S(ONSUZLUK)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanların belki de başarmak istediği en uçuk hayali ölümsüzlüğe çare bulabilmektir; ancak bu biyolojik olarak ne yazık ki mümkün değildir ve kuvvetle muhtemelen hiçbir zaman da mümkün olmayacaktır.
Fakat cismen bir bedenin dışında var olabilmek ve kısmen de olsa ölümsüz olmak mümkündür. Ölümsüzlüğü kendi içinde ikiye ayırabiliriz, şöyle ki;
Deoksiribo Nükleik Asit (DNA)’ler aracılığıyla canlıların birtakım karakteristik özellikleri kendilerinden sonraki nesillere aktarılmaktadır. Fakat bu aktarım yüzde yüz olarak benzerlik göstermez. Çoğunlukla anımsatma şeklinde olur. Örneğin on tane davranışın içinden birkaç tanesi aynıdır ya da vücudun fiziksel yapısından birkaç bölüm şeklen aynıdır.
Bir diğer ölümsüzlük örneği ise fiziksel ya da somut olarak değil de soyut bir kavram olarak karşımıza çıkar. Bu da hiç şüphesiz bir buluş, icat veya bir keşif ya da zekanın getirdiği fikir yaratıcılığı ile kılavuzluk yapmaktan geçer.
Tarihte ki özellikle bizim tarihimizde ölümsüzlüğe ulaşan birçok isim vardır. Bunlardan biri de Gazi Mustafa Kemal Atatürk’tür.
Atatürk, zamanın zorlukları ile mücadele etmiş ve bir milleti yeniden ayağa kaldırmış büyük bir liderdir.
Her ne kadar tarihi kaleme almak, okumak, yazmak kolay olsa da o anı yaşamak ve o zorlukları aşmak hiç kolay bir şey değildir. Hatta anlayabilmek, empati kurmak bile gerçekten çok zordur. Kaldı ki mevcutta olanların, yaşananların anlaşılması bir hayli zorken geçmişi anlamak milyonlarca parçaya bölünmüş fotoğrafı yeniden toparlamak kadar güç olsa gerek...
Atatürk ileri görüşlülüğüyle, stratejik ve analitik düşünme becerisiyle rütbeli bir askerden öte, yöneticilikten öte tam olarak liderlik vasıflarına hakim biriydi.
Bu vasıflar, onu sadece anılmaktan ibaret kılan sıradan bir kurucu olmaktan öteye taşıyarak kendisine ölümsüzlüğü bahşetti.
Bedenen, biyolojik olarak bu dünyadan göçüp gitse de milyonlarca insanın ideali, rol modeli olarak bu dünyada etkisini sürdürmektedir.
Dolayısıyla Atatürk bizler için sonsuzlukta kaybolan ve senede bir defa hatırlanan anıt değil, sonsuzluğun ta kendisidir.
Onun ideolojisi, fikirleri, öğretileri nesilden nesile miras bırakılan kazanımlar haline gelmiştir. Böylece Atatürk, ölümsüzlük başarısına ulaşan ender insanlardan olmuştur.
Gönül elbette isterdi ki bedenen de yanımızda olsaydı ve hatta tokalaşabilseydik belki kahve içerek sohbet edebilseydik... Malesef, yazımın başında ifade ettiğim üzere bu mümkün olamadı...
Her 10 Kasım’da bize hüzün olarak yansıyan işte bu özlemdir, bu hayallerin özlemidir. Haricinde ise, bizler Atatürk’ü kalbimizde ve fikirlerimizde yaşatıyoruz. Üstelik bu dünya var oldukça Atatürk var olmaya devam edecektir.
Açtığı yolda, gösterdiği hedefe durmadan ve ara vermeden, kararlı adımlarla ilerleyeceğimizi bir kez daha bu vesileyle dile getirirken;
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü selam, saygı, özlem ve rahmetle anıyorum.
- Mustafa ÖzTürk
#mstfztrk
09/11/2023
YORUMLAR
Ulusumuza kurtuluş ve kuruluş mucizesini zaferleriyle yaşatan, olağanüstü devrimleri, insan hak ve özgürlüğüne adanmışlığı ile tarihte, örnek, önder ve eşsiz lider olarak yankı bulan Ulu Ata'mızı rahmet, minnet, saygıyla anıyoruz.
Yaptıklarına sahip çıkmak, yaşatmak en güçlü ülkümüz.
Değerli yazınızı tebrik ederim.
Saygılarımla.
Sayın Mustafa Öztürk,
Yazınızı beğeni ile okudum. Emeğinize sağlık. İdrak ettiğimiz her bilim ve sanat bu topraklarda iznini bırakacaktır. Bu yüzden Atatürk'ü ve yaşadığı dönemi anlamak çok önemlidir. Kısacası "TÜRK, ÖĞÜN, ÇALIŞ, GÜVEN". hakkıyla verebilmemiz dileğimle.
Kaleminize saygılarımı sunarım,
https://www.youtube.com/watch?v=isCx7LWyHZQ
Muhteşem!.."Benim naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır ama Türkiye
Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır ""dedi Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk.İnsanlar eserleriyle yaşarlar.Nur için de uyu Ata'm.Tüm yobazlara inat .Tanrım taksın sana kanat.Cennetler olsun sana mekân.
Kutluyor ve Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.