Siyaset mi dediniz?
Siyaset, nutuk atma haline getirilirse, o iş boş lafa, yalana ve palavraya dönüşür.
Siyaset yapmak, nutuk atmak değil, toplumsal hayati kuralları, edep ve ahlakı insanlara aşılamak demektir.
Örneğin:
’’Temizlik imandan gelir’’denir İslam’da.
Demek ki o zaman; kirlilik de imansızlıktan gelir.
Ve de biliriz ki; temizlik olmayınca, dini kuralların bir anlamı yoktur.
O halde:
Sen siyasetle iyi uğraşmazsan,
siyaset seninle kötü uğraşır.
...
Bir atasözü der ki; anlayana sivrisinek saz imiş;
anlamayana da komşunun tavuğu komşuya kaz gibi gelirmiş.
Günleriniz sağlıklı, huzurlu ve uğurlu ola...
(HH)
YORUMLAR
Değerli Kalem, bilimlerin en asillerinden birisi olan siyaset, özünden oldukça uzaklaşarak, statüce , ekonomik kazanımca yükseliş ve çirkin bir hesaplaşma unsuru olmaya başlayalı çok oldu. Öyle ki, siyasetten de siyasetçiden de sıtkımızın sıyrıldığı onlarca yıl, bu zemine bizi biz edeceklerin, bize gerçek anamda ekonomik, düşünsel, hayal gücü katabilecek ve daha asude bir yaşamın yollarında koşturacak olanların değil, çokça yönden kusurlu olanların favori alanı oldı maalesef. Cehalet ve ekonomik enstrümanları da toplumu manüipüle etmek için kullanmaktan çekinmeyen bu güruh, daha epey zaman bizi özlemlerimizi de özlemeye sevl edecek görünüyor. Bu anlamda manidar bir konuydu kaleme alınan. Emek ve farkıdalık oluşturan eseriniz tebrik ediyor, saygı ve selamlarımı sunuyorum.