- 245 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"Kitap Gözü" Hakkında - Sinan Ayhan
"Kitap Gözü" Tafsilatı Üzerine...
Lisede iken bir roman yazmayı hayal etmiştim. İsmi de Göz olacaktı. Kim bilir belki hala yazmaya nasibim vardır bu romanı... Roman, gözü bir koordinat sistemi ile anlatmak peşindeydi. X ve Y koordinatları, çevreden merkeze doğru tayin edilen koordinatlar, sonunda gözbebeğine varacak ve işin hakikati tam göz bebeğine denk gelen merkez noktada açıklanacaktı. Aynı zamanda görme duyusu bir nevi eleştirel bir dille tahlil edilecekti.
Felsefede, sistemi olan filozof ciddiye alınır. Şeyleri varoluş bakımından, bilgi perspektifinden ele aldığınızda bir temel görüş oluşturmuş olursunuz. Bu temele sistem olabilme hüviyetini kazandırmanız, temel görüşün yanında ahlak ve estetik bildirmenizle mümkün olur.
Elinizdeki kitap, kitapları tanıtma keyfiyetinde kalmış bir kitap değil, belki bir zevkin mayalaşması için kendi esaslarını ortaya koyan, bir okuma zevki ortaya koyduğu gibi bir yazma zevki ortaya çıkaran ciddiyette bir kitap... Özde bir felsefesi, sistemi var yani.
Yazar Şair İlkay Coşkun, bir tahlil ve ele aldığı kitabı çözümleme sistemi takdire şayan. Tıpkı bir koordinat veya felsefe sistemi keskinliği, adabı gibi... Genelden ve çevreden başlıyor meseleye; işin can evine, özüne özgün bir dil kurgusu ile varıyor. Tahliller ve yorumlar sonunda ele alınan kitabı hakkıyla tanıdığınız gibi onun ruhu hakkında da önemli bilgilere sahip oluyorsunuz...
Yayınlanmış kitapları ele alan bu edebi tür, kitaba varmadan önceki seçkin bir tahlil, analiz ve yorum basamağı oluyor; size bir bilme şevki ve okuma heyecanı katıyor. İçinizde kitaplara dair bir murat doğuyor. Kaybolmuş bir eşyanızın peşine düşer gibi kitapların peşine düşüyorsunuz. Hayaliniz diri kalıyor, kitap ve eser keyfiyeti üzerinden hayat buluyorsunuz.
Eseri kaynağından önce, bir de varoluşu üzerinden kurulan sistemi bu kitabın kaynak ölçülerinden okuyun. Bir yerlerde kaybettiğiniz şeyi burada bu kitapta bulduğunuzu hissedeceksiniz.
Kalemine, yorumuna, edebine sağlık İlkay Ağabey; bize buldurduğun kitaplar, hikmetler, güzellikler adına aşk olsun. Aşk, herkese selamımız olsun...
Şair Yazar Sinan Ayhan
Ekim 2023
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.