- 278 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
VAY HALİMİZE
Yapılan her kötülüğün cevabının ve yapılan her iyiliğin mükâfatının verileceği çok çetin bir hesap günü var..
O gün kötülük yapanların VAY HALİNE.!
O gün kul hakkına girenlerin, yetim malı yiyenlerin VAY HALİNE.!
O gün, kibr’i fil kadar olup, karıncanın azmiyle ekmeğini kazananları küçümseyenlerin ve hatta bir adım ileri giderek, mazlumu dışlayıp, güçsüzü ezenlerin VAY HALİNE.!
O gün, sofrasına rüşveti katık yapan ve haksıza gölge olan, hırsıza ışık tutanların VAY HALİNE.!
O gün, hak yolda yürüyormuş gibi yapıp, zulûmâta çanak tutarak, zalime göz kırpanların VAY HALİNE.!
O gün, anne ve babasına öf diyenlerin, onlar hayatta iken helâllik alamayanların VAY HALİNE.!
O gün, Mevlâ’nın verdiği cana acımadan kıyanların,keyfî yere, sadece zevk için avcılık yapanların VAY HALİNE.!
O gün, İslam’ın şartlarını yerine getirmeyenlerin,
Cenâb’ı Hakk’ın günde beş defa huzuruna davet ettiği namaz ibadetini eda etmeyerek cemaate sırt dönüp, şeytanın vesveselerine kulak vererek, ben’lik çukuruna düşenlerin VAY HALİNE.!
Peygamber efendimizin,bizlere her durumda yol gösterici,
Her zorlukta yardımcı,
Her iki cihan da kurtarıcı olan
Sünnetini, hayatına rehber edinmek yerine, "bu zaman da böyle şey olmaz" diyerek, gönlünü zamanın ve dünyanın aldatıcı renklerine kaptıran,
Ömrünü nefsâni arzuların ve sonu gelmez heveslerin peşinde hebâ edenlerin VAY HALİNE.!
O gün,İmanını dünyanın geçici iktidarı için kurban edenlerin vay haline.
O gün, kanaati israfa, ihlâsı riyaya, helâli harama, dostu düşmana ve
(dost ruhtur, düşman nefs)
ahireti dünyaya tercih edenlerin
VAY HALİNE.!
Nedamet ateşinde cayır cayır yandığımız, pişmanlığın fayda etmediği,
boynuzlu koçun, boynuzsuz koçtan hakkını alacağı o gün,
VAY HALİMİZE.!!
Rahmân ve Rahîm olan Rabb’im,
El-Afüvv, El-Gaffâr ve El- Gafur (c.c) ismi Şerif’lerin hürmetine affına sığınarak kapına gelen biz günahkâr, fakat senden başka kimsesi olmayan kullarına mağfiret et ve herkesin sadece nefsinin derdine düşeceği o çetin hesap gününde, amel defterini sağ tarafından alanlardan eyle bizi... Allah’ım...
🤲🤲
Nuriye Akyol
YORUMLAR
Cenab-ı Hak bizleri emirlerine uyan ve Yüce Resûl'ümüzün sav şefaatine nail olabilen kullarından eylesin inşallah.
İhlâs dolu duygularla ve öğütlerle bezenmiş paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olun.
Ben de aynı durumu şiirle anlatmaya çalışmıştım konusu örtüştüğü için hikayesiyle birlikte eklemek istedim.
BİR HAMAL HİKAYESİ: "İPİN HESABINI VER!"
Zenginin biri ölümden ve kabirdeki yalnızlıktan çok korkuyormuş. "Öldüğüm geceyi kim kabre girerek sabaha kadar benimle geçirirse servetimin yarısını ona bağışlıyorum" diye vasiyet etmiş. Öldüğünde "Kim birlikte kabre girip sabahlamak ister?" diye araştırmışlar. Kimse çıkmamış. Nihayet bir hamal, -Benim sadece bir ipim var, kaybedecek bir şeyim yok. Sabaha kadar durursam zengin olurum." diye düşünerek kabul etmiş. Vefat eden zengin ile birlikte defnetmişler. Sorgu sual melekleri gelmiş. Bakmışlar kabirde bir ölü, bir canlı var. "Nasıl olsa bu ölü elimizde... Biz şu canlı olandan başlayalım" demişler ve hamalı sorgulamaya başlamışlar. -O ip kimin? Nereden aldın? Niye aldın? Nasıl aldın? Nerelerde kullandın?" Sabaha kadar sorgu sual devam etmiş, adamın hesabı bitmemiş. Sabahleyin kabirden çıkmış. - Tamam, servetin yarısı senin, demişler. - Aman, demiş hamal, istemem, kalsın. Ben, sabaha kadar bir ipin hesabını veremedim. O kadar servetin hesabını nasıl veririm? Hayatın ve hayatın içerisinde istifade edilen şeylerin hesabını vermek hafife alınacak şey değildir. Helal ve doğru işlerde kullanılan her nimet elbette karşılığında zikir, fikir, şükür ister ki bu da hesabı kolay yapıp sahibini kurtarır ve ebedi saadete ulaştırır. Ama bunlar haram olursa ve daha da ileri boyutu vakıf veya kamu malı olursa varın gerisini siz hesap edin..
HAZIR MISIN?🌱
Kıyamet koptuğunda yoktur kaçacak bir yer
Mahşer günü huzurda durmaya hazır mısın?
Boğazına çıkacak güneşin altında ter
Ayrıntılı hesabı vermeye hazır mısın?
Dünyada kılıfına uydurmuştun her şeyi
O gün ayrıcalık yok; olmaz ağası, beyi
Her kim olursa olsun; sorgular her bireyi
Bahaneler ortaya sürmeye hazır mısın?
Saklasan da silinmez kayıtlı kamerada
Dünyada yaşasan da ultra lüks kamarada
Dalavere olmaz ki; yapılmaz numara da
Ne varsa orta yere sermeye hazır mısın?
Her zaman el üstünde; en önde gidiyordun
"Ben hesabı Allah'a vereceğim" diyordun
Dünyada kaldı mülkün, kendini boşa yordun
Ateşten bir gömleği sarmaya hazır mısın?
Ben görmedim, duymadım, haberim yoktu diyen
Dünyalığı uğruna nice kul hakkı yiyen
Yas tutanlar olsa da takıştırıp da giyen
Defterini bilerek dürmeye hazır mısın?
Hamal verememişti ipinin hesabını
Bilmem nasıl verirsin sorunca cevabını
Rahmetten uzak olan çekecek azabını
Cehennemi yakından görmeye hazır mısın?
Türkmenoğlu zordur der; bunaltıcı sıcaklar
Zâlimleri orada kızgın ateş kucaklar
Pişmanlık fayda vermez; söner bütün ocaklar
Alevli bir ateşe girmeye hazır mısın?
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Nûriye Hsbk Akyl
Paylaşmış olduğunuz ibretlik kıssa ve insanı düşünmeye sevkeden muhteşem güzellikte dizeleriniz için kalbî şükranlarımı kabûl buyurunuz.
Selâm ve sonsuz saygılarımla.
Allah'a emanet olunuz....