açıyor tarihe.sabatay sevi burda ilan etmiş önyargıya karşı savaşını.shekina bir efsaneye dönüşmesi sürgüne ve ülkesizliğe karşı çıkmayı.tüm milletler için bir örnek teşkil etmesi mesihin çıkış alameti.ahmet yılmaz bu kitabında yahudilerin siyaset ve inanç üstündeki etkilerini irdeliyor.yakın tarihin bir gerçeği olan islamcı terörün arkasındaki güçler bağlamında dönmelerin faaliyetine bakış.atatürkü devrimlere ikna eden kimler.ingiliz himayesi nasıl bir inanç ortaya çıkardı.güçlenen siyonizmin çalışma alanları.bunlar tartışılmış yakın tarihimiz adına.çoğunluk bunlara inanmaya görsün belgeler tarihin karanlığını açıklıyor bu kitaplarla.kabaladan fiziğin son noktasına varış için bu gizemli topluluğa ışık tutuyor kitaplar..gazeteci soner yalçının da bir kitabı var bu konuda efendi:beyz türklerin büyük sırrı başlığıyla çıkan.ibrahim alaettin gövsa yazdığı sabatay sevi kitabıyla sosyolojik gerçekler temelinde inceliyor sebetaycılığı.esaretten kurtuluşa çıkmanın çaresinde örgütlülüğü esas alması her konuda.bu inanç gizli şekilde varlığını sürdürüyor yahudiler arasında.evet ben selanikliyim/türkiye sebetaycılığı inkar politikasına karşı duruş için yazılmış ilgaz zorlu tarafından.şişli terakki davaları yazarın bir başka kltabı abdurrahman dilipakla ortak yazılmış.yahudi türkler yahut sebetaycılar iki kimlikli gizli esrarlı ve çok güçlü bir cemaat mehmet şevket eyginin kitabı.bu kitapta komplo teorileri değerlendirilir.türkiyede kültürel alanda sanatçıyı desteklemiş bu cemaat.gizli din taşıyanlar yorgo andreadisin kitabı.bu tür yaşam tarzına sahip çıkmış yahıdiler.sapkın bir tarikattan çok mesih inancını andıran yönleri var bu cemaatin.temel garip todoron anadolunun gizli tarihinden sayfalar kitabıyla bu toprakların geçmişte inanç çeşitliliğini nasıl yaşattığı inceleniyor.kitabın yazarı yorgo andreadis anadolu coğrafyası için kültürlerin ne demek olduğunu bir inanç kavşağı gözüyle bakıyor yaşanan acılara rağmen.selanik 1850-1918 yahudilerin kenti balkanların uyanışı gilles veinsteinin titiz bir çalışması yahudi tarihinde yaşanan acılara ışık tutan.bu zengin kültürü vareden bakışın izleri var günümüzde.sebetay sevi ve sebetaycıların gelenekleri avram galantinin kitabı.bir içten bakış getiriyor bu oluşuma inanç açısından bakmakla yahudiliğe.zamanla değişim göstermiş gelenekler.yinede yahudilerr için vazgeçilmezdir geleneklere getirilen yorumlar.yahudi tarihinde mitlerle düşünme var üstün bir kültürle yaşamaları nedeniyle.sabetay sevi ve sabetaycılar mitler ve gerçekler cengiz şişmanın eseri.bu eserde aşağılanmanın nasıl bir kültürle dışlamaya dönüştüğü incelenir.holokost gerçeği azda olsa değiştirmiş bu halka bakışları.toradan yola çıkan yahudiler kabala inancını bütünlemiş esaretten kurtuluş için.amaç tüm dünyada etkin pozisyonda olmak tanrının lütüfkarlığını kazanma oranında.günümüz yahudileri özgür sanatın destekleyicisi olmuş yanlış anlaşılmalara mahal veren.
Ana Karakterler:
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.