- 129 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Hasta Ve Yaralıların Mübarek Nefesiyle Şifa Bulması Mucizeleri 2
8- Şürehbile’l-Cu’fî’nin avucunda etten bir ur vardı ki, kılıcı ve atın dizginini tutamıyordu. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm eliyle avucundaki uru meshetti ve mübarek eliyle ovdu. Daha sonra o urdan hiçbir eser kalmadı.
9- Bu maddede yedi çocuk ile ilgili, ayrı ayrı mucizeleri nakletmeye çalışacağız.
Birincisi: Bir kadın, çocuğunu Resul-i Ekrem Aleyhis salâtü Vesselâmın yanına getirdi. O çocuk konuşmuyordu ve aptaldı. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm bir parça suya dua etti, elini yıkadı, o suyu kadına verdi, “Çocuğa içir sin” diye ferman etti. Çocuk o suyu içtikten sonra, hastalığından hiçbir şey kalmadı. Öyle bir akıl ve kemal sahibi oldu ki, akıllı insanlardan daha akıllı oldu.
İkincisi: Hazret-i İbni Abbas’ın aktardığına göre:
Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâma akıl rahatsızlığı olan bir çocuk getirildi. Mübarek elini onun göğsüne koydu. Birden çocuk istifra etti. İçinden, küçük hıyar kadar siyah bir şey çıktı; çocuk şifa buldu, akıl hastalığından eser kalmadı.
Üçüncüsü: Muhammed İbni Hâtib isminde bir çocuğun koluna kaynayan tencere dökülmüş, bütün kolu yanmıştı. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm çocuğun kolunu meshedip tükürüğünü sürdü; dakikasında şifa buldu.
Dördüncüsü: Büyümüş, fakat konuşamayan bir çocuğu Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın yanına getirdiler. Çocuğa ferman etmiş:
“Ben kimim?” Hiç konuşmayan dilsiz çocuk:
“Sen Allah’ın Resûlüsün” deyip konuşmaya başlamış.
Beşinci çocuk: Mübarekü’l-Yemâme ismiyle meşhur bir kişiyi, daha yenidünyaya geldiği vakit, Resul-i Ekrem Aleyhis- salâtü Vesselâmın yanına getirmişler. Resul-i Ekrem Aleyhis- salâtü Vesselâm ona doğru yönelince bebek konuşmaya başlamış ve:
“Şahâdet ederim ki, sen Allah’ın Resûlüsün.” demiş. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm “Bârekâllah”(Allah ne mübarek yaratmış) demiş. Bebek ondan sonra büyüyünceye kadar bir daha konuşmamış. O çocuk, Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın mucizesine ve "Bârekâllah" duasına mazhar olduğundan, “Mübarekü’l-Yemâme” ismiyle meşhur olmuş.
Altıncı çocuk: Çocuk tabiatında hayâsız bir kadın, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm yemek yerken ondan bir lokma istemiş, vermiş. Hayâsız kadın demiş:
“Yok, senin ağzındakini istiyorum.” Onu da vermiş. O gayet hayâsız kadın, o lokmayı yedikten sonra, Medine kadınlarının içinde en hayâ sahibi bir kadın olmuş.
10- Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm ile Hazreti Ebu Bekir Mekke’den Medine’ye hicrete başlayınca bunu haber alan müşrikler hemen peşlerine düşmüşlerdi.
Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm ve Hazreti Ebu Bekir Sevr mağarasına sığındılar. Hazreti Ebu Bekir mağaraya önce girerek temizledi. Mağaradaki deliklerden zararlı bir mahlûkat çıkmasını önlemek gayesiyle elbisesiyle delikleri tıkadı. Elbisesi yetmediğinden bir delik kalmıştı onu da ayağı ile kapattı. Yorgun düşen Kâinatın Efendisi Aleyhissalâtü Vesselâm içeri girip, Hazreti Ebu Bekir’in dizine mübarek başını dayayarak uykuya daldı. O esnada Hazreti Ebu Bekir’in ayağını tıkadığı delikte bulunan bir yılan ayağını ısırdı. Müthiş bir acı hissetmişti. Fakat dizinde Kâinatın Efendisi Aleyhissalâtü Vesselâm olduğundan hiçbir tepki göstermedi. O’nu rahatsız etmek istemiyordu. Dayanılmaz acıdan dolayı gözyaşları yanağından süzüldü. Birkaç damlası Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm yanağına damlayınca uyandı. Hadiseyi öğrenince mübarek tükürüğünü yılanın soktuğu yere sürünce Hazreti Ebu Bekir derhal şifa buldu.
Yukarıda Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın mübarek nefesi ve tükürüğü ile gerçekleşen mucizelerinden bazılarını vermeye çalıştık. Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın dikkat edilecek olursa mübarek tükürüğü ne kadar şifalı. Ayrıca adeta bir zamk gibi kopan yerleri onunla yapıştırıyor nefes ettiğinde anında şifa buluyor. İlmen belki daha kabul edilmese de bu mucizelerden de anlaşılacağı gibi tükürükte şifa verici bir madde gizli. Bizler de hatırlayacağımız gibi bir yerimizde küçük bir sıyrık olduğunda veya sivilcelerimize tükürüğümüzü sürdüğümüzde iyeleştirici özelliği olduğunu görüyoruz. Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın şifa veren tükürüğü gibi insanların tükürüğünden istifade edilip, acaba ilaç türü bir şeyler yapılamaz mı? Kim bilir belki bir gün gerçekleşir.
Şimdi Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmı hayvanların dahi tanıdığını ifade eden mucizelerden bazı örnekler sunmaya çalışalım.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.