- 208 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADERİ DEĞİŞMEYEN ENSAR ŞEHİR REYHANLI
KADERİ DEĞİŞMEYEN ENSAR ŞEHİR REYHANLI
Bundan on sekiz gün önceki köşe yazımda Altınözü ilçemizin son beş yıldaki değişimini yazdım.Yazmış olduğumuz yazı baya bir ilgi gördü ve bu ilgi şahsımı mutlu etti.Bugün de bir türlü kaderi değişmeyen çocukluğumuzun,gençliğimizin geçtiği ensar şehir Reyhanlıyı yazmak istedim.Yanlış anlaşılmasın kimseyi kötülemek yada kimseye laf atmak gibi bir düşüncemiz yok.Sadece bu şehrin kötü kaderini değiştirmek için neler yapılabilir,neler yapabiliriz onu yazmak istedim.Hazırsanız yazımıza Bismillah diyerek başlayalım...
Reyhanlı kendimi bildim bileli hiçbirşekilde kaderi değişmedi.Şehirdeki yollar önce adam akıllı yapılır sonra kazılır,kazılan yere yamalama olayımız biraz süre geçtikten sonra yapılır…Yağmur yağdığı zaman yollar hep su göletine döner neden adam akıllı bir mazgal yapılmadığı için sular mecburen göl oluşturuyor.İnsanlıktan nasibini almamış kişiler de sağolsun biriken o su birikintilerinden geçerken yayaları düşünmediği için gaza basarak insanları rahatsız ederler.Kimi yollar köstebek yuvası gibi delik deşik kimi yollar ise istisna tabi dümdüz.Şimdi bunun için herkesin kendine göre bahanesi var ah şu büyükşehir ah hep onların suçu.Gerçi ara yollar büyükşehirin sorumluluğunda değil ama neyse…Şuan bu yazdığım çoğu kişiye komik gelecek yav hocam bir yol için bu kadar yazılır mı yazılır kardeşim.Basitçe birşeyden bu halkı yıllardır mahrum bıraktılar.Bu şehrin bir otogarı olmadı hiç Kırıkhan garajını saymayın orası yıllardır var ama işe yaradığı noktasına gelince bence yaramıyor.Çok mu zor mezarlığın ordaki hastanenin arazisini değerlendirip orayı otogar yapmak hem şehrin dışı,hem oradaki insanların arazileri değer kazanır ve şehir gelişir.Giriş çıkış yapan araçlardan alınan ücretlerle şehre farklı şeyler yapılır ne bilim orada görevli arkadaşların maaşları çıkar.Sırf büyükşehir başka partide diye onların alanı olsa bile yapın halkın güvenini kazanın.Şeffaf olun mesela her ay belediye olarak yapılan harcamaları kalem kalem yazın belediyenin duvarına asın.Evet asın halk bilsin ne harcama yapıldığını.Sonra mezarlıklar girin bakın rezil durumdalar.Gücünüz yoksa gönüllü olarak halkı çağırın gelip yapsın.Çok zor değil bu.Bu şehirde gençlerin kendilerini geliştirecekleri alanları olmadı mesela hiç.Özellikle lisedeki gençler kendilerini yüzmeden tutun,İngilizce kursuna,voleybol kursu,Okçuluk Kursu,Hat Sanatı kursu vs bunlar çok zor şey değil.Yazın yapıyorsunuz eyvallah ama yazın bu şehirde kimse yok.Sizler bu gençleri her zaman kendilerini geliştirmeleri için birşeyler yapmanız gerekir.Kültürel anlamda birşeyler yapılmalı mesela.Şehrin kurtuluş yıl dönemlerinde olsun yada nebilim diğer özel günlerde şiirlerin ses olduğu şiir geceleri yapılmalı.Gelen olmasa bile yapılsın.Bu şehirde yaşayan,bu şehirde yetişmiş kalemler gelsin okusun şiirlerini…Şehir genelinde şiir yarışmaları yapılsın ve dereceye giren gençleri Ankara’da geziye gönderin ve bu şekilde gençlerin ve neslin güvenini desteğini alırsınız…Sokakta başı boş gezen köpekleri toplayıp bir hayvan barınağı yapın orada veteriner kontrolünde aşıları yapılsın yemeklerini yesinler,hem bu hayvanlar sokakta birilerini rahatsız etmez,hem de güvenle yaşayacakları alanları olur. Hayvanat bahçesi yapın mesela stadyum kadar bir alana aslan,devekuşu,deve,dağ ceylanı ,timsah vs gibi yirmi tür hayvanları getirin alın size şehrin gelişmesine küçük bir katkı.Yenişehirde bir kale gibi bir şey yapılsa yüksek bir alanda yazın insanlar buraya gelip ailecek oturup manzara eşliğinde kahvelerini içebilirler.Şehre fabrikalar açarak dışarıya iş için yapılan göçlerin önüne geçilmiş olunur.Sağlam bir istihdam yapılarak işsizliğin önüne geçilmiş olunur.Zamanla bu şehir gelişir ve kimse satış yapmadığı için birilerini işten çıkarmaz, neden çünkü insanlar her mağazadan alışveriş yaptığı için iş verenler çok kişiyi istihdam edecekler.
Aslında çok zor şeyler değil bu yazdıklarım bu şehrin kötü kaderini değiştirmek için çok büyük bir zekaya sahip olmak gerekmiyor.Sadece biraz halktan yana,memleket sevdalısı olmak gerek.Yeter ki Merhum Vali Recep Yazıcıoğlu gibi kendilerini halkı için,Maçoğlu gibiler olsun..Herşey olur olmayacak diye bir şey yok bu ülkede…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.