- 177 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RIFAT BÖREKÇİ.
MEHMET RIFAT BÖREKÇİ KİMDİR?
Mehmet Rifat Börekçi, 29 Kasım 1860 ile 5 Mart 1941 tarihleri arasında yaşamış olan bir Türk din adamı ve siyasetçiydi. Ankara’nın yerlisi olarak tanınan Börekçi, müftü unvanıyla Türk Kurtuluş Savaşı’na ve Mustafa Kemal Paşa’ya önemli desteklerde bulundu. Ayrıca, Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk Diyanet İşler Başkanı olarak görev yapmıştır. Aynı zamanda Mehmet Rifat Börekçi, bir dönem milletvekilliği de yapmıştır.
Mehmet Rifat Börekçi’nin Kısaca Hayatı
Mehmet Rifat Börekçi, 1860 yılında Beynam köyünde doğdu. Babası Börekçizade Ali Kazım Efendi, Ankara’nın önemli alimlerindendi. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladıktan sonra İstanbul’a giderek yüksek öğrenim aldı ve icazetname kazandı. 10 Ekim 1898’de Ankara İstinaf Mahkemesi üyeliğine atanmış ve daha sonra Ankara müftüsü olmuştur.
23 Nisan 1920 tarihinde TBMM 1. Döneme Menteşe mebusu olarak giren Mehmet Rifat Börekçi, 27 Ekim 1920’de Müftülük görevini tercih ederek milletvekilliğinden istifa etti. Ayrıca, 23 Aralık 1922 ile 30 Mart 1924 tarihleri arasında Ser’iye Vekaleti Heyet-i İfta azalığı görevini üstlendi.
Mehmet Rifat Börekçi’nin Ölümü
Evli ve beş çocuk babası olan Mehmet Rifat Börekçi, ölüm tarihine kadar Diyanet İşleri Başkanlığı görevini sürdürdü. 2 Mart 1941 tarihinde Ankara’da vefat etti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.