- 448 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİM- SİSTEM- ÖĞRETMEN
EĞİTİM-SİSTEM-ÖĞRETMEN
Öğretmenine sahip çıkmayan bir millet asla ama asla ilerleyemez. Mesleğe sahip çıkma her açıdan olmalı. Öğretmen yetiştirme programından başlamalı mesela. Tıpkı Güzel sanatlar gibi ilk sınavdan sonra yetenek ve fizik testinden geçirilmeliler öğretmen adayları. Başarılı ,aktarma, düşünme ve sorgulama yeteneği olan öğrenciler öğretmenliği tercih etmeli bence. Bunun olabilmesi için de öğretmenlik mesleği eskiden olduğu gibi toplumun en saygın mesleği haline getirilmeli. Ekonomik yönden milletvekillerinden çok daha iyi şartlara kavuşturulmalı örneğin.Ancak o zaman yetenekli öğrencilerin bu mesleği tercih etmesini sağlayabiliriz.
İşte bu yüzden gelişmesini istemedikleri toplumların eğitim sistemini sürekli gerileten bir üst akıl var. Bu sermaye gücüne sahip üst akılı bertaraf etmediğimiz sürece şekil olarak iyi görünen niteliksiz bir eğitim sistemi bizi yönetmeye devam edecektir.
34 yıl bu mesleği icra eden bir öğretmen olarak söylüyorum. Mesleğe girdiğim ilk günden son güne kadar eğitimin niteliğini artıran hiçbir yeniliğe rastlamadım. Şekil değişti, derslik sayısı arttı, akıllı tahta dibi donanımlar arttı fakat öğrenci kalitesi sürekli bozuldu. Müfredatlar şişirildi uygulamalar azaltıldı.sanat eğitimi,felsefe ve mantık dersleri layıkıyla verilmedi.
Merkezi sınavlar yoluyla öğretmenlerin müfredattaki her ayrıntıyı verip vermediği kontrol edildi. İnisiyatif kullanabilecek öğretmenlere zaman bırakılmadı vs. Vs .vs.
O halde nasıl düzelecek bu ülke. Eğitimden başka hangi sihirli değneğimiz var? Dindar bir nesil yetiştirip dualarla mı değiştirelim? Eğitimi Tarikat,vakıf okullarına mı bırakalım? Yeterince Akademisyeni olmayan üniversitelerle mi kurtaralım?
Ne yapalım?...
Bedri Karaarslan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.