- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOL HİKÂYELERİM
YİNE BİR GÜNÜN GÜNCESI.
YOL HİKAYELERİM
İki gündür hastahane işlerim vardı randevu alsanda,acil de olsan doktorun yoksa bakılmıyor artık dayın yoksa hastahane işleri hak getire.
Biraz oyalasalarda öğlen öncesi son dakikalarda işim bitti.
Neyseki erkenden diş için gittigim işimi geçici olarak olsada hallettim.Biraz soluklanmak için güneşin güzelliği ile birlikte çay içeyim dedim.
Oradan oraya koşturmaktan, çok yorulmuşum oturunca anladım.
Yan masada ise bir kadın geldi oturdu,bir kadın daha geldi bende oturabilirmiyim sigara, içiyorsanız bende içeyim oda oturun içiyorum dedi.Annem içeride o yüzden...Bana dönüp gülümsediler ne güzel sigara içmiyor ,Bende dedimki içiyordum hemde günde iki paket.Peki nasıl bıraktın.Benim bir kızım var önce onun için bıraktım,ben sigara içince ona nasıl içme diyebilirdimki.Sonrada sağlığım için sigara beni bırakmadan ben onu bıraktım hastalıklı bir bedenle yaşamamak için kendime kıyamadım. Önce oturan kadın dediki yedi ameliyat oldum.Ve yürüyemiyorum yaşım altmış bile değil.Sigarasız hiç hayatım olmadı hiç bilemiyorum ki sigarasız hayat nasıldır diye.
Bende dedimki peki açık havada nefes alamamak nasıldır,nedir biliyormusunuz,hem canın hemde malın ziyan oluyor.Toplayın bir aylık sigara parasını çakmağı çakın yakın o parayı,OOO nasıl yakalım o parayı dediler ,zaten canınızı yakıyorsunuz yavaş yavaş öldürüyorsunuz hücreleri ve canınızı.Nasıl kıyabiliyorsunuz kendinize ben kendime kıyamadım bıraktım.
Çokta güzel bir bayanmış gençlik fotoğrafları nı gösterdi.Sarışın renki gözlü,renkli gözlü dediysem renkli göz herkeste güzel durmuyor.
Onda harika idi neyse sigaralar,çaylar içildi,
Biraz sonra yaşlı bir teyze sırtını masaya döndü oturdu o kadının masasında, kadın,bana döndü birlikte oturalmmı,oturalım dedim oturduk muhabbet ederken yaşlı teyze kızım,kusura bakmayın sırtımı döndüm güneş yakıyor olsun teyze dedik.Kızım içeri hesap ödemeye gitti.Az sonra kızı geldi yanımizdaki kadın imiş.Sohbete dahil oldu,Annesi kızım ben yaşlıyım yaşım yetmiş beş ama kızım benden yaşlı ben erkenden kalkar bu halimle işlerimi yaparım hatta kalçamda koskoca platin var,kızıda evet nefesim kesiliyor,yataktan başımı alamıyorum çok halsizim dedi,kızı ellibeş yaşında imiş annesi ne saygıdan sigarayı söylemiyormuş bende sessizce sigarayı bırak dedim o seni bırakmadan, yüzüme sevgiyle baktı güldük...
Annesi ALLAH bu kızımdan razı olsun üç tane çocugum var her derdimi bu kızım çekiyor.
Hep peşimde dolanır durur.
Adı Se olan Öteki de dediki ben hep yanlız gelirim daha çok sıkıntı yaşıyorum çocuklarim gelince sigara içme diyorlar hastasın diye,sigara içemiyorum onlar gelince iyisimi gelmesinler. Bende senin ne güzel evlatların varmış peşindeler sürekli diyorsun ve sigara içme diyorlar,Haklılar hastahane köşelerinde ben çokkk anne baba gördüm kimsesiz tek başınalar,sormuyorlar bile nasılsın diye.
Hayat bu hepimizin bir sınavı var, rabbim bilir kimin ne sınavı var,kiminle sınavı var bilinmez...
Geçici bir dünya dedim.
Se tekrar ben çocuklarımla anlaşırım’ben ev hanımı iken,oğlum bana dükkan açti beni iş sahibi yaptı, anne birlikte yürütelim diye birlikte yıllarca çalıştık benim hastalıklarım iyice ilerleyince kapattık çünkü oğlumun iyi bir işi var.Artık evdeyim ama boş durmuyorum takı yapıyorum doğal taşlardan, resim yapıyorum...
Yaşı yetmişbeş olan abla.
Durun size bir şey anlatayım gülün dedi,ben çok hastalıklar geçirdim, şeker,tansiyon,kolesterol,ve kanser ile halen yaşıyorum ama biraz gülelim tamam dedik.Ben Rize’liyim uçağa binip Trabzon’a gidiyorum havalimanında gişeden geçecem bende platin olduğunu söylemedim.polisler epey uğraştı sonra geçemiyorum,mecbur kaldım dedimki bende platin var,ya teyze bizde zannettik bomba var niye baştan demedin uğraştırdın bizi,oğlum ben bomba taşıyacak kadınmıyım,bellimi olur teyze tabiki şivesi ile ayrıntılı ve harika anlatıyor.
Biz yine günü gülüşlerimizle güzelleştirdik.
Sonrasında şive ile ne güzel konuşuyorsun ablam kırk yıldır istanbul’dayım değiştirmedim dedi şivemi,Şiven güzel ve sen daha da güzelsin dedim.Hadi hoscakalın dediler ve gittiler biz sohbete geri döndüķ, Adı Se olan kadın keşke böylece hepimiz komşu olsa idik dedi.Sanki kırk yıllık tanıyoruz birbirimizi.
Yürekten olunca yüzeysel olmayınca nasılda güzel oldu sohbet dimi dedim.Yüreklerin ve günün güzelliği idi bize kalan.Asĺında ben çok sinirliyim dedi konuşunca siz gülümseyince size sinirli bakamadım, Bende dedimki İnsan insanın aynasıdır demiş Mevlana, baktığında aynadaki kendi yansımandır .Karşımda oturan hayata halen daha pırıl, pırıl bakan, hayata küsmeyen bir can vardı renkli gözleri ile bana bakan.Biz birlikte Cevizlibağ’a kadar geldik ve görüşmek üzere dedik ayrıldık
Hoşcakalın,Sevgiyle ,Sağlıkla kalın😘❤💐🌹
İstikamet deniz kenarı.
Yazan.Gönül Parıltı
10.11.2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.