- 439 Okunma
- 3 Yorum
- 7 Beğeni
Mırıltı
Aklımda sadece veda etme isteği vardı. Sayfalarca dolusu yapış yapış ayrılık sözcükleri…
Ben neye ve kime veda diye düşünürken...
Sonra baktım, o sözcüklerin hepsi, aklımdan veda etmeden gitti…
Hem öyle bir gitti ki...
Bırak yazmayı, konuşmaya değecek şeyler bile kalmadı. Her cümle, daha yüklemine varamadan, düştü bir öncekinden, sona gelince elde kalan bir (.)...Hadi çık çıkabilirsen işin içinden.
Böyle de değersiz bir düşünme olur mu… olmaz cidden.
Aslında şaşırmamak lazım. Çünkü mırıltı gibi yaşıyoruz. Konuşmalarımız, kararlarımız, hareketlerimiz, sevmelerimiz bile mırıltı gibi. Ne olduğu ve ne dediği anlaşılmayan anlamsız, hatta anlam dışı hareketlerle doldurmuşuz ömrümüzü.
Bu yüzden hiçbir şey anlamaz oldum ya hayattan. Başları olmayan bedenlerle sohbet eder gibiyim. Biliyorum, kalbi - tabii manen- olmayanlardan merhamet beklemek kadar gereksiz bendeki bu eylem.
Alışkanlıkların ötesine taşamayan bir hayattan kudurmuş bir nehir haraketleri bekliyorum, beklerken de hep sonradan aklıma geliyor yüzme bilmediğim.
Hani diyorum, o hayat kudurdu yıktı geçti tüm bentleri, peki sende o hayatı yaşayacak yürek var mı ki…
Ah beni, ah beni beni, ne zaman kendime geleceğim ki...
İşte bu sebeple...
Bilirkişi lazım bilen bir kişi lazım hayatın hakkını vermeye. Yoksa her gün aynı otobüs kuyruklarında evde benliğini unutmuş ve ezbere yaşadığı için o otobüsü in altında kalmayan bitik-lerden olmak içten değil.
Küçümsemiyorum yanlış anlaşılmasın, bilmediğim için bir bilen vardır diye ortaya taş atıyorum. Atılan taşı kaldırıp geri atmayı seven çok var ya, olmadık o taş, gelir benim başımı yarar da, belki kendime gelirim diye umutlanıyorum.
Fukaranın avuntusuna örnek işte bu durum, görünen o ki, eldeki hayatın içine güzel ediyorum.
Aslında veda sözcükleri yazmak vardı aklımda. Bunun da içine ettim, kaldı elimde ne olduğu anlaşılmayan bir mırıltı.
Mırıl mırıl mırıl…
Mırıldanmaya devam ediyorum.
y...
YORUMLAR
Veda anlamsal olarak olumsuz gibi dursa da yakışıklı kelime.
Vadalari sevenler ve sevmeyenler diye insanları kategorize edersek ben konuşmadan gidenlerdenim. Hem seremonisi uzun oluyor vedanın.
Çat kapı çık git. Yeni bir hayat yine sıkıcısı bolca. Hani kendinle gidiyorsan gitme! Ya başka biri ol, ya yanına uçuk kaçık sırt çantalı birini al. Çok konuşmayan memnuniyeti tavan birini.
Aklıma meşhur şarkı geldi.
Hani o bırakıp giderken seni yüzüme bu türlü bakmayacaktın ....
Hani ey gözyaşım almayacaktın ...
Mutlu kal mutlu ol mırıltılı bu hayatta 🐈⬛
black_sky
Evet çoğu vedanın gereksiz olduğunu veda etmeye çalışırken anlıyor insan. Ya da çok daha sonradan. Bir şekilde anlıyor en azından:))
Tek gereksiz veda kendinize cidden. Gerisi çok da önemli değil gibi.
Çok teşekkür ederim değer kattı yorumunuz.
Sevgi ve selamlarımla.
Başları kesik bedenleri okuyunca başı kesik tavuk geldi aklıma. sonra sinirlendiğinde hav hav havvvv diyen bir arkadaş, herkesin kendini motive etme veya duruma alıştırma adapte özelliği farklı sanırım nesildaşım...
ve yine yanllışım yoksa bir şairin rengin veya kedim diye bir şiiri vardı.
Beyaz kedim,
Siyah kedim,
Sarı kedim,
Adı "Rengin" olsun dedim.
Rengin ablamın adıdır;
O şimdi kızacak bana,
Fakat öğretmenim söyledi ya?
Rengin demek renkli demek,
Bunda ne var gücenecek ?
Lâkin ablam,
Rengin ablam.
Hain ablam.
Sofra başında dün akşam,
Astı bana çehresini.
Belki biraz hakkı vardı,
Çünkü Rengin onun adı,
Fakat ne var gücenecek;
Rengin demek, renkli demek;
Benim kedim de üç renkli,
Hem de benekli.
Beyaz kedim,
Siyah kedim,
Sarı kedim,
Adı "Rengin" olsun dedim.
Tevfik FİKRET
nesildaşım eksik olma, sen ne dersin okur ne anlar hesabı oldu ya...:)
her şeye rağmen bir tebessüm nihayetinde bu hayat..
en sevdiğinize emanet.
black_sky
Hayat çoğu zaman mırıltı gibi cidden anlamıyoruz ne istiyor bizden. Bakalım ilerde anlarız belki.
Eksik olma Nesildaşım varlığın kıymetlidir.
Sağlıcakla kalasın.
'Veda' kelimesi bile rıza göstermemiş size ki aklınızdan çıkıvermiş veda etmeyi düşündüğün her ne iseler...
Güzel de olmuş ya hem de çok güzel olmuş...
Telafisi olmayan eldeki hayatın tadını çıkartın derim hem de en ihtişamlı halleriyle...
Hayırlı akşamlar dilerim black_sky rumuzlu yazar...
Benim uzun zaman önce yazdığım 'Burada...Ne var biliyor musunuz...' yazıma yaptığınız o çok güzel ve değerli yorumlarınızla beni onurlandırmıştınız...
Bilginiz var mı 'n.asım ve Bir Efatun Ölüm' rumuzlu yazar arkadaşlardan...
Teşekkür eder, güzel yazılarınızın devamını dilerim...
Sayı ve selamlarımla efendim...
black_sky
Çok teşekkür ederim Mehmet bey değer kattınız yorumunuzla. Maalesef değerli kalemler siteden ayrıldılar. İyi olmalarını dilemek dışında elimde pek bir bilgi yok maalesef.
Tekrar teşekkür ederim..
Saygi ve selamlarımla.
Mehmet İmran Sevinç
Cevabınızla beni sevindirdiniz lakin iki değerli yazarın siteden ayrılışlarına ben de üzüldüm...
Biraz sitem edeyim o değerli iki yazarın gıyabında...
İnsan bir irtibat kurabileceğimiz bir adres, mail, telefon vs bırakmaz mı :(((
Aşk olsun onlara...
Neyse...
İşaAllah iyidirler temennisinde bulunalım...
Size de yine teşekkür eder, sıhhat ve afiyetler dilerim...