- 209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türkçe Deneme
Dilimizde birçok sözcük gerçek anlamı dışında da kullanılır.Arkadaşımla "koyu"bir sohbete daldık.Cümlesinde olduğu gibi.Aşağıda verilen sözcükleri mecaz anlamda cümlede kullanınız?
Sıcak:
Pişkin:
Aşağıdaki cümlelerde geçen edebi sanatları karşılarına yazınız?
Çatma,kurban olayım çehreni:
Tilki,kargaya:Çok güzel sesin var,dedi:
ACIMAK
Sivas’ta memur iken bir zaman resmi işlerden göz açamamıştım. Küçüklüğümden beri okumayı çok severdim. Günümün birkaç saatini kitaplara verirdim. Hatta biraz şiire de hevesim vardı. Zaman zaman gazeller, şarkılar yazmaya çalışıyordum. Bu tesirler altında hatıra defterimi de bir köşeye atmıştım. Zaten insanın günden güne küçüldüğünü, bayağılaştığını kaydetmesinde ne zevk olurdu ki? Sonra kaymakam oldum, yeni bir muhite, yeni bir havaya girdim. Bu değişim bana garip bir tesir yaptı.
1.Yukarıdaki paragrafın konusu nedir, metne yeni bir başlık bulunuz?
2.Aşağıdaki sözcüklerin anlamlarını karşılarına yazınız?
Vazife:
Mekan:
Kıymet:
Yurt:
3.Metinde güzel eçen "havaya girmek" kelime grubundan ne anladınız?
4.*Komşumuz "ıvır zıvıra" para vermez. Cümlesindeki ikileme kuruluşu yönüyle "her iki kelimesi anlamsız" ikilemedir. "Zaman zaman" gazeller, şarkılar yazmaya çalışıyordum. (... ...)
*Yahut "saçma sapan" şeyler yazmışsam?(... )Cümlelerindeki ikilemeleri kuruluşu yönüyle değerlendirip yazınız?
5.Söyleşi türünün özelliklerinden doğru olanları işaretleyiniz?
_Samimi bir anlatımı vardır.
_Güncel konuları ele almaz.
_Yazar karşısında biri varmış gibi davranır.
6.Bu gün Ahmetlere uğrayacağım. Cümlesinde çokluk eki "aile anlamı" katmıştır. - Ler, lar ekinin "abartma" anlamı kattığı bir cümle yazınız?
7.Aşağıdaki cümlelerde geçen söz sanatlarının karşılarına yazınız?
"Ağlarım hatırıma geldikçe gülüştüklerimiz."...
"Ölüm indirmede gökler,ölü püskürmede yerler."...
"Bahar,yazın gelişini fısıldıyordu..."
"8."Bu,ötekilere göre çok daha keskin dişlere sahip bir köpekti."Cümlesi anlamına göre nasıl bir cümledir?
9.Aşağıdaki yay ayraçla belirtilen yerlere uygun noktalama işaretleri getiriniz?
Romalıların inşa ettiği,dünyanın en iyi korunmuş tiyatrolarından birine sahip olan Aspendos Antik Kenti( )ne gitmeden olmaz( )Su yolları,tiyatrosu ( )çeşmesi gezilip görülebilir.MS II( ) yüzyılda inşa edilen Aspendos Tiyatrosu, oturma yerlerinin üst kısmında bulunan kemerli yapısı ve sahnedeki sesin en üst oturma yerlerine kadar çok net ulaşmasını sağlayan mimarisiyle ünlü bir eser( )
10.Aşağıdaki metni yazım kuralları bakımından doğru halini yeniden yazınız?
26 Mayıs 1916 salı günü İstanbul’da dünyaya gelen Halil İnalcık,ilköğrenimini Ankara da tamamlamıştır.Lise eğitimi için Balıkesir e giden İnalcık,ünivesite öğrenimine 1935 yılında başlamıştır.Daha sonraki yıllarda önce doktora ardından doçent olan İnalcık,1945 yılında çalıştığı okuldaki ışıl hanımla evleniştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.