- 151 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Bir Avuç Toprak Mucizeleri
Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın varlığı müşrikleri çok rahatsız ediyordu. Tek başına yola çıkan birisi atalarının dinini inkâr ediyor, yaptıklarının yanlış olduğunu söyleyip, onları yeni bir dine davet ediyordu. Her geçen gün de taraftarları artıyordu.
Bu davasından dönmesi için önce ikna etmeye çalışıp, her türlü rüşveti teklif ettiler olmadı. Korkutma, hakaret, işkence ve yıldırma çabaları da sonuç vermeyince son çareyi onu öldürmeyi denemekte buldular. Fakat Allah’ın Resulü Aleyhissalâtü Vesselâm bu davasında yalnız değildi. Cenab-ı Hak onu her türlü tehlikeden muhafaza ediyordu. Kum mucizesi ile ona bir çeşit görünmezlik sağlıyordu. Bu mucizelerden örnek olması açısından bir ikisini nakledelim:
1- Allah’a şirk koşanların ağır baskısından dolayı, Müslümanlar Mekke’den ayrılmak zorunda kalmışlardı. Tarihler miladi 622 yılını gösterdiğinde nihayet vakit gelmiş ve Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâma Mekke’den, Medine’ye hicret etme izni Cenab-ı Hak tarafından verilmişti.
Bu izin verilip Allah’ın Resulü Aleyhissalâtü Vesselâm hicret için hazırlık yaparken, müşrikler de Allah’ın Resul-ü Aleyhissalâtü Vesselâmı öldürme planları yapıyorlardı. Tek problem kimin veya kimlerin yapacağı idi. Sonunda onun da çaresini buldular. Suçun bir kabilenin üzerinde kalmaması için her kabileden adamlar seçilecekti.
Cebrail (a.s.) Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâma gelerek durumdan haberdar etmiş ve her zaman yattığı yatağa yatmamasını bildirmişti.
Resul-i Ekrem Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâm hicrete başlayacağı gece yerine Hz. Ali’yi yatırmıştı. O gece müşriklerin seçilmiş cellâtları Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın evini gece yarısından sonra kuşattılar. Sabah namazı için evden ayrıldığında öldüreceklerdi. Onlar beklerken Kâinatın Efendisi Aleyhissalâtü Vesselâm evinden çıktı ve yerden bir avuç kum alıp, müşriklerin yüzüne fırlattı. Bir avuç kum hepsine ulaşmış ve adeta görünmezlik sağlamıştı. Onlar gözleriyle meşgul olurken o aralarından çıkıp, hicrete başlamıştı.
Onlar hala Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmı evinde uyuyor zannediyorlardı. Sabah namazı için Hz. Ali uyanınca, Peygamber Efendimiz Aleyhissalâtü Vesselâmın yatağında olmadığını anladılar. Hz. Ali’ye kızıp tartaklasalar da asıl hedefleri Hazreti Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmın öldürülmesi olduğundan, bir müddet sonra Hz. Ali’yi serbest bırakmışlardı.
2- Toprak ile ilgili bir başka mucize hicretin ikinci senesinde yaşandı. Mekke’deki müşrikler rahat durmuyor, Medine’deki Müslümanları yok etmek için planlar çeviriyorlardı. Bu maksatla bin deveden oluşan eli bin dinar değerinde bir ticaret malı hazırlayıp, kervan oluşturdular. Bu malları Şam’ da satmayı ve elde ettikleri para ile silah almayı planlıyorlardı.
Müslümanlar tarafından bu kötü niyet öğrenildiğinde bu ticarete engel olunma kararı alınıp, harekete geçildi. Bu esnada müşrikler de Müslümanların kararından haberdar olunca onlarda ordu topladı ve iki ordu Bedir’de karşılaştı. Düşman ordusu Müslümanların üç katıydı. Çok çetin bir savaş oluyordu. Allah’ın Resulü Aleyhissalâtü Vesselâm hicret başlangıcında evinden çıkarken olduğu gibi, yine yerden bir avuç kum alıp, müşrik ordusuna fırlattı ve şöyle dua etti:
“Yüzleri kara olsun!
Allah’ım! Kalplerine korku sal! Ayaklarına titreme ver.”
Allah’ın hikmeti olarak, Peygamber Efendimiz Aleyhis- salâtü Vesselâmın “Yüzleri kara olsun” sözü bütün müşriklerin kulağında çınladı. Bir avuç kum da hepsinin gözüne girdi. Her biri kendi gözüyle meşgul olmaya başlayınca, galip gelmeye başladıkları savaştan kaçarak mağlup oldular.
3- Huneyn savaşında,Bedir’de olduğu gibi, kâfirler şiddetle hücum ederken, Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâm yine bir avuç toprak atıp:
“Yüzleri kara olsun! ” demiş ve bu söz yine her birinin kulağına gitmiştir. Allah’ın izniyle yine her birinin yüzüne bir avuç toprak gitmiş, gözleriyle meşgul olup kaçmışlardır.
Şimdi de Kâinatın Efendisi Aleyhissalâtü Vesselâmın nefesiyle hasta ve yaralıları nasıl iyileştirdiğine şahit olalım.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.