- 512 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
UZAYLILAR HANGİ DİLDE KONUŞUR?
UZAYLILAR HANGİ DİLDE KONUŞUR?
Merhaba sevgili arkadaşlar, uzay ve uzaylılar ilk insanlardan beri hep merak konusu olmuştur. Ben atmosfere girdiğim andan itibaren uçaklardaki meraklı yolcular tarafından soru yağmuruna tutulurum. Yer yüzünde herhangi bir yere iniş yaptığımda soru yağmurları adeta sağanağa dönüşür. Bir bilseniz ne sorular, ne sorular...
Bu sorulardan en sorulanı da ’Uzaylılar hangi dilde konuşur?’ Türkler Türkçe, Almanlar Almanca, Araplar Arapça, Japonlar Japonca konuşur, peki Uzaylılar? Cevaplamasan olmaz. ’Ne kibirli şu uzaylılar, kendini beğenmişler, uzaylıların hepsi artist falan derler. Eee, insanlar bir de merak etmiş, cevaplamak zorundasın. Dünyada canlılar nasıl ki kendi dillerinde konuşur, nasıl ki hayvanlar bile kendilerince bir yöntemle iletişim kurar; Uzaylılar da Uzaylıca konuşur. Sorular devam eder, merak daha da artar çünkü. ’Peki sizin de bir alfabeniz var mı?’ Elbette var, derim. Oradan biri çıkıp, ’Sen Türkçeyi nereden öğrendin?’ diye sormaz mı? Biz Uzaylılar Dünyadaki tüm dilleri biliriz. Bizim mekanik bir hafızamız var. Anında konuşulan dili bizim dilimize çevirir. Dolayısıyla Çin’e de gitsek Çinlilerle anlaşırız. Arjantin’e gitsek onların dilinde konuşuruz, şeklinde açıklamalarda bulundum.
Bu şekildeki samimi sohbetler yakınlaşmamıza sebep oluyor tabi. Bu da güzel bir şey. Dünyalıların gereksiz yere bizden korkmalarının, çekinmelerinin sebebi ortadan kalkıyor. Yeter ki konuşsun insanlar illa ki anlaşırlar. Bir keresinde Türkiye’de bir tarlaya inmiştim, tarlada çalışan bir kadın ve bir erkek köylü -tahminen karı kocaydılar- benden bir korktular. Aman Allah’ım! Başladılar aracımı taşlamaya. Tarlada ne kadar taş varsa üzerime yağdırdılar. Laf aramızda tarladaki taşlar da böylelikle temizlenmiş oldu. Oysa taşlamak yerine sizin gibi konuşmayı deneseler, bizim korkulacak bir yanımızın olmadığını anlayacaklar.
Sorulan sorulardan bazıları da şunlar, söyleyeyim de biraz gülün: ’Üçgenin iç açılarının toplamı uzayda kaç derece?’ ’Sizin dilinizde de çekim ekleri ve yapım ekleri var mı?’ ’Uzaya da yağmur, kar yağar mı?’ Uzayın atmosferi mi var akıllılar, desem dalga geçiyor bizimle, diyecekler.
Biri de evli olup olmadığımı sormuştu. Bekar olduğumu söylediğimde şaşırmıştı. Şaşılacak ne varsa. Neyse arkadaşlar bunun gibi nice sorular. Ben sizin fazla zamanınızı almayayım. Bir dahaki gelişimde konuşmaya devam ederiz. Bu arada sizler de birbirinden güzel sorular hazırlayın. Severek cevaplarım. Böylece merakınızı da gidermiş olursunuz. Hoşça kalıınn.!!
İSMAİL MALATYA 29/10/2023 UZAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.