- 173 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KİTABIN YAYIN HİKAYESİ
BİR KİTABIN YAYIN HİKAYESİ
Bundan yaklaşık 4 yıl önce
"Bir ceza hakiminin notları"
adında bir kitap yayınladım.
Bu kitabı yazdığımda bazı tereddütlerim vardı Acaba HSK bana soruşturma açar mı acaba HSK’nın bam teline dokunan bir yer var mı diye. Çünkü bu kitap görevdeki bir hakimin yazdığı ilk hatıra kitabı mahiyetinde idi..
Bu nedenle ferasetine güvendiğim birçok dostumla istişare ettim.
Önce bir tıp profesörü hocamla istişare ettim bana şunları söyledi:
Bak hakim bey dedi ben sana bir hikaye anlatayım mesajı sen kendin al dedi.
Padişahın biri bir rüya görür bütün dişleri dökülmüştür.
Sarayın tabircisini çağırır rüyamı tabir et der. Tabirci şöyle tabir eder:
Padişahım der siz o kadar uzun yaşayacaksınız ki bütün sevdiklerinizin cenazesini görüp üzüleceksiniz.
Padişah vurun bunun kellesini böyle rüya tabiri mi olur der. Tabircinin kellesini aldırır.
Bana başka bir tabirci bulun der başka bir tabirci getirirler.
O da şöyle yorumlar:
Padişahım o kadar uzun yaşayacaksınız ki bütün sevdiklerinizden sonra öleceksiniz.
Padişah mutlu olur ve hahh Rüya böyle tabir edilirl der ve tabirciye bir kese altın verir.
Saraydan çıkarken sarayın muhafızları şöyle der. Yahu arkadaş bu nasıl bir iş sen de aynı tabiri yaptın onun kafası gitti sen ödül aldın.
Tabirci şöyle cevap verir dilden dile fark var.
Kitabını dedi bu hikaye çerçevesinde yazarsan hiç başın ağrımaz.(bu söz bana bir rehber oldu)
Sonra kitabımı adliye Yazı işleri müdürlüğü’nden emekli bugüne kadar 70 kitap yazmış Adnan Güngör Üçüncüoğlu abime incelttim.
Kitabı okudu Hakim bey kitap çok güzel olmuş ama girişi çok sert olmuş HSK sana soruşturma açar dedi.
Ben kitabımın girişini tekrar okudum.
Abi ben bir şey göremedim dedim Bunun neresi sert.
Dedi ki vallahi sen fark etmiyorsun dedi başın ağrır.
Benim inanmadığımı görünce.
İstersen dedi ben bu girişi tanıdığım eski HSK başkanı vekili bir dostum var ona isim vermeden göndereyim Bir de o incelesin tamam dedim.
Başkan vekili kitabı inceledikten sonra demiş ki bu hakim bey’i tanımıyorum ama bizim zamanımızda Bu kitabı yazsaydı ona madalya takardık.
Ama şimdiki HSK farklı bir HSK onun canını yakabilir girişi yumuşatsın dedi. Ben de girişi biraz yumuşatarak kitaba ekledim.
Bununla da kalmadım ve kitabı son olarak HSK’da güvendiğim bir dostuma incelettim kardeş dedim bu kitaptan benim başım ağrır mı.?
Bana abi diye hitap eden dostum şu cevabı verdi :
Normalde bu kitaptan hiçbir zarar görmezsin Ama birileri sana kafayı takarsa zarar görebilirsin dedi Ben de artık o kadarlık riski göze alarak kitabı yayınlamaya karar verdim.
(Adaletin mahrem koridorlarından)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.