- 517 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ALTAYLARDAN TUNA'YA KIZILELMA'YA TÜRKLER ( TÜRK TARİHİNİN BAŞTAN SONA DESTANSI ANLATIMI)
ALTAYLARDAN TUNA’YA KIZILELMA’YA TÜRKLER
Yazarımız ; Mehmet Akif’in İstiklal Marşı, Çanakkale Şehitleri, Zindandan Mehmede Mektup ve Çile şiirlerinden. Necip Fazıl’ın Sakarya şiirinden, Atsız’ın Topal Asker ve Yufka Yüreklilerle Çetin Yollar Aşılmaz şiirlerinden. Ayrıca büyük Türkçü Turancı Ziya Gökalp’ten, Şair Niyazi Yıldırım Gençosmanoğlu’ndan ve Prf.Dr. Osman Turan Hoca’nın "TÜRK CİHAN HAKİMİYETİ MEFKURESİ TARİHİNDEN " feyz alarak kaleme sarılmış ve Türk tarihini bir bütün olarak destan halinde yazmıştır.
Türk tarihini baştan sona Mete Han’dan Atatürk’e,Hunlardan Türkiye Cumhuriyeti’ne , Ergenekon’dan Anadolu’ya kadar kurulan tüm Türk Devletlerini, Oğuz Boyu’nu, Peçenek’i ,Hazarlar’ı ve Avarları, Uzları, Göktürk’ü, Uygurları , Karahanlı’yı, Gazneli’yi, Babürlü’yü, Harzemşahlı’yı, Altınordu’yu, Timurlular’ı, Selçuklu’yu, Osmanlı’yı,Türk İmparatorluklarını, Beyliklerini, Türk Hakan ve Sultanlarını, Alp Er Tunga’yı, Oğuz Han’ı, Bilge Han’ı, Kültigin’i,Tonyukuk’u, Atilla’yı, Çiçi Yapgu’yu, Uldin ve Balamir Başbuğ’u, Dede Korkut’u, Satuk Buğra’yı, Selçuk Bey’i Alparslan’ı, Çağrı’yı,Tuğrul Bey’i, Melihşah’ı, Kılıçarslanları, Kutalmışoğlu Süleyman Şah’ı, Ertuğru Gazi’yi, Osman Bey’i, Yıldırım’ı, Fatih’i,Yavuz’u, Kanuni’yi, Abdülhamid’i, Emir Timur’u, Gazneli Mahmut’u, Babürşah’ı, Harzemşah’ı, Karamanoğlu Mehmet Bey’i, Çaka Bey’i,Tüm Türk Başbuğlarını, Kürşad İhtilali’ni, Ötüken Yaylası’nı,Tanrı Dağı’nı, Orhun Otağı’nı, Güzel Türkistan’ı, Alperenleri, Hoca Ahmet Yesevi’nin Derviş Gazilerini, Sarı Saltuk’u, Şeyh Edabali’yi, Geyikli Baba’yı, Yunus’u, Mevlana’yı, Hacı Bektaş Veli’yi, Nizam- Alem ve İlay-ı Kelimetullah Davasını, Kızılelma Ülküsünü, Cihan Hakimiyeti Mefkuresini,Turan idealini,Türk kültürünü, töresini ve Türk medeniyetini,Taç Mahal’ı, Selimiye’yi, Süleymaniye’yi, Mimar Sinan’ı, Kaşkarlı Mahmud’u, Yusuf Has Hacib’i, Maturidi’yi, Ali Kuşçu’yu, Hazerfan Ahmet Çelebi’yi, Uluğ Bey’i, Nizamülmülk’ü, Farabi’yi, İbni Sina’yı, Akşemseddin’i, Gazali’yi ,Biruni’yi, Piri Reis’i, Cezeri’yi Türk’ün ilim adamlarını ,
Türk’le ilgili olan Türk’ü ilgilendiren her konuyu, her savaşı, Çanakkale’yi, Sarıkamış’ı, Kutu"l Emare’yi ve Milli Mücadeleyi, İstiklal Harbini, Kuvay-ı Milliyeyi, Antep ve Maraş direnişini, Şahin Bey’i Sütçü İmam’ı, Hasan Tahsin’i , Kınalı Kuzuları , Onbeşlileri, Hüseyin Avni Bey’i, Ezineli Yahya Çavuş’u, Seyid Onbaşı’yı, Nene Hatun’u, Kara Fatma’yı, Şerife Bacı’yı, Ermeni ve Yunan mezalimini, Enver,Talat ve Cemal Paşalarımızı ve Başbuğ Atatürk’ü ve silah arkadaşlarını, Karabekir ve Fevzi Paşa’yı, Reşad Çiğiltepe Albayımızı, Rıfat Börekçi Hoca’yı, Atatürk"ün Samsun’ a gelişini , Erzurum ve Sivas Kongreleri’ni, Amasya Tamimi’ni , Ata’nın Ankara’ya gelişini, TBMM nin kuruluşunu, İzmir’in kurtuluşunu, Cumhuriyetin ilanını, İstiklal Marşı’nın yazılmasını , Atatürk’ün sözlerini ve Ata’nın hastalanmasını önce Türk Ocağı’ na sonrada Anıtkabir’e defnedilmesini nazım halinde 11 li hece vezni ile akıcı bir şekilde destan olarak yazarımız Mesut KILIÇOĞLU uzun bir emek sarf ederek üniversitelerde ve kütüphanelerde araştırmalar yaparak yazmıştır.
Türkiye’de bir ilk Türk tarihi hiç bu şekilde şiir olarak destan halinde yazılmadı tam 800 sayfa. Aşağıya bu eserden kısa bir bölüm tanıtım amaçlı iki tane şiiri eklenmiştir.
YORUMLAR
NOT:
ÇIKACAK OLAN 800 SAYFALIK TÜRK TARİHİNİ BAŞTAN SONA METE HAN'DAN BAŞBUĞ ATATÜRK'E ,ERGENEKON'DAN ANADOLU'YA KADAR TÜM TÜRK DEVLETLERİNİ, BEYLİKLERİNİ, İMPARATORLUKLARINI, BAŞBUĞLARINI,SULTANLARINI, KÜRŞAD İHTİLALİNİ,ALPLERİNİ, ALPERENLERİNİ, KIZILELMA İDEALİNİ,CİHAN HAKİMİYETİ MEFKURESİNİ,NİZAM-I ALEM DAVASINI,TÜRK MEDENİYETİNİ TÜRK KÜLTÜRÜNÜ, TÜRK'ÜN TÜM SAVAŞLARINI,TÜRK'Ü İLGİLENDİREN HER OLAYI, HER KONUYU,BALKAN HARBİNİ,BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞINI ÇANAKKALE SAVAŞINI,SARIKAMIŞ'I,KUTU'L EMARE'Yİ, MİLLİ MÜCADELEYİ, KUVAY-I MİLLİYEYİ VE İSTİKLAL HARBİNİ,İZMİR'DE HASAN TAHSİN'İ,ANTEP'TE ŞAHİN BEY'İ,MARAŞ'TA SÜTÇÜ İMAM'I,ÇANAKKALE'DE KINALI KUZULARI, EZİNELİ YAHYA'YI, SEYİD ONBAŞI'YI,ONBEŞLİLERİ ,KARA FATMA'YI,ŞERİFE BACI'YI,VE BAŞBUĞ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'Ü DESTAN ŞEKLİNDE 11 Lİ HECE VEZNİYLE ANLATAN ALTAYLARDAN TUNA'YA KIZILELMA'YA TÜRKLER KİTABIMDAN TANITIM AMAÇLI KISA BİR BÖLÜM TÜRKİYE"DE BİR İLK TÜRK TARİHİ HİÇ BÖYLE DESTAN OLARAK NAZIM HALİNDE YAZILMADI.
Mesut Kılıçoğlu tarafından 19.11.2023 14:21:56 zamanında düzenlenmiştir.