- 385 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKİYE CUMHURİYETİ 100 YAŞINDA
CUMHURİYETİMİZİN KURULUŞUNUN 100. YILI KUTLU OLSUN. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET YAŞASIN VE PAYİDAR OLSUN. KURTULUŞ SAVAŞI’NI KAZANAN VE CUMHURİYETİMİZİ KURAN MİLLÎ İRADEYE, MUSTAFA KEMAL ATATÜRK VE SİLAH ARKADAŞLARINA, KAHRAMAN ŞEHİT VE GAZİLERİMİZE, GAZİ MECLİS’İMİZİN TÜM MÜTEVEFFA ÜYELERİNE SELAM VE RAHMET OLSUN.
GEÇEN YÜZ YILDAN GÜNÜMÜZE CUMHURİYETİMİZ SAYESİNDE ÇOK BÜYÜK İLERLEMELER, ATILIMLAR VE KALKINMALAR GERÇEKLEŞTİRDİK. YIKILAN ŞEHİRLERİMİZİ ONARDIK, YARALARIMIZI SARDIK, ACI VE ISTIRAPLARIMIZI AZALTTIK; KISACASI HARAP OLAN ÜLKEMİZİ VE MİLLETİMİZİ TEKRAR AYAĞA KALDIRDIK, YANMIŞ YIKILMIŞ BİR VATAN COĞRAFYASININ KÜLLERİNDEN YEPYENİ, HIZLA İLERLEYEN VE KALKINAN BİR TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNŞA ETTİK.
MALUM, YANGIN VE YIKINTILARIN BÜYÜK OLDUĞU HENGÂMEDE HERKES KENDİ DERDİNE DÜŞER, ENANİYET VE BENCİLLİKLER ARTAR, İTİŞ KAKIŞLAR ÇOĞALIR, İNCİNEN VE KIRILANLAR FAZLA OLUR. NİTEKİM GEÇEN YÜZ YILDAN GÜNÜMÜZE, BAZI HALK YIĞINLARI NEZDİNDE CUMHURİYETİMİZİN ANLAM VE ÖNEMİNİN İDRAKİNİ OLUMSUZ ANLAMDA ETKİLEYEN VE GECİKTİREN BAZI TALİHSİZLİKLER YAŞANMIŞTIR.
BUNLARDAN BİRİNCİSİ, CUMHURİYETİMİZİN; MUSTAFA KEMAL ATATÜRK TARAFINDAN BÜYÜK BİR RİSK ALINARAK ÇİLESİZ, ZAHMETSİZ, SAMİMİ BİR CEHT VE GAYRETLE HALKIMIZA YUKARIDAN HAZIR BİR ŞEKİLDE ARMAĞAN EDİLMİŞ OLMASI, BUNDAN BÖYLE BU DEVLETİN DEĞERİNİN MAALESEF TAM MANASIYLA GEREĞİ GİBİ ANLAŞILAMAMASIDIR.
İKİNCİ TALİHSİZLİK İSE; BİRAZ CEHALETİN, BİRAZ SAVAŞLARIN NEDEN OLDUĞU YIKIM VE EZİKLİĞİN, BİRAZ SOSYOLOJİ EKSİKLİĞİNİN, BİRAZ DA ZAMANIN GETİRDİĞİ BAZI AŞIRI İDEOLOJİK GÖRÜŞLERİN ETKİSİ İLE BİRTAKIM ELİT SİYASİLERİN HALKIN DEĞERLERİNE TEPEDEN BAKMIŞ OLMASI VE BU BAKIŞIN CAHİL VE BAĞNAZ ZİHNİYETLİ KİŞİLER TARAFINDAN “DİN DÜŞMANLIĞI” ŞEKLİNDE LANSE EDİLMESİ; DOLAYISIYLA CUMHURİYET DEĞERLERİNİN, ATILAN ÇOK SAYIDA İFTİRA VE DEDİKODU SEBEBİYLE GEREĞİ GİBİ ANLAŞILAMAMASI VE HALK NEZDİNDE İÇSELLEŞTİRİLMESİNİN ÇOK GECİKMİŞ OLMASIDIR.
ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ SON YILLARDA, GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN NE KADAR ÖN GÖRÜLÜ VE SAMİMİ BİR LİDER, CUMHURİYETİMİZİN DEĞER VE KAZANIMLARININ NE KADAR İLERİ VE MUTEBER OLDUĞU GÜN GEÇTİKÇE DAHA İYİ ANLAŞILMAYA BAŞLAMIŞ, SONUÇ İTİBARİYLE OKUYAN VE KAFASI ÇALIŞAN DİNEN DUYARLI ÇEVRELERDE DAHİ BU DEĞERLER İYİCE ANLAŞILIP KABUL GÖRÜR HÂLE GELMİŞTİR.
TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ, TEPKİSEL BİR REJİM OLARAK KURULMAMIŞTIR. AKLIN, BİLİMİN, ÇAĞIN VE BİNLERCE YILLIK İNSANİ TECRÜBENİN BİR SONUCUDUR. DAHASI AYDINLANMANIN, YÜKSEK İNSANİ DEĞERLERİN, UYGARLIĞIN, ŞEFFAFLIK VE KATILIMCILIĞIN, İNSAN HAK VE ÖZGÜRLÜKLERİNİN BU ÜLKEYİ TAŞIDIĞI EN YÜKSEK ZİRVEDİR. ZİRVEDEN GERİ DÖNÜŞ OLMAZ, SADECE GERİ DÖNECEĞİM DERKEN, ALLAH KORUSUN, TEPETAKLAK DÜŞÜŞ VE PARAMPARÇA HÂLE GELİŞ OLUR. BUNDAN BÖYLE YEGÂNE AMACIMIZ, CUMHURİYETİMİZİ KORUYUP KOLLAMAK VE ONUNLA DAHA DA YÜKSELMEK VE İLERİYE GİTMEK OLMALIDIR.
Mesut ÖZÜNLÜ