- 330 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Kitap Gözü" Hakkında - Mustafa Celep
"Kitap Gözü" Hakkında
“Gün gelecek, cehalet kitaplarla ölecektir” diyen Şair Yazar İlkay Coşkun’un, şimdiye ve geleceğe işaret fişeği olarak aktardığı değerli ve önemli olduğunu hissettiren, emek mahsulü bir eseridir Kitap Gözü.
Yazarın ilk değerlendirme eseri olan Kitap Gözü, bir nesne ve özne olarak ‘Kitaba’ hak ettiği değeri veren, dimağında incelikle taşıdığı okuma-yazma sevgisinin bir yansımasıdır aynı zamanda.
Titizlikle lif lif örerek inşa ettiği bu eserde yazar, ele aldığı ve incelediği kitabın okur için taşıdığı anlama göndermelerde bulunup alıntılar eşliğinde katkı sunarak “kitap tanıtım ve değerlendirme yazarlığı” konusunda günümüz edebiyat atlasına yeni bir tuğla eklemiş, ruhundaki kitap aşkının gövdeleşmiş hâlini okurlara sunmuştur.
Kitap Gözü eserinin öne çıkan en belirgin niteliği, değerlendirme konusu olan kitapların kendi duygu ve düşünce dünyasından süzülen güzelliklerini bir de okurların görmesini istemesi, belirginleştirip dikkat çekerek okurlara “burada bir emek ve bir dünya var!” dedirtmesidir.
Çıkar çıkmaz ‘unutuş denizi’ne atılan yeni-eski her eseri, “değer gözü”yle gören İlkay Coşkun’un bugün gerçekleştirdiği edebi/yazınsal eyleminin yoluna altın döşesek, hakkını yine de teslim edemeyiz. Bu bağlamda bugünün dünyasında “nadirattan” bir kalemi olduğunu Kitap Gözü’yle görenler de bu hakkı teslim etmekte gecikmeyeceklerdir.
Kitap Gözü, cehaletin kitaplarla öleceğinin hacimli bir göstergesi…
Görene, okuyana aşk olsun…
Yazar Mustafa Nurullah Celep
Kasım 2023
YORUMLAR
Yazar gözü ile kitap ve Kitap Gözü... Ne güzel yazıp da bir şeyleri okura sunmak... Kutlarım yürekten...