- 250 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yeni tarz siyaset
1
’’eski tarz siyaseti kutadgu biligde görmek mümkün olsada islamın yayılması kılıçla olmuştur iftirasını yalanlıyor felsefi tartışmalar.eski hal muhal ya yeni hal ya izmihlal sözünde birçok gerçek olduğu aşikar.cumhuriyet ve demokrasi şeytani bir düzendir görüşünde olanlar olsada istibdadın karşılığı faşizm olmuştur.faşizmin kaynağında güç ve baskı oluşu işçi sınıfını bastırmakla bir idare tesis eder.demokrasi parti örgütlenmeleriyle mümkün.bundan istifade etmek hak ve taleplerin karşılanması sistem tarafından.tabiki gerçek demokrasi halen duyulan bir özlem türkiye için.yenilikler ne anlama geliyor sorusu tartışmalıdır siyasette.insanlığın kültür mirasında eski döneme ait yapılarda vardır.değişen nasıl izah edilir sorusu için materyalizmede karşı çıkmak gerekiyor’’böyle bir yorum yazılmış yeni asyada.tarih-i kadim farklı şekilde yer alır tevfik fikrette.kör inançları anlatan bir durum.karlofça anlaşmasıyla başlayan geri çekilme.tarihi hadiseleri böyle yorumlamış milli maarif.bir amaç olmaktan çıkmıştı cennetin kzanılması.güç ve kudrette görülen bir zaafiyeti cezalandırma demekti bir bozgun yaşandığında.hakkın rızası taatte bulunmakmı tasavvufun günümüzde uygulanan şekliyle borçlu kalmışsak tanrıya.yeni tarz siyasette romanın gücü demek ülkelerin emellerini anlaşılır kılan.terörün kaynağında ne var sorusu için düşünmeli galiba vekalet savaşlarını haklı çıkaran.bir çeşit oyun alanı emperyalizme karşı.islamın kışı yaşanıyor hala kısmi bir ekonomik refaha rağmen.milli kalkınmanın sonuçlarımı ithalat ve ihracatla kazanılmış zenginlik.bu nedenle gelir uçurumu var sınıflar arasında.dünyanın bu yeni durumu eskiye bakışıda etkilemiş olduğundan siyasi bir oluşum olmanın ötesinde ehl-i tarikin beklentisi.bu nedenle eğitimli olmanın önemi farkediliyor toplumda.ancak bir eğilim olmanın dışında anlamı yok örgütsüzlüğün.buda istismara yol açıyor konu inançlar olunca.dağılıp gitme korkusundan öte anlaşılma sorunu var tarihsel mirasın.uhreviyata mani olması imkansızlığın.siyasallaşmanın bunu izale edecek gücüde yoktur.hürriyeti cemaatta bulanların ne kazandığı sorusu.bunlar meşgül ediyor zihinleri.işçi sınıfı için sendikanın öneminde var hakça paylaşım.bunlar tehlike demekse toplumun zihninde.proleteryayı akla getirmesimi sendikal hakların talebi.burda şükredilecek bir durum yok.vicdansızlık demek direnişi yok saymanın haklılığı.nasıl bir sonuçla yaşayacak bu dinsel yapının ahirinde insan.bir önceliği olmayışı kültür adına.bunlar endişede yaratmıyor toplumda.cumhurbaşkanı erdoğannın çokça zikrettiği insanlığın en hayırlısı hadisi.bunlar pratiğe dökülmüyor sınıflı toplumu kabullenmenin ötesinde.sosyal yardımlarla hayatını sürdürmek zorunda vatandaş.bunların bir faraziyeden öte anlamı var siyasette.cumhuriyet ve demokrasi diyenler için uygulanan linçlerde var hakikati gizleme çabası.sokakta kahvede bunlar konuşuluyor bireyden reayaya dönüşme evresinde.kendi halkına bunları reva görüyorsa hükümet karanlığın en koyu olduğu zamandır bu dem.
2
islamın ideolojik yönü nasıl bir dünya tahayyül ediyor sorusu için islamcı iktidara bakmak gerekiyor.gazete sayfalarında yer alan sayfalarda dünya egemenleri için zulüm demek olduğu islam düşmanlığının.batı islamı terörle aynı anlamda görürken barbarlığı uygarlık düşmanlığında görüyor.şikayet edilen islamofobi için ortadoğuda yaşanan katliamlar.gazzenin yıkılmasında bu terörün izleri hakim.nede olsa saldırıyı hamas başlatmış.ancak israil bölgede işgalci bir güç konumunda filistin için.batı saldırıyı kınamakla yetiniyor bombalarla can verirken çocuklar.israil ateşkesin filistine yarayacağı düşüncesiinde iki devletli çözümün ortadoğuya barış getireceği düşüncesini kabul etmezken.bu da filistinliler için ölüm ve sürgün demek.peki filistinin haklı bir dava oluşuna nasıl bakıyor dünya.bunları gösterilerle anlamak mümkün.insan yerine konulmayan bir halkın özgürlük talebinde görülüyor bağımsız filistin.buda israil için bir tehdit demek kendi güvenliğini tehlikede gördüğünden..türkiyede nasıl yankı buluyor filistin davası.islamın cihat kavramında var ilayi kelimetullah.küfür ve imanın bu zorlu mücadeleye verdiği şekil.anlaşılma sorunu için ideolojik bakışa ihtiyaç var görüşü.bir soğuk savaşın anlamsızlığı var medyada.israil kan döküyor islama savaş açmış gibi.netanyahu neyi amaçlıyor bu katliamla.bunu açıklamanın anlam bilgisinde var kurana başvuru.filistin topraklarında süren savaş için gözyaşı döküyor dünya.haksızlığı görmenin uzağındaysa dünya ülkeleri.buda isyanı haklı çıkarıyor demektir aslında.zulümle adaleti kıyaslamak kuranla anlam kazanıyor islam dünyasında.buda hayatın anlamı için sorgulamak demek emperyalizmi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.