- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
ATATÜRK.
ATATÜRKSÜZ OLMAZ
2.Cumhuriyet’imizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün devrim ve ilkelerinin, ders kitaplarından çıkarılmak suretiyle Atatürkçü nesillerin yetiştirilmesi engellenmiş olacaktır. Atatürkçülük milli eğitimin olmazsa olmaz koşuludur, çıkarılması asla kabul edilemez.
3.Eğitimden bilimsel bilgiler çıkarılmakta böylece hurafeler öğrencilere dayatılmaktadır. Bunun en açık örneği evrim teorisinin çıkarılması, cihat gibi öğretilerin ders kitaplarına girmesidir.
4.Yeni müfredata, toplum yaşamının şeriat hükümleriyle düzenlenmesini salık veren şeriat öğretileri eklenmiştir. “Kadın’a ‘boş ol’ denilerek boşanmayı”, cihat adına Müslümanlara savaşmayı öğreten bir din eğitimi, ülkemizin geleceğini için ciddi bir tehlikedir. Başarılı okullarımızın ‘Proje Okul’ adı altında, İmam Hatip okullarına dönüştürülmeleri YANLIŞ’tır.
5.Eğitimi geriye götüren söz konusu müfredat değişikliği, bütün milleti yakından ilgilendirmektedir. Milli eğitim bilincinden yoksun yetişen, Cumhuriyetin nasıl kurulduğunu bilmeyen ve Mustafa Kemal ATATÜRK’ü tanımayan genç nesillerden, ülkesinin milli değerleri için mücadele etmesi beklenemez.
6.Türkiye Cumhuriyet’in milli eğitimi, devrim kanunlarına göre tektir. Milli eğitim; devletin denetim ve gözetiminde olmalıdır. Hiçbir şekilde tarikat, cemaat, vakıf, azınlık ve yabancı kuruluşlara devredilemez. Milli Eğitim’in bir kısım vakıf ve tarikatlarla yaptığı antlaşmalar ve okullarda başlatılan anti laik uygulamalar asla kabul edilemez. Anayasamızın 174. Maddesi ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu kesinlikle uygulanmalıdır.
7.Müfredatlar bu eğitim-öğretim yılında sadece 1., 5., 9.sınıflarda uygulanacak; diğer sınıflarda ders kitaplarının okutulmasına, kademeli olarak başlanacaktır. En kısa sürede alternatif bir eğitim şurası yapılarak milli, bilimsel, laik ve çağdaş bir müfredat yapılmalıdır.
8.Yeni müfredata, yalnızca “bilimsellik ve laiklik” savunusu üzerinden karşı çıkmanın yeterli olmadığını düşünüyoruz. Bunu ciddi bir eksiklik olarak görüyoruz. Eğitimin milli olması en az bilimsellik ve laiklik kadar önemlidir. Bu nedenle diyoruz ki; “Cumhuriyet Devrimi ve onun kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün ilkelerini eğitimden asla çıkaramazsınız”
9. Atatürkçü Düşünce Derneği olarak, Atatürkçü, Vatansever öğretmenler başta olmak üzere, yukarıda belirtilen ilkeler çerçevesinde tüm kurum ve kişilerle birlikte hareket ederek, müfredat iptal edilene kadar mücadelemizi en ileri noktalara kadar taşımaya kararlıyız. Bu kapsamda bütün öğrenci, veli, öğretmen ve eğitim çalışanları ile tüm Okul-Aile Birliklerini Türk Milletinin geleceğini belirleyecek çalışmaların içinde bizzat yer almaya ve geleceğine sahip çıkmaya çağırıyor, başta siyasi partilerimiz olmak üzere tüm demokratik kitle örgütlerini bu mücadelenin içinde bizimle aynı azim ve kararlılıkta görmek istiyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.