- 267 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
rüya ve gerçek
1
atatürk konusu işleniyordu internetteki sohbet programında.dücane cündioğlu eleştiri hakkı diyordu reddetme olanağına.rıza nur gibi çağdaşları atatürkü eleştirmiş yaşadığı hayatın sefihlik olduğu düşüncesiyle.ancak fikir özgürlüğüne tanık olunmamış muhalefetin susturulma yolları arandığından.günümüzde değişen bir durum yok özgürlük içinde kalınma şartı gözetilmediğinden.cumhuriyet atatürk devrimleri demek türkiyede.kolay değil tarih tezini değiştirmek.ortaçağda islam rönesansı yaşanmış doğuda.bu şekilde süregelmiş bilim ve sanatın macerası.islamın bilimsellikten uzak olduğu düşüncesi kabul görmüş tüm dünyada.aydınlanma kendi edebiyatını yaratmış türkiyede.ancak kominizmin çöküşünü hazırlayan şartlarla gerilemiş modernlik.islamın antikite yorumu bilimin gelişiminde etkili olmuş ortaçağda.bunları gizlemekle ne amaçlanıyor sorusunda bulunuyor dünya üzerindeki zulüm gerçeği.bu gerçekle yürütülüyor islama karşı olan savaşlar.islamın rüyasiyle yaşayanlar.bunlar azınlıkta dünyada.ancak moderne ayna tutuyor çağdaş sanatlar
2
12 eylülün kemalizm yorumunda var yasakçılık.devrime giden yolda faşizm gerçeğini yaşamış aydın zümre.taksim mitinginden 12 eylüle giden yolda emperyalist emeller var.atatürkü tanrıaştırmak eğitimle gösteriyor kendini.ilkokuldan üniversite tahsiline kadar öğrenciler için tek seçenek var okullarda.90lı yıllarda faili meçhüllerin arkasında emperyalistlerin yıldırma faaliyeti olduğundan türkiye için kolay değildi rejimi değiştirmek.28 şubatla islamcı ideoloji bir engele takılmış oldu.bir hüsran demekti şeriatın uygulanma şansı ordunun karşı propaganda çalışmasıyla açığa çıkan manzaradan sonra.modernlikten uzaklaşma devrim karşıtlığı demekti aynı zamanda.devrim denince 70li yılların fikir ortamından uzaklaşma demekti cemaat ve tarikatlerin öncülüğünde.
3
islam ülkeleri birlik ruhundan uzaklaşmışsa.batının güdümünde demokrasi talepleri bir bozgun demek öncülüğünde amerikanın.bopun hayata geçmesinde vardı brejim değişikliği.buda yıkım getirmişti ortadoğu ülkelerine.şeriatın bir çözüm olması dinsel kimlik için.moderni yıkıma uğratıyordu vandalizmin islam yorumu.şeriat karşıtlığı küfür demekti bu ülkelerde.günümüzde bir durulma yaşanıyor islam ülkelerinde.azda olsa özgürlük talebi var iran gibi ülkelerde.ancak rejim için bir tehdittir halen modernlik.islamın yorumunda var faşizan eğilim.bir homojenlik içinde sessiz yığınların telepleri için karşı devrimin olanağı.bunlar bastirilıyor rejim tarafından.çareyi islamda görmek iran devrimişyle açığa çıkmış bir bakıma.türkiyede milli görüşle bu yola girilmiş erbakanın öncülüğünde.refah partisi gericiliğin karargahı olmuş 28 şubat öncesinde.halen devlette faal oldukları görülüyor fetö gibi örgütlerin 15 temmuz darbesinden sonra başarısızlık yaşanmış olsada.
4
tövbe kapısı açıksa bir günahkar için.bu durumda recm cezası kurana aykırı değilmi.cübbeli ahmet peygamberin uyguladığı görüşünde recm cezasını.neshedilmiş olmasınada karşı çıkıyor.bu tartışmalar farklı mezhepleri ortaya çıkarmış.tarihte bu cezalandırma ahlaksızlığı engelleyecek görüşüyle bir seçenek olarak kanunda yer alsada hafifletici sebepler göz önünde tutulmuş.islama bağlılıkta kanunların gücünde görülüyorsa düzen fikri.hukuk devleti gibi kavramlarda var yurttaşlık hakları.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.