- 222 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Roman Yazarken Hissettiğin Acılar
Önce konuya odaklanıyorsunuz. Ama bazen o konu dramatik olaylardan ibaret ise daha bir kelime dâhi yazmadan gözyaşların duygularına eşlik ediyor. 50₺ verip kitap almak sizin için gerçekten de çok zor öyle değil mi? Üstelik bir de okuma zahmeti var. Oysaki o kitap size belki de yeni bir yaşamın kapılarını aralayacaktır ama (beyniniz) bunun için yetersiz olabilir. (Telefon) oynamak, (sosyal) medya hesapları kullanmak, sizi daha da çok (ahmaklaştıracak) özelliklerle aktivite olabilirsiniz. Bu kolay yöntemdir. Sonuç itibariyle elinizdeki oyuncakları yapanlar da bir insandır. Amaç gelişim dışı kullanıldığında ahmaklaştıracak özellikler beyne yerleşir.
Neyse konuma dönecek olursak; boğazına düğümlenen (kelimeler) özellikle de seçilerek hazırlanmalıdır. Okurlarına keyifli bir sohbet anlayışı sunacak olan kitabın içeriği de konunun dışına çıkarılmadan özelleştirilmelidir. Romanlar, eğer polisiye üzerine ise yaşanmamış bir hikâye konusu uydurup korku ve heyecanını içinde saklayabilir ve istediğin konuyu istediğin yere koyabilirsin. Ama bu roman bir canlının yaşadığı dramatik olayları anlatacak ise, o zaman bu konuya zarar vermeden sıralamasına uygun kelimeler kullanarak ilerleme sağlanılır. Amaç ille de bir ibretlik sonuç elde etmek değildir ama okuruna muhakkak bir şeyler katması gerekir. Okurun bu kitabı sular seller gibi bir ıhtımla okuması gerekecektir. Bir yazarın en hassas olduğu konu ise okurun düşünce ve isteklerini yerine getirme çabası olur.
Her sayfada heyecan biraz daha ilerleme kaydeder. Okur ise bu heyecanın bir yerlerde noktalanıp nefes alması gerektiğini düşünür.
Romanın sayfa sayısına göre gidişatı çok önemlidir. Bir yerlerde nefes alan roman daha azami bir şekilde tutumuna devam eder. Ve ilerleyen sayfalarda yeniden heyecan verici duygular belirir. Dramatik olayların aslı sona saklanır diye bazı okurlar sondan başlamak isterler. Ama bir tv dizisinden örnek vermek gerekirse; dizinin ortasından başlamak, bütün olayların nasıl geliştiğine rağmen hiçbir şeyi bilmiyor olmakla birlikte kafanızda birçok soru işaretinin birleşmesine neden olacaktır. O nedenle bu yöntemi kesinlikle denemeyiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.