- 1621 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DADA İLE SANİ
DADA İLE SANİ
"Bu balık oldukça iyiymiş, uzun süren kış uykusundan sonra iyi gider. Güzelce doyurayım karnımı," dedi mutlu bir şekilde sevimli ayı Dada. Ağzında balıkla kıyıya doğru ilerledi. Çırpınan balığı kaçırmamak için dikkatli bir şekilde kıyıya yürüdü. Uzun bir bekleyiş sonunda yakaladığı büyük alabalığı iştahla yemeye başladı. Bitirdiği sırada ağaçların arasından bir ses duydu. "Kim var orada?" diye seslendi. Sevimli geyik Sani gizlendiği ağacın arkasından çıktı. "Benim ben, Sani," dedi. Kaçmak istedi. Dada bunu fark etti, "Gitme bir yere, tanışalım," dedi. Sani, "Bir ayının balık yediğini ilk kez gördüm. Ben ayıların da bizim gibi sadece ot yediğini sanıyordum," diye cevap verdi. "Ayılar hem ot yerler hem de et yerler. Nasıl oldu da ilk defa gördün, şaşırdım," dedi. "Demek ki kaçmak ta haklıyım." "Neden?" "Balık yiyen geyik de yer." "Yemem söz veriyorum, seninle arkadaş olmak istiyorum. Yeni kış uykusundan uyandım. Arkadaşım dostum yok." "Sana nasıl güvenebilirim?" "Söz veriyorum. En ufak bir yanlışımda kaçıp gidersin." "Madem öyle arkadaş olalım o zaman, ben de uzun zamandır arkadaşsızım, yalnız başıma buralarda geziyorum, ağaçların yeşil dallarını yiyorum, akşam da bir ağaç kovuğu ya da mağara bulup uyuyorum." "Bak arkadaş olduk bile, Arkadaş arkadaşı yer mi hem de?" "Doğru diyorsun," dedi Sani, Dada’nın yanına iyice yaklaştı. Dada arka ayaklarının üstüne kalktı pençelerini kaldır ve kükredi. Sani’ni korkudan ne yapacağını şaşırdı, çaresiz öyle dondu kaldı. Dada dört ayağının üstüne durdu, bastı kahkahayı, "Korkma canı, şaka yaptım sadece, söz verdim ya arkadaş olacağız diye," dedi. Sani derin bir nefes aldı, "Oh be, Bir an ömrümün sonu geldi diye düşündüm." diye rahatlamış olarak cevap verdi. "Korkma, şaka da mı yapmayalım? Arkadaş arkadaşa şaka yapmaz mı?" "Yapar evet, Balığı iştahla yediğini görmeseydim hiç korkmazdım zaten." "Oraya takılma canım." "Tama, oraya takılmıyorum, bir ayıyı ilk kez bu kadar yakından gördüm. Kısa bacakların, dev gibi vücudun varmış. Burnun uzunmuş, kulakların yuvarlak ve küçükmüş, kuyruğun kısa, saçların tüylüymüş." "Evet öyleyim. Ne yalan söyleyeyim ben de ilk kez bu kadar yakından bir geyik gördüm. Gövden küçük ama bacakların oldukça güçlü görünüyor." "Evet, genellikle engebeli arazilerde yaşarız, bacaklarımız ondan güçlüdür. Ayrıca geviş getiririz ve midemiz dört odacıklıdır." "Gel Sani, şimdi su içelim, sonra da orman da dolaşalım, ne dersin?" "İyi olur Dada, ben de çok susamıştım," dedi ve iki arkadaş birlikte derenin buz gibi suyuna burunlarını daldırdılar.
İSMAİL MALATYA 02/11/2023-PERŞEMBE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.