Sevgi - Saygı
Her şeyin başı eğitim...
Eğitim, ailede başlar; çevre, okul vs ile hayat boyu devam eder gider...
Toplumun temeli aile, ailenin özü, karşılıklı sevgi ve saygı birlikteliği ile bir araya gelen kadın ve erkek...
Hamuru sevgi olan; üzeni, üzüleni ile tıpkı çocuklar gibi sayılmak, sevilmek, onore edilmek isteyen... Bazen insanlıktan tiksindiren çirkinlikleri, bazen hayran bırakan güzellikleri işleyen, İnsan...
Hiç birimiz sütten çıkmış ak kaşık değiliz, zaaflarımız var. Korkularımız, hatalarımız...Toplumda ve ailede ezenler var ve ezilenlerimiz...
Erkekler mi ezer, yıldırır kadınları?
Kadın kadını, erkek erkeği ezip üzmez mi?
Ya da ithamlarıyla da olsa erkekleri ezen kadınlar yok mu?
Psikolojik ya da fiziksel saldırıya maruz kalan kaç kişi durumunu açığa vurabiliyor?
Aile içi şiddet karşısında birilerini suçlamak yerine olaylar son raddeye gelmeden ders ve önlemler alınırsa aile birliği kurtarılabilir mi?
Çocuklarımızın, toplumun, insanlığın geleceği adına; ailenin korunması, aile içi şiddet ve geçimsizliklerin önüne geçebilmek için neler yapılabilir?
...
Tüm bu sorular...Sorunlar...Bu konudaki toplumsal sıkıntılar...
Kişiliğin oluşum merkezindeki iyileşme ile giderilebilir ancak. Çözüm karşılıklı sevgi saygı ve hoşgörünün harmanlandığı sıcacık aile ortamı ve çocukluğumuzda...
Ailede ve ikili ilişkilerde:
Saygılı ve anlayışlı olmayı,
yerine göre alttan almayı,
özür dilemeyi, dürüst olmayı
her iki tarafta titizlikle uygulamalı.
Hayatı gördüğü ve yaşadığı ile öğrenen çocuk, böyle mutlu bir ailede yetişirse ancak geleceğe, her yönden sağlıklı ve dengeli birey olarak katılabilir.
Tüm önlemlere rağmen toplumsal ve aile içi anlaşmazlık durumunda haddini bilmeyene dur diyecek, orta yolu buldurmaya çalışan merciiler var elbet. Fakat bu son nokta...
Asıl olması gereken; dışımıza gerek bırakmayan iç denetimlerimiz...
Çocuklukta, saygı-sevgi temelli ailede edinilen
Hayat boyu da devam edip giden, iç disiplin...
Allah hiç kimseleri zora. dara düşürmesin
merhametsiz, hayasız had bilmezle karşılaştırmasın...
Not: Sn. Hülya Demirbaş’ın
’’Sevmeyin Oğlum’’ adlı şiirine yaptığım yorumun uyarlamasıdır...
Kendisine teşekkürler...
YORUMLAR
Aminnn...İnşaAllah...Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık üstadem beğenerek okudum güzel yazınızı Saygılarımla
Su dem
Selam ve saygılarımla...