- 327 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MİLLİ EĞİTİM VE ÖNGÖRÜLERİM - NAFİ ÇAĞLAR
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİ VE ÖNGÖRÜLERİM Fizik Öğretmeni NAFİ ÇAĞLAR
1.DURUM ; Mesleğe başladığım ilk ayda, kendime hemen bir önlük diktirdim. Geniş , rahat ve gök mavisi renginde...Zamanla il değiştirdim. Önlüğümün rengini de değiştirdim. Beyaz renkli giymeye başladım. Bunda dershaneciliğin de etkisi oldu. Aradan yıllar geçti. 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı sonuna doğru "önlük giymenin zorunlu olduğu " yazısı geldi. 2019 -2020 Eğitim Öğretim yılı başında "her öğretmene ücretsiz önlük dikileceği ve ölçülerin verilmesi" istendi. Ben ölçü vermedim ve istemedim. İki üç tane dönüşümlü giydiğim beyaz önlüğüm vardı. Ücretsiz diye alma eğilimine girmedim. Burada 1. öngörümü sunmak istiyorum. 1. BEN ZATEN YILLARDIR ÖNLÜK GİYİYORDUM. MEB BU İŞE ÇOK GEÇ KARAR VERDİ.
2.DURUM ; 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında ve sonraki yıllarda, daha önce gönderilen yazılar tekrar edildi. Her öğrenciye, her dönem için iki sözlü notu veriliyordu. Bunun birisinin ya dönemlik ödevlendirme ya da yapmış olduğu başka bir etkinlik karşılında veya sınıf içinde 4 aylık yaptıklarını öğretmenin kaydetmesi ile oluşan somut ve delilli olarak yapılması isteniyordu. Bunu da bakanlık performans olarak adlandırıyordu. halbuki Türkçe karşılığı DÖNEMLİK ÖDEV OLMASI gerekiyordu. 2.BEN ZATEN 2010 YILI ÖNCESİNDEN BERİ YA DÖNEMLİK ÖDEV (performans) VERİYORDUM YA DA 4 AY BOYUNCA HAFTALIK İŞARETLER ALIYORDUM.
3.DURUM ; Salgın nedeniyle okullar tatil olunca, evde boş durmak istemeyen ve maaşını bir nebze de olsun hak etmek isteyen öğretmenlerden birisi olarak zoomdan ( video konferans dedikleri ) derse başladım. Dersine girdiğim sınıflara ders proğramı yaptım ve 9 gün boyunca görüntülü ders yaptım. İlk hafta % 10 kadar öğretmen görüntülü ders yaparken, ikinci hafta % 20 ’yi geçmişti bile. Bir aya kadar yarıya ulaşacağı beklentisi oluşmuştu. Çünkü bir öğretmen eksik konuları tamamlarken, diğer öğretmenlerin en azından bir kısmı utanma belasına da olsa ders yapmaya başlamıştı. Tam bu sırada bakanlık açıklaması geldi. "Zoom güvenli değil, sorumlu öğretmenler" diyordu. Bundan sonra öğretmenlerin çoğu zoomu bıraktılar. Bir kısmı diğerleri üzerinden devam ettiler. Ben de zoomu silmedim, nasıl olsa başa dönülecek dedim. stk çalışmalarımda kullandım. Zaman geldi serbest bırakıldı. Fakat herkes soğumuştu. Sonra bazı konferanslar için zoom bağlantısı gönderildi. En son 22 Haziran 2020 ’de yapılan yıl sonu öğretmenler kurulu resmi toplantısı için zoom bağlantısı geldi bize.
3.BEN ZOOMUN DİĞER SANAL UYGULAMALRDAKİ KADAR RİSKİ VARDIR DEDİM,ETRAFIMDAKİ ÖĞRENCİ,ÖĞRETMENLER VE VELİLERE BU BİLGİYİ AKTARDIM. HATTA ÖĞRETMENLER TOPLANTISINDAN ÖNCE BEN ZOOMDAN SINIF VELİ TOPLANTISI YAPTIM...
Daha yazacak çok örneklerim mevcuttur. Burada vurgulamak istediğim şu. meb de masa üst düzey yöneticilerin çoğu eğitimci olmayıp, masa başında çalışmalar yapmaktadırlar. bu nedenle deneme yanılma yoluyla gidilmekte ve bir çok alanda geç kalınmaktadır. Bunun delili ise, yukarıda yazdıklarım ve ben... Yani sıradan bir Fizik Öğretmeni olarak ben bunların öngörüsünde bulunuyorsam, onların da bulunmaları gerek. Herkse kendi alanında daha başarılı olur.
NAFİ ÇAĞLAR
Fizik Öğretmeni
27 Haziran 2020 / İstanbul
6 Eylül 2023 Çarşamba günü 10.00’da Sefaköy Anadolu Lisesi kütüphanesinde okulun zümre başkanları toplantısı yapılıyordu. Sıra 1. dönemin ilk sınavları tarihlerini belirlemeye gelmişti. İki üç seçenek üzerinde konuşulurken, ben takvime baktım ve 30 Ekim 2023 tarihi uygundur, 29 Ekim tatili de geçmiş olur, hem Pazartesi hafta başıyla başlarız arkadaşlar dedim. Bu tarih ve gün uygun bulundu ve böylece karara dönüştü. ilçe, okul zümre başkanları, il, ilçe zümre başkanları toplantıları da tamamlanmıştı. 26 Eylül 2023 Salı günü 15.00 ’te biz il zümre başkanlarını (Ben, düz Anadolu Liselerinden sorumlu olarak bulundum) Fatih Çemberlitaş Anadolu Lisesi’nde ölçme değerlendirme toplantısına çağırdılar. 2 Ekim 2023 Pazartesi 10.00’da Fatih Cağaloğlu Anadolu Lisesin’e çağırdılar. Bizi bilgilendirip, yolladılar. Bakanlık, 13 Ekim 2023 tarihlerinde ortak sınavların 23 Ekim 2023 Pazartesi tarihinde başlayacağını duyurdu. Bir hafta çalkantıdan sonra bakanlık, sınav tarihini 30 Ekim 2023 Pazartesi tarihinde başlatın diye İkinci bir duyuru yaptı. Öngörümüz tam isabet.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.