- 321 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
YÜZÜNCÜ YILIMIZDA YÜZ KITA
YÜZÜNCÜ YILIMIZA YÜZ KITA
Her güzellik sevmekle başlar. Bir insanlık özelliğidir sevmek. Yapılan iyiliği verilen emeği unutmamak, vefalı olmak, hatta bazı değerlere de âşık olmak lazım.
Aşk denilince ilk önce karşı cinse duyulan yoğun ilgi geliyor aklımıza değil mi?
Hürriyete de, Vatana da, CUMHURİYET’e de âşık olunur. Sadece “Ben aşığım” demekle de kalınmamalı. Zira aşk tezahür ister.
Kalemin yazıyor, yüreğin de yetiyorsa, göstereceksin aşkını, sevdanı. Allah’ın verdiği yeteneğini kullanacak emeğini esirgemeyeceksin.
YÜZÜNCÜ YILIMIZA YÜZ KITA
Nasıl bir aşk, nasıl bir bilgi, nasıl bir coşku, nasıl bir emek, nasıl bir vefa borcu bu? Anlam dolu 100 kıta şiir sevmeden, âşık olmadan, yüreğin deniz olup coşmadan yazılabilir mi?
Ama SUAT ZOBU yazmış işte…
Ne diyor Yahya Kemal BEYATLI DENİZ TÜRKÜSÜ Şiirinde:
”İnsan âlemde hayal ettiği müddeice yaşar”
Hayal etmek güzeldir. Ama her hayalin gerçekleşmesi de mümkün değil. Eğer öyle olsaydı.
Dünya Cennet olurdu. Bu usta dostumun aynı konuyla ilgili sekiz de düz yazısı var. Okumuşsunuzdur. Okumadıysanız okumanızı tavsiye ederim. Yazılarında ki gerçek hikâyelerle yetinmemiş Almış YÜZ YILIMIZAYÜZ KITA ile TÜRK’ü CUMHURİYET ile taçlandırmış.
Benim hayalim şu:
Yazılan bu sekiz yazı ve 100 kıtadan oluşan şiirden Milli Eğitim ya da Kültür Bakanlığının haberinin olması, zor ama imkânsız da değil.
Oldu diyelim.
Gerekli incelemeden sonra, uygulanması gereken prosedür tamamlansa, - yayınlanmasında sakınca yoktur- kararı alınsa, zor ama bu da imkansız değil.
O da oldu diyelim.
Bir yetkili çıkıp dese ki:
“Bu anlamlı çalışmayı bir dergi gibi bastırıp 100. Yıl etkinliği olarak okullarda öğrencilere dağıtalım.”
Bu aşama da geçildi diyelim.
Harcamanın ne kadar olacağı hesaplanacak. Ve verilen cevap şu olacaktır:
“BÜTÇE İMKÂNLARI YETERLİ DEĞİLDİR.”
Bütçe imkânlarının nelere yeterli geldiğini okuyor, duyuyoruz.
Saçmaladığımı düşünmeyin. Çünkü 27 Mayıs 1960 İhtilalinden sonra bu yapıldı. O tarihlerde Ortaokula gidiyordum. Yapılan ihtilalin bir Hürriyet ve Anayasa mücadelesi olduğunu anlatan dergiler öğrencilere dağıtıldı. Hatta o dergide anlatılanlardan sınavlara girdik. 1963-1982 yılları arasında da
Bayram olarak kutlandı.
Eseri ya da kendi adı söylendiğinde hatırlayacağımız birçok şair yazar var belleğimizde. Onları çeşitli tanıtım aşamalarından geçtiği için hatırlıyoruz. Defterimizde de birçok değerli şairimiz, yazarımız var. Tanıtılma imkânı olmadığı için bilinemiyorlar. Yazık oluyor onlara…
Aslında ilerleyen teknoloji sayesinde istenilen her yere ulaşmak kolaylaşmıştır. Bunun böyle olduğunu bilmeme rağmen, o çok hızlı koşuyor. Yaş ilerledi nefes nefese kalıyor, yakalayamıyorum teknolojiyi. Üstat Suat ZOBU’nun 100. Yıl nedeniyle yaptığı bu çalışma televizyon, gazete ya da konuyla ilgili yerlere ulaştırılırsa değerlendirileceği kanısındayım. Teknolojiye hâkim sizlerden birisi ya da yöneticimiz böyle bir girişimde bulunursa, aynı zamanda Defterimizin de tanınması sağlayacaktır.
KOCA USTAM SENİ EMEĞİNİ, YÜREĞİNİ AYAKTA ALKIŞLIYOR, SEVGİYLE SAYGIYLA GÖZLERİNDEN KALEMİNDEN ÖPÜYORUM.
YORUMLAR
M U H T E Ş E M !...Türkiye Cumhuriyeti Koca yürekli bir Liderin eşliğinde koca yürekli insanlar tarafından kuruldu Koca yürekli insanlar tarafından Asıra ulaştırıldı.Yine koca yürekli insanlar tarafından da asırlara taşınacaktır.Emeği geçen koca yürekli insanlara selam olsun.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 28.10.2023 11:48:45 zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
100. YIL KUTLU OLSUN
HEPİMİZE...
Öncelikle hem yazı dizisi başlatarak Cumhuriyetimizin 100. Yılı için öncülük etmesinden ve hem de 100 kıtalık böylesine muhteşem bir şiir kaleme almasından dolayı nezdinizde Suat ZOBU üstâdımı ayakta alkışlıyor, ve gurur duyuyorum, ne kadar teşekkür etsek azdır, sağolsun, varolsun.
Size de bu durumu anlamlı bir paylaşımla dile getirdiğiniz sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum, sağolun varolun üstâdım.
Bu vatanı bizlere emanet eden başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bu uğurda canlarını veren şehitlerimizi, Millî Mücadele kahramanlarını ve nicelerini rahmet minnet ve şükranla anıyorum, mekânları Firdevs cenneti olsun inşallah.
Duyarlı yüreğine ve kalemine sağlık diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
🇹🇷 CUMHURİYETİMİZİN 💯 'üncü YILI KUTLU OLSUN 🇹🇷
🇹🇷 NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE 🇹🇷
Bedri Tokul
100. YIL KUTLU OLSUN
HEPİMİZE...
Selam ve saygılar
Kıymetli dostum...
.