- 324 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Makyavelizm Siyasası ve Doğu Dinsel Versiyonu Takiyye-2
Pandora’nın kutusunun içindekiler:
Arap İslam fukahası, bir genel kural olarak ’Es sebebü kel fail’ derler...
Yani yapılan herşeyden {yapan kadar/sebeb olan}, yol açan da sorumludur demek oluyor..
İşte bu nedenle, çok büyük sorumluk oluyor...
O kadar büyük ki.. hem bir ulusun etni, tarikat, cemaat ve mezheplere ayrışarak yeni Osmanlı ve ılımlı İslam süreç planına göre ayrışma yoluna girmesinde payı olan bir sorumluluk...
Çıkıp, birden bire düne kadar en ağır, en galiz sözlerle eleştirdiği biri için, aniden şunları söylüyosunuz...
’ Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923 ruhuyla artık devam imkanı kalmamıştır!’
Atatürk’ün kurduğu devlet bileşiminin artık bittiğini söyleye söyleye ve onun ilkelerine ve emaneti laik/üniter cumhuriyete sırtını dönerek...
Atatürk’ün formülünden sarf-ı nazar edip, bunun Akp ve liderini tek adam yaparak aşılacağı gibi şeylerden bahsediyoum...
Türkiye Cumhuriyeti devletini dinci Akp ile birlikte din makyajlı dönüştürmekten doğan sorumluluk!
Hem Anayasal ve hukuksal hem de vicdani, ulusal/ tarihsel sorumluluk...
Ve bir gün devran dönüp, olan bitenlerden doğan bu sorumluluk burada da.. öbür tarafta sual ve iddia olarak sorulabilecek?!
Sorumluluk orada kalmıyor sonuçları var...vebal ve iddialara yol açılıyor...
Rte ve arkadaşlarının kafalarındakini, zaten Erbakan’dan beri hep biliyorduk, ama hiç kimsenin beklemediği bir ultra dönüşle.. herkes şok oldu...
Ama 2017’deki Rte’den taraf tavır koyuş, Cumhurbaşkanlığı sistemi için referandum.. son dakika da sayılan mühürsüz oylarla kazanılan ’tek adam’lık...
Kongar hocamın ’şahsım’ devleti, Kalaycıoğlu hocamın ’patrimonyal sultanlık’ dediği...
Şu da oldu.. unutmamak gerek...
Suriye’de uçağını düşürmelerine rağmen.. on beş temmuzdan bu yana Rusya lideri Putin’in aldığı tavizlere karşılık, verdiği destek olmasaydı da.. ülke ve ulus, bu kadar kısa zamanda şu an yaşadığımız feci duruma gelmezdi.
Zaten ve aslında 2015 haziranında... çıkıp, tekrar ’genel seçim’ denmese.. ’istikşafi’ şeyler olmayacak...
Kuvvetle muhtemel ulusal mutabakat (koalisyon) hükümeti kurulacak ve Rte de takriben sekiz yıl evvel tarihsel yerine çoktan gitmiş olacaktı...
Ne kasım seçimleri.. ne o arada patlayan bombalar, ölenler.. ne düşen uçak.. ne Fetö darbesi.. hiç biri yaşanmayacaktı...
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
hilekar bir demokrasi, aldatılan bir millet, gözü boyanan aydınlar, sürü gibi güdülen ayak takımı ve mafya. cumhuriyete, bireyselliğe, özgürlüğe karşı her cepheden bir saldırı var.
lakin, o yüzden mi yiyen yesin birbirini üstadım, meteor düşse, tufan olup kıtalarda bir canlı kalmasa ne gam, bunca yalana ve ikiyüzlüğü ve cahilliğe karşı kimse bir şey yapamaz .
güzel bir yazıydı üstadım.
eksik olmayın.
Göktürkmen
Sizin sorduğunuz o kahreden ulusal tepkisizlik ve donmuşluk, cehaletin tahsili filan çok ilginç hakikaten!
Herşeyin zıttıyla birlikte varlığı ve eylemliği anlamındaki kural yasa felç!
Çelişkileri ne kadar derinleşirse derinleşsin, birliktelik halinin devamını, çelişkinin zıtlaştırılmadan dondurulma aşamada kalmasını sağlamaya dönüştürmüştür!
Sanki yeni bir ucube hibrit tespit var.. çelişkilerin birliği gibi, abes, saçma ama işliyor.
Şunu yapmış, becerebilmiş gibi görünüyorlar:
Yani aşırı yüklenen herşeyin şarj-deşarj sürecini kontrol edebilmek, gibi bir şey bu.
Kaçınılmaz sonuç olan teorik ve pratik formülasyonsal patlamayı, deşarjı yavaşlatabilmeyi, geciktirmeyi halletmişler gibi sanki?!
Beyindeki fakülteler hayret, şaşırma, kızma, isyan aşaması, harekete geçme fakülteleri çalışmıyor.
Bir şey kesin.. aklı bozdukları, büyük baskı ve korku ürettikleri.. yaydıkları vak'adır.
Bunun bireyden toplumsala genleşenliğinin kontolünü bulmuşlar gibi.
İyilik ve esenlik dilerim...