- 304 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"Gökyüzünden Düşen Bir Yıldız: Atatürk'ün Zekası ve Askeri Dehasının İzinde Cumhuriyet"
Cumhuriyet, Osmanlı İmparatorluğu’nun göz kamaştırıcı çöküşünden doğdu, adeta bir kaplumbağa kabuğundan türeyen bir kartalın kanatlarını açması gibi. Bu zorlu dönemde, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk, zekanın en parlak yıldızlarını barındırıyordu. O, tıpkı geceyi aydınlatan dolunay gibi, milletini karanlık gecelerden aydınlığa taşıdı.
Atatürk’ün askeri dehası, savaş alanlarında bir çelik kılıç gibi keskindi. Düşmanın saflarını paramparça ederken, ulusunu özgürlüğe taşıyan bir kahramandı. Savaş meydanlarında, taktikleri adeta bir satranç ustasının hamleleri gibiydi. Düşmanı çaresiz bırakırken, kendi birliklerine ilham kaynağı oldu…
Mustafa Kemal, Cumhuriyet’in temellerini attığı zaman, adeta bir marangoz gibi yeni bir ulus inşa ediyordu. Her kelime, her cümle, bir tuğla gibi yerine oturuyor ve bu büyük yapıyı daha da sağlamlaştırıyordu. O, aklıyla harf ve harf, kelime ve kelime, milletin geleceğini inşa etti.
O, tıpkı bir deniz feneri gibi, milletini doğru yola yönlendiren bir rehberdi. Cumhuriyet, Osmanlı İmparatorluğu’nun yıkıldığı çıkmaz sokaktan sıyrılarak, yeni ufuklara yelken açtı. Atatürk, bu büyük yolculuğun kaptanıydı ve milletini bu yolculukta güvenle taşıdı.
Böylece, Cumhuriyet, Mustafa Kemal Atatürk’ün müthiş zekası ve askeri dehasının birleşimiyle tesis edildi. Onun liderliğinde, bu büyük millet tıpkı bir kartal gibi özgürlüğün doruklarına yükseldi.
YORUMLAR
Askeri dehasıyla Atatürk önderliğinde çoğu asker olmayan yaşlı, çocuk, kadınlar vatanlarını kurtarmak için canlarıyla, kanlarıyla, bütün güçleriyle iç ve dış düşmanlara karşı, yalınayak, çoğu silahsız tabiri caizse göğüs göğüse çarpışmışlar ve bu vatanı bu duruma getirmiştir. 100 yıldır bizler onları minnetle anıyoruz. Nice 100 yıllar boyunca da kutlamayı diliyoruz.
Bu millet vatanını kilometrelerce uzaktan yollanan füzelerden medet ummadan kurtardı. Dış güçlerden yardım almadan kurtardı. Dünyanın örnek alması gereken bu başarıyı layıkıyla kutlamamız gerekir, hiçbir şey gölge olmamalı, hiç kimse gölge düşürmemeli.
Mekanları cennet olsun.